Gå til innhold

Hjelp! Jeg vi har fått kattunger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De lurer vel på hvorfor du ikke har kastrert katten din? Regner med at det ikke var planlagt. Vi har en overflod av katter her i landet og det kan ikke anbefales å la en ukastrert katt gå ute. Det kan være lurt å få sjekket moren for sykdommer. Husk også på vaksiner, chipping og kastrering av kattungene før de får nye hjem om 12 uker.

Med mindre dette var planlagt avl da?

Ikke ment som kritikk forresten! Bare sprer ordet.

Anonymous poster hash: d777f...d3a

Vi valgte jentekatt i håp om å få oppleve nettopp dette. Alle kattene er nå gitt bort, eller holdt av om du vil. Det har vært en veldig fin opplevelse, og det er ekstra hyggelig å komme hjem til de små nurkene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er temmelig egoistisk og uansvarlig av deg, Littlewife. Markedet oversvømmes av kattunger, og du produserer flere fordi du synes det er en fin opplevelse. Du burde virkelig ikke hatt katt.

Anonymous poster hash: 4e78c...ef2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte jentekatt i håp om å få oppleve nettopp dette. Alle kattene er nå gitt bort, eller holdt av om du vil. Det har vært en veldig fin opplevelse, og det er ekstra hyggelig å komme hjem til de små nurkene.

Da er det jo fryktelig snodig å ikke ha forberedt seg, lest seg godt opp på forhånd, snakket med veterinær og katteoppdrettere og ha planlagt løsninger på problemer som det du opplevde? For ikke å snakke om at det er tidlig å sette kattunger på en katt som knapt er ferdig å være kattunge selv.

Og så kan du jo tenke litt på hva som blir resultatet om alle tenker som dere og lar katten få "bare ett kull" fordi det er så koselig? Det er bare å snakke med noen som har jobbet frivillig i Dyrebeskyttelsen eller lignende, og sett alle de tragiske katteskjebnene.

Men jeg går ut fra du får alle kattungene kastrert før du gir dem bort, så slipper du iallefall å føre problemet videre. Noe annet ville vært fryktelig uansvarlig. (Og JA, man kan fint kastrere 11-12 uker gamle kattunger, og de skal ikke gis bort før de er 12 uker uansett. At kattemoren begynner å avvise dem før det er en naturlig utvikling de skal gjennom før de forlater hjemmet.)

401443_302410229814106_116682041720260_7

Anonymous poster hash: 003e2...009

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

kastrer_katten_din.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær forresten obs på at hun kan bli drektig igjen allerede nå, mens hun har kattunger hjemme! Du må dermed IKKE la henne gå ut igjen før hun er kastrert. Ellers har du en evig rundgang gående.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper i likhet med AB over meg at du i det minste steriliserte kattungene før du ga dem bort. Gjorde du det?

Og hva er planen videre? Nå har du fått den opplevelsen du ønsket, så nå er det ingen grunn til å la katten være ukastrert. Ta ansvar.

Anonymous poster hash: 4e78c...ef2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har så lyst til å riste folk som bevisst får seg en hunnkatt nettopp fordi de vil ha et kattungekull. Selvsagt er det en fin opplevelse, men vær nå realistisk nok til å forstå at det er nok katter her i landet som per nå ikke har opplevd noe særlig fint fordi ingen vil ha de.

Før man gir bort/selger katter SKAL man vaksinere de/sterilisere eller kastrere de og aller helst ha en kjøpskontrakt. Jeg har nevnt dette utenfor forumer også, og folk mener jeg kun er påvirket av at jeg har rasekatt, men jeg mener at alle katter er dyr med verdi, og at de skal behandles som dette.

Å få seg kattunger skal kjennes på lommeboka og skal være en tidskrevende arbeidsoppgave, da hadde færre folk satt kull på pusemor. Les nå litt om hvor mange kostnader katteoppdrettere går gjennom, for mange hadde hatt godt av å lære av deres kjøp og salgsprosess. Jeg sier ikke at man skal kjøpe en katt til 8000,-, men kan man ikke ofre en tusenlapp for et levende vesen skal man ikke få seg katt til å begynne med.

AnonymBruker
Skrevet

Trenger for øvrig ikke snakke med Dyrebeskyttelsen en gang, vi har jo et eksempel på problemet her inne.

Les tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=830950

Dine kattunger som er så søøøøte (i et par-tre måneder etter levering, før de plutselig bare ser ut som kjedelige, voksne katter de også) opptar hjem som voksne omplasseringskatter desperat trenger. Hadde det ikke vært for den voldsomme overproduksjonen av kattunger, så hadde TS i denne tråden klart å finne et godt hjem til sine voksne katter.

Av en eller annen snodig grunn skal folk ha kattunger (de er jo så søøøøte, og gratis), selv om kattungeperioden er kort. Og så går det et år eller to. Og så skal de på ferie, eller de må flytte, eller de finner seg en kjæreste som ikke tåler katter, eller får unger som er "allergiske", eller de bytter jobb, også passer ikke den stakkars katten inn i livet deres lengre. Og da er det dine (nå voksne) kattunger som havner på omplasseringsmarkedet, og må konkurrere med alle de storøyde, fluffy, søte, gratiskattungene som det flommer over av.

For øyeblikket har Dyrebeskyttelsen selv i min lille by 40 katter inne som er ferdig kastrert, chippet, vaksinert, rehabilitert og klar til bortadoptering, sannsynligvis har de 40 til som enda ikke er klare for adopsjon. Og den verste sesongen er ikke engang begynt enda.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...