Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Takk for tanker MissS og iss :klem:

Izaria: da var det turværet forduftet :frustrert:

Kom nettopp hjem fra tur i skogen med voffen. Da jeg stod i dusjen ringte det på en polakk som skal skifte alle skapfronter på kjøkkenet. Superartig med et fremmed mannfolk i huset som ikke forstår et kvekk norsk eller engelsk :roll: .

Har tatt på meg den nye bh'en jeg kjøpte i går. HERREGUD for noen gigajur jeg har fått (alt tatt i betraktning :ler: ) De hadde ikke 70DD i butikken så jeg kjøpte 75D. Sitter bra, men herregud for en stor bh! Men den klær litt bak på venstre flanke...lurer på hva det er. Får se når min polske venn har pakket sakene sine.

SKal jo passe lillesøs i dag...Verdensnydeligste lille jente. Også så snill!

I kveld kommer Lille smurf og mannen på hjemmelaget pizza og fredagsunderholdning på nrk. I morgen kommer mannen forlover og kone...vi skal ha hjemmelaget lasagne a la moi (lært av min forrige stemor som fetet opp familien på gooooood mat), salat og hjemmelaget hvitløksbrød.

MAMMASARIUS, her er en oppskrift på lasagnen. Bare sånn ca da jeg tar det fra hodet: Til en middels stor form.

KJØTTSAUS:

4-500 g kjøttdeig

1 stor/2 små bokser med tomatpuré

1 stor løk

3-4 fedd hvitløk

chili ketchup

1 ss sukker

chilipulver

s & p

Stek kjøttdeigen. Hakk opp løk og hvitløk og ha i. Ta så oppi tomatpuré, chiliketchup etter behov og rør. La det putre litt mens du krydrer og sukrer. Sukkeret bringer fram det beste i tomatingrediensene. Jeg liker den sterk, men pleier å lage den litt stt sterk pga gjester.

OSTESAUS:

melk

3 ss mel

2 ss smør (melange)

ca 250 g ost i terninger

Smelt smøret over middels varme. Ta så oppi melet og spe på passe med melk så det blir en fin, hvit, glatt saus (litt tykkere enn hvit saus). Ta oppi osten og rør rundt.

SÅ TIL FORMEN:

1. start med hvit saus (1 øse)

2. spre kjøttsausen

3. hvit saus

4. lassagneplater

5. hvit saus osv

Gjenta til du har nådd toppen og legg ost på til slutt (skiver med ostehøvel). Sett formen på nederste rille på 225 grader i ca 40 minutter. Sjekk om den er ferdig med en gaffel.

Serveres med salat og hvitløksbrød.

LYKKE TIL :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi hi, i går var jeg ute også og prøvde å finne 70DD-bh'er, men det var jo umulig, og den ene jeg fant i 75D som ikke så kjemperar ut var litt rar allikevel :roll:

Vi får tipse hverandre hvis vi finner 70DD-bh'er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, i går var jeg ute også og prøvde å finne 70DD-bh'er, men det var jo umulig, og den ene jeg fant i 75D som ikke så kjemperar ut var litt rar allikevel :roll:

Vi får tipse hverandre hvis vi finner 70DD-bh'er!

Jeg har bedt dem bestille inn for meg på la senza...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å tipse om LaSenza, for der fant jeg mine gigant bh-er. Jeg bruker 75c til vanlig men måtte faktisk opp til 85dd der :overrasket: Og da mannen så den supersvære bh-en, så lo han godt, og ha at den var så svær at jeg trengte ingen topp over :ler:

Jeg håper virkelig at jeg går tilbake til min vanlige str etter hvert :sjenert:

Så kjedelig med han polakken som ødelegger dagen din :frustrert: . Tror du han blir lenge, kanskje du rekker å komme deg ut etterhvert?

Lasagne høres veldig godt ut :sikle: , tror jeg må lage det snart jeg og.

Håper polakken fordufter snart, og at du får en fin dag med lillesøsteren din og med mannen og venner i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

la senza er billigere enn la lina og der er det helt opp til F-skål.

Det bare vet jeg helt sånn tilfeldig! :sjenert:

:rødme: Tenkte selvfølgelig bare hvis de ikke hadde det inne på La Senza da...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen!

Huff..trist å høre om mormoren din..Håper hun blir operert fort og smertefritt og blir like frisk og rask igjen etterpå!

Thailand neste år du ja...Blir ikke misunnelig jeg! Neeeida :ironi:

Håper dere får ei kjempefin helg! Kos deg med lillesøss og besøk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften er lagt til i favoritter! :sikle: Litt flaut, men jeg har faktisk ALDRI laget hjemmelaget lasagne! Har alltid vært Toro eller Knorr hos oss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELLO GIRLS!!!

Kjempe fin dag er når over.

Hentet søs kl 11 og lot dermed polakken være hjemme alene :ler: . Stakkars, han gjorde jo bare jobben sin, men hater fremmede folk i leiligheten. Plutselig føler jeg meg på besøk i mitt eget hjem.

Søs og jeg gikk lang tur. Startet ved Stortinget, Gunerius, Oslo C, Grünerløkka, Torshov, Carl Berner, Tøyen, Helsfyr og så stopp på jobben til min kjære venninne. Var framme kl 14, så det ble en tur på tre timer. Flinke meg. Og stakkars korsrygg og bekken... Nå har jeg så vondt i ryggen at jeg tror jeg dør :frustrert: .

Mannen hentet oss hjemme hos venninnen min og vi dro hjem. Søs fikk mat og spiste som bare det! Har aldri sett den jenta spise så mye. 1 porsjon grøt, en most banan, vann og 80 ml mme. Etter det lå hun og pludra på teppet i stua mens jeg vasket bad, ryddet soverom, satte pizzadeigen, shinet kjøkkenet +++. Deretter ble hun lagt i vognen for soving. Pappa hentet henne rundt halv ni. Godjenta mi :klem:

Snakket med min tante og legene mener mormor kommer til å seile gjennom operasjonen. Hun er jo frisk som en fisk ellers! Tusen takk for all omtanke av min kjære mormor. Dere er så gode :klem:

Søndagsengel, lasagnen er nyyyyydelig!

Nå har nettopp lille smurf, mannen og voffen dratt hjem. De kom med super bursdagsgave tilmannen (som han ble kjempe glad for!). Vi spiste hjemmelaget kyllingpizza også så vi på tv...og pratet masse (til guttas store forargelse).

I morgen skal mannen på jobb mens smurfen og jeg skal på shopping. Får jeg ikke shoppet i Spania skal jeg i hvertfall shoppe her :hoppe: .

Kryper snart til sengs - tror jeg. Må bare titte litt her inne først ;)

Takk for alle innlegg i dag! Blir veldig glad for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg den frihet å "stjele" lasagne-oppskriften din jeg også! :sjarmor:

Ønsker deg, mann og go´gutten i magen en flott helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere TT, IdaC, Peony og Cr@sh!!!

Oppskrifter er til for å brukes, TT :)

IdaC, fin dag til deg også (og alle dere andre, jenter ;) )

Også må jeg hoppe litt med dere også: :hoppe::hoppe: 23 uker!!!

Kom akkurat hjem. Ryggen og bekkenet streiker :frustrert: , og det er absolutt ikke gøy... Fikk kjøpt to topper på MassimlDutti, men de var ikke så fine som jeg skulle ønske. Får bytte dem til uken...

Starter med lasagnen rundt fem tekte jeg...slipper med det stress. Dessert blir jordbær og vaniljeis. Ikke så verst ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen,

Da har papsen vært her med lillesøster. Skal passe henne til i kveld. Nå ligger hun på verandaen og spver. Blir nok liggende der og snorke i hvertfall en times tid til. Vi får se...

Nye magebilder uke 23+1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...