Gå til innhold

Terrorister til Norge. Bare jeg som er redd nå?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS, jeg ville ikke anbefalt deg å flytte til akkurat Oslo hvis du har slike bekymringer. Noen bydeler er svært belastet og det er ikke veldig trygt i sentrum sent på kvelden eller midt på natta for unge damer som går alene. Mange overfallsvoldtekter, osv. Lommetyverier er også helt vanlige, til og med på trikken blir man advart om å passe seg.

Du kan fint finne deg en jobb i Oslo, men hadde jeg vært deg, ville jeg bosatt meg litt utenfor og pendlet. Partiet du har så langt stemt på jobber dessverre ikke for å løse problemet, men for å forsterke det.

Lykke til!

På hvilken måte forsterker de det? Hvilke parti mener du kan løse dette? :) Takk for et seriøst svar!

-TS

Anonymous poster hash: d8fbc...d37

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, Frp er det eneste partiet som er verdt å nevne som er imot innvandring. De og muligens det nye partiet Liberalistene.

Stem Frp du, AP er helt utelukket om du er kritisk til hvordan innvandringspolitikken i dette landet er.

Husker ingen at AP strammet inn på antall flyktninger i 2008? http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/03/545646.html

TS, jeg bor i sentrum av Oslo og bekymrer meg ikke så veldig, enda jeg kjente 22 juli på kroppen. Jeg vet at det er en ganske høy sannsynlighet for at vi vil oppleve et angrep igjen, men det er så mye annet man kan bli rammet av og. Kreft, trikken, voldelig ektemann.. ganske mye annet jeg bekymrer meg mer for enn terror.

Anonymous poster hash: 0f5cf...bb1

• Liker 2
Skrevet

Det er på grunn av FRP og deres retorikk at slike trusler kommer. Vil du stemme på et rasistisk-parti har du lov.

Terrorister skal ikke definere få diktere det politiske liv i Norge. Det får ikke ABB gjøre, eller islamister. FrP er heller ikke et rasisitisk parti.

Til TS:

Jeg ville ikke vært veldig bekymret for terror egentlig, sånn for din egen del. Sjansen for å bli rammet i et angrep er relativt liten, selv om det skulle skje. Bare det å bo i Oslo tror jeg har svært liten betydning på dette, men det er klart, kollektivtransport og andre steder hvor mennesker samles er mer utsatt enn andre ting, og på sett og vis er det vel grunn til å tro at Oslo er det mest yndede målet for terrorister i Norge.

At PST har stoppet disse er bra, det viser at det hjelper. Men det viser også problemet med innvandringen fra disse strøkene. Jeg har vanskelig for å tro at alt kan bli fanget opp, det spørs vel helt på hvor metodisk disse menneskene er. Man fanget jo ikke opp ABB, men det er jo også veldig vanskelig å få til.

Vi vil nok oppleve terror igjen, og Norge som et rikt vestlig land med NATO-lederen og all ting, er et mål, selvfølgelig er vi det. Jeg tror ikke man bør gå rundt og være redd for det, for det er svært lite man selv kan gjøre med det, uten å ødelegge for mye for en selv.

AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS, jeg ville ikke anbefalt deg å flytte til akkurat Oslo hvis du har slike bekymringer. Noen bydeler er svært belastet og det er ikke veldig trygt i sentrum sent på kvelden eller midt på natta for unge damer som går alene. Mange overfallsvoldtekter, osv. Lommetyverier er også helt vanlige, til og med på trikken blir man advart om å passe seg.

Du kan fint finne deg en jobb i Oslo, men hadde jeg vært deg, ville jeg bosatt meg litt utenfor og pendlet. Partiet du har så langt stemt på jobber dessverre ikke for å løse problemet, men for å forsterke det.

Lykke til!

Oi beklager, leste litt fort. Jeg innbilte meg at du mente FRP, og ikke AP. Bare å svare på siste som uansett om du vil.

-TS

Skrevet

Husker ingen at AP strammet inn på antall flyktninger i 2008? http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/03/545646.html

TS, jeg bor i sentrum av Oslo og bekymrer meg ikke så veldig, enda jeg kjente 22 juli på kroppen. Jeg vet at det er en ganske høy sannsynlighet for at vi vil oppleve et angrep igjen, men det er så mye annet man kan bli rammet av og. Kreft, trikken, voldelig ektemann.. ganske mye annet jeg bekymrer meg mer for enn terror.

Ikke vet jeg hva AP har gjort, jeg ser bare hva som har skjedd. Antallet inn i landet har økt og nå med røre Støre bak roret ser det ut til å bli enda verre.

Og terror er jo bare en liten del av alle de uheldige effektene av innvandring, uten at vi trenger å spore av noe mer om det.

• Liker 3
Skrevet

Oi beklager, leste litt fort. Jeg innbilte meg at du mente FRP, og ikke AP. Bare å svare på siste som uansett om du vil.

-TS

Jeg vet ikke om noen parti kan løse dette. Men jeg har en mening om hvilket parti har konsekvent jobbet for å løse dette gjennom flere år. Og du har allerede funnet det.

• Liker 1
Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet

Jeg hadde ikke bekymret meg over dette hvis jeg var deg. Du må flytte hvor du ser muligheter, og du kan ikke la svake trusler overkomme deg. Det er visse ting i livet man ikke har mye kontroll over, og det er lite som må til før man dør. Du kan ikke la det skremme deg.

På den andre siden vil jeg minne deg om terror-propaganda, dette er hva de ønsker, skape frykt, skape forskjeller i samfunnet, spesielt da norske vs muslimer, slik at det blir lettere for dem å rekruttere mennesker med svak form for identitet.

Du må også vurdere om artikkelen du la ut er en troverdig kilde. Ett av hovedargumentene for bevæpnet politi og politireformen er for å unngå Utøya-katastrofen, men statistikk fra enhver land, inkludert Danmark, vår nabo, viser at forholdet mellom politi og borger blir forverret når politiet er bevæpnet. Ikke la deg skremme av noen ekstremister, og ikke unngå Oslo fordi du er redd for å død.

Lykke til videre.

Skrevet

Du er som frp-idiotene som kopier og limer inn alt du finner på nett. Over halvparten av det du har limt inn er basert på påstander uten belegg. For å virker mer troverdig kunne du vel ha lagt til kilder? Men dere er kjente for å droppet ut av VGS, så jeg forstår.

Var ikke spesielt kildekritisk her nei, og la ikke med link da jeg regnet med at om noen av interessert så er det masse linker til den samme siden i siteringen.

Om det er noe som ikke stemmer, så tar jeg det på min kappe, men du kan vel først og fremst begynne med å peke på hva som i så fall er feil.

Den nedlatende holdningen du derimot viser er bare tåpelig. Å rakke ned på folk som ikke er høyt utdannet om man er sosialist er den største selvmotsigelsen man finner, samtidig som det er mange FrP'ere med høyere utdanning, meg selv inkludert.

• Liker 3
Skrevet

Altså, Frp er det eneste partiet som er verdt å nevne som er imot innvandring. De og muligens det nye partiet Liberalistene.

Stem Frp du, AP er helt utelukket om du er kritisk til hvordan innvandringspolitikken i dette landet er.

Eee, nei Frp er ikke i mot innvandring,

• Liker 1
Skrevet (endret)

Frp klarer å hetse seg selv. Når man har både Gjedde og Sandberg som begge sikkert besto VGS med flaks til å representere seg, så er man dømt til å feile. Like barn leker best sier man.

Tybring-Gjedde har bachelorgrad i statsvitenskap fra Loyola University i Chicago samt mastergrad i internasjonal politikk fra University of Denver i Colorado. Før han ble innvalgt på Stortinget jobbet han som underdirektør i Forsvarsdepartementet, i avdelingen for økonomi og styring.

Sandberg:

Etter grunnskolen var han hjelpegutt ved ingeniørvesenet i Levanger 1976–1977, servitør og bartender ved Ustaoset Høyfjellshotell i Hol 1977–1980 og bildekkbygger i Viking-Askim AS 1980–1981, og tok kurs i vin- og brennevinslære, engelsk, hotell- og restaurantfag og ernæringslære. Videre tok han grunnkurs i tekniske fag, fagkurs i papirproduksjon og fagbrev som prosessoperatør, og var ansatt som prosessoperatør ved Norske Skogs papirfabrikk på Skogn 1982–1997. Som industriarbeider tok han diverse kurs i Fellesforbundet og allmenne fag, sistnevnte uten å ta eksamen. I 1986 tjenestegjorde han også i FNs fredsbevarende styrke i Libanon, UNIFIL.

Jepp, ingen av de har noe utdanning overhodet..

Endret av Example
  • Liker 3
Gjest Ferie
Skrevet

Det er ikke bare terrorisme som vi kan frykte fra disse landene.

Også nedsettende kvinne holdninger.

www.youtube.com/watch?v=kuX78fgizRg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er nok desverre virkelig. Jeg tror også PST har mer greie på dette enn en gjennomsnittlig kg-bruker.

"Hvor er denne trusselen tatt veien"? Ok, teskje, den er blitt avverget av nettopp PST og tilsvarende etater i andre land, du vet, de du mener kommer med "skremsel". Hadde ingen passet på, hadde sprengte busser og trikker vært en vanlig syn over hele Europa.

Anonymous poster hash: 4c545...3f7

Åja du tror det ja.

Anonymous poster hash: 576e0...fcb

AnonymBruker
Skrevet

Åja du tror det ja.

Jeg trenger ikke tro heller. Se hva som allerede har skjedd i Danmark, Frankrike, England og Spania bl.annet. Denne trusselen høyst reell og den er eldre enn båtflyktningesaken.

Men du må gjerne utbrodere hvorfor du er uenig?

Anonymous poster hash: 4c545...3f7

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Splittet ut diskusjon om sharia her.

pinar, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Terrorister skal ikke definere få diktere det politiske liv i Norge. Det får ikke ABB gjøre, eller islamister. FrP er heller ikke et rasisitisk parti.

Til TS:

Jeg ville ikke vært veldig bekymret for terror egentlig, sånn for din egen del. Sjansen for å bli rammet i et angrep er relativt liten, selv om det skulle skje. Bare det å bo i Oslo tror jeg har svært liten betydning på dette, men det er klart, kollektivtransport og andre steder hvor mennesker samles er mer utsatt enn andre ting, og på sett og vis er det vel grunn til å tro at Oslo er det mest yndede målet for terrorister i Norge.

At PST har stoppet disse er bra, det viser at det hjelper. Men det viser også problemet med innvandringen fra disse strøkene. Jeg har vanskelig for å tro at alt kan bli fanget opp, det spørs vel helt på hvor metodisk disse menneskene er. Man fanget jo ikke opp ABB, men det er jo også veldig vanskelig å få til.

Vi vil nok oppleve terror igjen, og Norge som et rikt vestlig land med NATO-lederen og all ting, er et mål, selvfølgelig er vi det. Jeg tror ikke man bør gå rundt og være redd for det, for det er svært lite man selv kan gjøre med det, uten å ødelegge for mye for en selv.

Veldig vanskelig? Du vet det er meldeplikt på de som kjøper stoffer som er ingridienser på å lage bomber? Hadde systemet fungert ville DET alene ha fanget opp at det var noen som planla et bombeangrep, tror det var 30 ganger så mer stoff enn det som var grensa på medeplikten, ergo en bombemann.

Så jeg står fast på at jeg ikke tror systemet fungerer, men at disse artiklene er med på å fremme fremmedhat som man ser i disse dager.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig? Du vet det er meldeplikt på de som kjøper stoffer som er ingridienser på å lage bomber? Hadde systemet fungert ville DET alene ha fanget opp at det var noen som planla et bombeangrep, tror det var 30 ganger så mer stoff enn det som var grensa på medeplikten, ergo en bombemann.

Så jeg står fast på at jeg ikke tror systemet fungerer, men at disse artiklene er med på å fremme fremmedhat som man ser i disse dager.

Jeg tror de aller fleste forstår at dette handler om IS, og ikke muslimer generelt. Synes det er viktig å diskutere dette. Det er viktig å vite hva som foregår!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Saken TS linker til leser jeg egentlig som en gladsak:
PST har klart å hindre 10 terrorister innreise i landet. Etteretning virker og vi er litt tryggere.

Det er mye rart avisene mener vi skal dø av. Den dagen det inntreffer rekker du sannsynligvis ikke bekymre deg nevneverdig for det. Døden er den ene opplevelsen du ikke skal bekymre deg for. Den defineres ved nettopp det at du ikke får oppleve den. Det at du har levd overhodet vil sannsynligvis innebære at du har hatt minst en opplevelse som var bedre enn ikke-eksistens. Da har du fått valuta for pengene.

Absolutt alle du noen gang har møtt, sett, luktet, hørt eller i det hele tatt vært i nærheten av skal dø. Mange av dem er antageligvis døde allerede. Du skal dø. Fenomenet vi kaller liv i det hele tatt er kanskje bare et lite avbrekk i evigheten. Og det er greit. Ingen av oss vil merke det minste til det.

Endret av Utenegenart
Skrevet (endret)

Nei, det er ingen som husker det, fordi det ikke var en fanesak for Arbeiderpartiet. Det var bare pragmatisk politikk av den sorten som Arbeiderpartiet har drevet med i alle år.

De glemte aldeles å innkalle til pressekonferanse for å gi alt folket disse skjellsettende nyheter.

Endret av Mann 42
Skrevet (endret)

Nei, det er ingen som husker det, fordi det ikke var en fanesak for Arbeiderpartiet. Det var bare pragmatisk politikk av den sorten som Arbeiderpartiet har drevet med i alle år.

De glemte aldeles å innkalle til pressekonferanse for å gi alt folket disse skjellsettende nyheter.

... og det ville kunne ha virket negativt på partiets mindre opplyste velgere (de som ser på AP som et venstreparti) om de hadde gjort det. Frp-velgerne som ville satt pris på nyheten ville trolig likevel følt seg mer hjemme hos Frp.

Endret av Utenegenart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...