Gå til innhold

Stadig skuffet over folk, flere som har det slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir så ofte skuffet over folk. Tror jeg har for høye forventninger? Blir så ofte lei meg over baksnakking, dulking i ryggen og grådighet. Får mest lyst til å isolere meg. Noen andre som har det slik? Eller er jeg i dårlige miljø?

Anonymkode: 38213...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det litt på jobb :( Men der gjelder dette bare 5 % av de som jobber der

Anonymkode: e8256...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Wrayburn

Jeg blir aldri skuffet over andre mennesker. Siden jeg har ekstremt lave forventinger ovenfor hvordan andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange ganger tenkt at jeg egentlig ikke liker mennesker, men det er vel fåtallet som ødelegger for flertallet.

Begynner nesten å bli redd damer, for en del av de er jo helt psycho.

Anonymkode: 1b8d8...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Nå gidder jeg ikke andre mennesker mer. :) Orker bare ikke... Er ikke koselig lenger. Alt er trist og kjipt.

Orker ikke alle de folkene som driter i dyder, men som snakker om verdier og moral. TOMME FUCKINGS ORD. Er. Så. Jævla. Lei. All den automatikken i å "fortelle" andre hva som er rett.. hva er det for noe. æsj, nei jeg orker ikke mer.

Anonymkode: e431c...ebc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tærer på meg hver dag. Opplever også ofte at smisk teller mer enn resultater. Sliter med å omgås folk med helt andre verdier enn meg selv..   Selvfølgelig mange OK mennesker og, men synes jeg veldig ofte blir skuffet. Takler dette ved å prøve å ha fokus på meg og mitt da, men synes også at enkelte skylder på meg om de ikke når egne mål...  Om budsjettet  sprekker f.eks., får jeg selv uten ansvaret, masse kjeft. 

Anonymkode: 38213...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12/6/2016 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Har mange ganger tenkt at jeg egentlig ikke liker mennesker, men det er vel fåtallet som ødelegger for flertallet.

Men er redd menn, for en del av de er jo helt psycho.

Anonymkode: 1b8d8...8b8

 

Anonymkode: 23bfe...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lakrisbjørn

Senk forventningene til "forventer at h*n ikke skyter meg med harpun" og innse at alle er hyklere på et eller annet punkt. Du kommer til å bli positivt overrasket.

Men joa, jeg blir lei av mennesker innimellom og isolerer meg. Handler mest om at forventningene mine til andre mennesker bærer preg av at jeg innimellom tror at jeg er bedre enn det jeg er. Når jeg innser at jeg ikke er mye å skryte av selv, så kommer det seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det sånn jeg og. Men dessverre tror jeg det beste om alle. Jeg er selv et godt menneske, som blir veldig lett glad i andre, og dermed ønsker å hjelpe andre. Men der blir man ofte sviktet, så lenge de får noe av deg, så blir de. Og med en gang de ikke får noe av deg, så forsvinner de. Og voksne mennesker som mobber, holder kollegaer utenfor og baksnakket. Jeg er selv veganer, jobber frivillig, og ønsker oppriktig det beste for andre. Og bryr meg overhodet ikke om materielle ting.

Anonymkode: 165a9...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, livet kaster møkk på oss alle sammen av og til, men det gjelder om å stå mest mulig oppreist, ikke ha for høye forventninger og være takknemlige for det vi tross alt har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....hvis du ofte har problemer med mange andre, hva er fellesnevneren? Nøkkelen til å løse problemet er å finne den... Hvis "alle" andre er problemet, er kanskje litt selvransakelse på sin plass?

Anonymkode: 4eba2...b53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja....hvis du ofte har problemer med mange andre, hva er fellesnevneren? Nøkkelen til å løse problemet er å finne den... Hvis "alle" andre er problemet, er kanskje litt selvransakelse på sin plass?

Anonymkode: 4eba2...b53

Det kan også være at man skiller seg ut. Da blir man et lett mål. Folk kan også være misunnelige på andre som virker balanserte og tilfredse, gjerne i kombinasjon med et pent ytre, god utstråling eller vellykkethet, og forsøkte å rive de ned.

Anonymkode: d072e...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja....hvis du ofte har problemer med mange andre, hva er fellesnevneren? Nøkkelen til å løse problemet er å finne den... Hvis "alle" andre er problemet, er kanskje litt selvransakelse på sin plass?

Anonymkode: 4eba2...b53

 Det er masse egoistiske, slue, falske, grådige møkkafolk her i verden. De som oppdager det er ikke nødvendigvis problemet. 

Anonymkode: c2982...be3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan også være at man skiller seg ut. Da blir man et lett mål. Folk kan også være misunnelige på andre som virker balanserte og tilfredse, gjerne i kombinasjon med et pent ytre, god utstråling eller vellykkethet, og forsøkte å rive de ned.

Anonymkode: d072e...6d5

Man trenger ikke være utskudd for å føle seg som en outsider. Jeg blir godt likt av kollegaer og familie da de ser på meg som en forståelsesfull og vennlig person, men jeg syns fortsatt mange mennesker har kjipe verdier og er noe tunnelsyn i hverdagen sin. De er mer opptatt av hva de kan få og kreve, og mindre opptatt av hvordan de påvirker andre mennesker negativt. De er ikke interessert i å forstå andre mennesker rundt seg, de liker bedre å dømme dem.

For min del skal jeg ikke ha barn og derfor er jeg mindre bekymret for hvor vi er på vei og hvordan menneskene rundt meg oppfører meg. Jeg er her og så dør jeg, jeg ser på det som andre mennesker sitt ansvar å vokse opp og gi egne barn en bedre verden. Der er mennesker som gjør en aktiv innsats for å endre verden, og disse ser jeg positivt på til tross for at det kan virke som om enkelte misjonerer iblant. De gjør ihvertfall noe for å skape endre bedre fremtid for seg selv og andre. I motsetning til de som ligger på sofaen, ser TV og gjør narr av mennesker som våger å være miljøforkjempere osv

Anonymkode: e93a2...3f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke være utskudd for å føle seg som en outsider. Jeg blir godt likt av kollegaer og familie da de ser på meg som en forståelsesfull og vennlig person, men jeg syns fortsatt mange mennesker har kjipe verdier og er noe tunnelsyn i hverdagen sin. De er mer opptatt av hva de kan få og kreve, og mindre opptatt av hvordan de påvirker andre mennesker negativt. De er ikke interessert i å forstå andre mennesker rundt seg, de liker bedre å dømme dem.

For min del skal jeg ikke ha barn og derfor er jeg mindre bekymret for hvor vi er på vei og hvordan menneskene rundt meg oppfører meg. Jeg er her og så dør jeg, jeg ser på det som andre mennesker sitt ansvar å vokse opp og gi egne barn en bedre verden. Der er mennesker som gjør en aktiv innsats for å endre verden, og disse ser jeg positivt på til tross for at det kan virke som om enkelte misjonerer iblant. De gjør ihvertfall noe for å skape endre bedre fremtid for seg selv og andre. I motsetning til de som ligger på sofaen, ser TV og gjør narr av mennesker som våger å være miljøforkjempere osv

Anonymkode: e93a2...3f9

Enig det, men det KAN ofte være det som er grunnen til at "alle" er kjip mot en uten at en har gjort noe galt. Og jeg skrev ikke utskudd, men at man skiller seg ut, og det kan man gjøre på en positiv måte. 

Alle mennesker er til en viss grad egoistiske, men de som dømmer uten godt grunnlag mangler ofte evnen til refleksjon, og kanskje litt empati og. Selv takler jeg ikke mennesker med spisse albuer som ser det som livets rett å kjøre over de som er mer ydmyke. Kjenner jeg koker bare av tanken. 

 

Anonymkode: d072e...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som man reder så ligger man.

Det man gir ut, får man tilbake, gir du kjeft og baksnakker andre, får du igjen for det i fullt monn.

Så: forandre deg selv først du, så blir andre hyggeligere mot deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt for høye forventninger til et par grupper, og glemt litt at det er mennesker det også, som gjør feil eller er rett og slett er bare kjipe. Da har jeg vært fryktelig skuffet og generalisert slik at jeg har blitt litt på vakt. Forsøker å gjøre noe med det. Ellers synes jeg det mest realistiske er å selvfølgelig tenke at de fleste forsøker å være gode mennesker, folk kan være uforstandige og slemme. Alle som en. Det hadde vært en drøm å greie å holde på noe slikt i hverdagen. Men jeg er så naiv at jeg sikkert kommer til å gå på en smell igjen.

Anonymkode: a97af...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎12‎.‎2016 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Blir så ofte skuffet over folk. Tror jeg har for høye forventninger? Blir så ofte lei meg over baksnakking, dulking i ryggen og grådighet. Får mest lyst til å isolere meg. Noen andre som har det slik? Eller er jeg i dårlige miljø?

Anonymkode: 38213...7e2

Hovedsakelig skuffet over meg selv. Folk flest er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...