Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #1 Skrevet 26. januar 2005 Jeg er 164 cm og veier 53 kg. Det betyr altså at jeg ikke veier for mye, men jeg har en sterk tendens til å legge på meg på mage/side. Det er ingen annen plass på kroppen jeg legger på meg, enn der. Hjelper det på forbrenningen at jeg trener Sit-ups? Vet at jeg ikke kan punktforbrenne, men vil det hjelpe på med styrketrening for mage og side? Og hvor mye, i såfall? Er det noen matvarer som gjør at man legger på seg fortere på magen enn andre plasser? Har hørt at sukker bidrar til magefett. Takk for svar!
Gjest 1111 Skrevet 26. januar 2005 #2 Skrevet 26. januar 2005 Det sies at man legger fort på seg på magen av sukker. så kanskje du skal prøve å kutte litt ned på sukkeret i form av brus, godteri o.l? Den eneste måten du kan få vekk fett på er å trene og spise sunt. sit-ups hjelper ikke på forbrenningen (såklart du forbrenner litt kalorier imens du tar sit-ups, men det er så lite at det ikke er verd å nevne), sit-ups er for magemusklene dine.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Rhiakath: Nei, det er feil. Mer muskler, gjør at man forbrenner mer. Prøv sit-ups du, og se om det funker!
Gjest 1111 Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Ja, såklart. Men poenget mitt var at sit-ups er styrketrening og ikke forbrenningstrening. hvis målet er å forbrenne fett nytter ikke sit-ups, da må det jogging, aerobic o.l. til Man lurer seg selv hvis man tror man skal bli kvitt sideflesket ved hjelp av sit-ups.
Belba Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 ... eller er det den berømte "jentemagen" som ingen jenter lengre ser ut til å akseptere (mange kvinner har et naturlig lite "fettlager" på magen, som skal være der)?
Gjest Nin@ Skrevet 27. januar 2005 #6 Skrevet 27. januar 2005 Kroppen din vil kunne brenne av fettet ved aerobisk trening (ikke for høy intensitet, da bruker kroppen mest fra sukkerlagrene i kroppen) som helst skal vare 30-45 min. av gangen, og styrketrening. Basisøvelser er den typen styrketrening som vil få opp forbreningen mest fordi de inkluderer store muskelgrupper og dessuten får fart på blodpumpa! Med basisøvelser tenker jeg på kroppshevinger, knebøy, markløft, push-ups m.m. Forøvrig har Rhiakath helt rett i at situps kun vil gjøre magemusklene under fettet strammere, du forbrenner ikke stort når du tar sit-ups.
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2005 #7 Skrevet 27. januar 2005 Rhiakath: Nei, det er feil. Mer muskler, gjør at man forbrenner mer. Prøv sit-ups du, og se om det funker! De ekstra magemusklene forbrenner ikke stort...Hvis du skal få en reell økt forbrenning, er det nok mer som skal til enn litt sit-ups. Som allerede nevnt, en kombinasjon av styrke og utholdenhetstrening kan hjelpe. Allikevel, hvis du er genetisk betinget for å lagre fettet på magen, og går ned i vekt, er det sannsynlig at magen er det siste stedet du mister vekt. Og jeg antar du ikke vil noe særlig ned i vekt generelt?
Mary_H Skrevet 2. august 2005 #8 Skrevet 2. august 2005 Men hva kan en gjøre for å fjerne sideflesket med skader i knee og revmatiske smerter i hoftene? har hørt at eneste en kan gjøre for å fjerne sideflesk er kondis trening, men jeg kan ikke sykle eller jogge..huff, blir fortvilet av dette her. Har gått ned nesten 10 kg siste tiden pga magebroblemer, men bare rundt hoftene ikke på magen der problemet mitt er.
Gjest Gjesta Skrevet 2. august 2005 #9 Skrevet 2. august 2005 Men du kan gå lange turer eller svømme? Begge deler er utmerket for å forbrenne fett.
Mary_H Skrevet 2. august 2005 #10 Skrevet 2. august 2005 Kan ikke gå så lange turer heller, får vondt i kneet og hoftene av det. Men svømming(på rygg bare da) kan jeg gjøre, så får teste ut det. Takk for svar!
hecuba Skrevet 3. august 2005 #11 Skrevet 3. august 2005 Mange råd om fettforbrenning finner du på Iform Og nei, man kan desverre ikke punktforbrenne.. Og bare styrketrening som f.eks. sit-ups forbrenner ikke fettet på magen. Det kan stramme den opp og gjøre den større, men ikke mindre..
Gjest Gjest_Liz_* Skrevet 27. september 2007 #12 Skrevet 27. september 2007 det som brenner mest er å trene store musklegrupper - rumpe , lår mage rygg - pluss kardio (kondisjon) det er kondisjonstrening som brenner fett!
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 Jeg har samme problem som deg, og er køyaktig like stor som deg. Det lille fettet jeg har legger seg rundt midjen, både forran og bak. Jeg tror egentlig jeg bare må lære meg å godta dette, og at det nok egentlig bare er jeg som legger merke til det. Men det er klart å stramme opp regionen her gjør jo at fettet har mer å ta tak i når det "henger" og man kan få en finere mage av dette. Jeg trener en del mage øvelser hver dag og føler at dette hjelper, det fjerner ikke fettet men gjør at det får en finere form.
Gjest Kristin_ Skrevet 27. september 2007 #14 Skrevet 27. september 2007 Mer muskler forbrenner mer fett. Det stemmer. Men det er ikke sånn at magemuskler forbrenner magefett, den øker bare basalforbrenningen din. For mest mulig effekt da er det lurt å trene beina, der er det nemlig STORE muskler involvert. Overdrevet trening av magen alene gir ikke mye resultater. Det er jo et "ordtak" som sier: "Abs are made in the kitchen, not in the gym" Maten du putter i deg og fettprosenten din er viktigere enn hvor mye du trener magen.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #15 Skrevet 1. oktober 2007 Det er kjempelett. 1) Spis ca 2/3 av det du vanligvis gjør når vekten din er konstant. Spis normalt en dag i uken for å holde forbrenningen oppe. 2 poteter istedet for 3, 2/3 glass melk istedet for 1 etc. 2) Tren 1 time 3-4 ganger i uken. Styrke i kombinasjon med jogging/spasering/sykling/svømming, whatever. Glem alle kompliserte kostholds/treningsopplegg tilpasset toppidrettutøvere. Keep it simple. Bør kunne ta av ca 1-2 kg/måned ved å følge dette. Dette fungerer veldig bra for meg. kast alt potetgull, sjokolade etc.
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Det er kjempelett. 1) Spis ca 2/3 av det du vanligvis gjør når vekten din er konstant. Spis normalt en dag i uken for å holde forbrenningen oppe. 2 poteter istedet for 3, 2/3 glass melk istedet for 1 etc. 2) Tren 1 time 3-4 ganger i uken. Styrke i kombinasjon med jogging/spasering/sykling/svømming, whatever. Glem alle kompliserte kostholds/treningsopplegg tilpasset toppidrettutøvere. Keep it simple. Bør kunne ta av ca 1-2 kg/måned ved å følge dette. Dette fungerer veldig bra for meg. kast alt potetgull, sjokolade etc. Om noen skal spise 2/3 av det de vanligvis gjør avhenger jo i stor grad av hva de spiser i utgangspunktet. Jeg vil ikke anbefale noen å spise mindre hvis jeg ikke visste hva de spiste i utgangspunktet. Og å spise normalt en dag for å holde forbrenningen oppe? skeptisk! Men kast iallefall alt potetgull, sjokolade etc. Den er jeg helt enig i!
Gjest Kristin_ Skrevet 1. oktober 2007 #17 Skrevet 1. oktober 2007 Spisedager er først og fremst for dem som går veldig lavt på karbohydrater eller veldig strenge dietter, og det går en del på motivasjonen. På slutten av f.eks. konkurransedietter droppes spisedagen helt. Det har ikke med forbrenningen å gjøre, med andre ord. Men i mange tilfeller brukes "spisedag" som en unnskyldning for å dytte i seg masse bossmat. At man kan unne seg noe ekstra godt en gang i uken er jeg tilhenger av på grunn av psykiske effekter (å føle at man lever et liv i forsakelse hele tiden gjør lite bra med motivasjon), men å tro at det er viktig for at ikke fremgangen skal stagnere, er tull og tøys for de som ønsker å lese mer, anbefaler jeg "spisedagen, essensiell men misforstått": http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=14382
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. oktober 2007 #18 Skrevet 1. oktober 2007 Har veldig tro på at "spisedager" kan brukes til motivasjon, selvom jeg mener at man ikke skal sulte seg/ikke spise noe av det man egentlig har lyst på når man går på diett!
Gjest Livi Skrevet 26. juni 2009 #19 Skrevet 26. juni 2009 Hei =) jeg lurte bare på om noen har et godt tips til meg Det jeg lurer på er at jeg eg ca 1,74 og veier 60kg og er som passe fornøyd me kroppen min, men det er det hekkans sidefleske som plager meg-.- så jeg lurte bare på om noen hadde noen bra tips for meg å klare å få vekk noe av det der er ikke sånn gaanske mye men litt i følge meg Å har lest jeg bør holde meg vekke fra sjokolade osv men sjokolade spiser jeg litt av men ikke sånn alt for mye så er det noen tips der ute så vær så snill og hjelp meg med å klare å få vekk det der Noe spess jeg måtte trene ellr noe for å få det vekk håper på at noen kan hjelpe meg her:)
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2009 #20 Skrevet 26. juni 2009 Å har lest jeg bør holde meg vekke fra sjokolade osv men sjokolade spiser jeg litt av men ikke sånn alt for mye Ikke bare sjokolade, men generelt raske karbohydrater bør du holde deg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå