Pyntestøv Skrevet 11. februar 2013 #161 Skrevet 11. februar 2013 De kompisene jeg har som ikke snakker med dama om temaet gjør det av en grunn - de har selv så mange svin på skogen i form av talløse ons og horebesøk at de vurderer det fordelaktig å la den ballen ligge. Det å ønske en partner man matcher med (på områder som er viktige for en selv) er faktisk ikke så sært. At du ikke ser hvilken forskjell/betydning det har viser jo bare at man er fra ulike planeter. Det å likestille det med "grave i fortiden" og som du sier "glad jeg har møtt menn som verken er dømmende,sjalu eller kontrollerende" viser i alle fall at du ikke er spesielt lydhør for at andre kan ha ulike holdninger og tanker enn deg - uten at det trenger å være noe patalogisk feil med de. Fortid er fortid? Fortiden har formet personen til den han/henne er i dag og det er også den beste indikatoren på hvem personen vil være i fremtiden. Du sier du ser mennesket her og nå? Så når du ble kjent med mannen din så var det på en måte som tilsa at det var hans første dag i livet når du møtte han da? Latterlige "grave i fortiden" ting som Hvor han har studert? Bodd? Jobbet? Om han har vært gift? Sittet i fengsel? Brukt stoff? Vært utro i sine 4 tidligere forhold ? osv. går jeg ut fra at du aldri har snakket med han om. Eller er det sånn at fortid er fortid bare er korrekt på de områdene det passer deg selv? Der du ikke syns tingen betyr noe. Det har lite med saken å gjøre, men når det kommer til testing og beskyttelse så er i alle fall de jeg kjenner som er mye rundt også dårligst på nettopp det. To ting her: 1. Jeg tar kritikk for å ha likestilt å spørre om antall sexpartnere med å være kontrollerende og sjalu. Det er selvfølgelig ingen automatikk i dette. Men, jeg hadde ikke grått så veldig over en som hadde hatt antall sexpartnere øverst på listen over hva en ser etter i en partner. 2. Når jeg skrev å "grave i fortiden" siktet jeg til antall sexpartnere, da dette er temaet for denne tråden. Dermed tillegger du meg meninger jeg ikke har. Selvsagt har fortiden en betydning når det kommer til de sidene du trekker frem her, men jeg mener fortsatt at antall sexpartnere for mange (men, som jeg ser i denne tråden, ikke for alle) har veldig liten betydning. At du har kompiser som skjuler antallet for sine partnere betyr ikke at alle menn tenker sånn (veldig lett å trekke paralleller fra eget liv og gi det status som en sannhet, eller hva?). Jeg tror oppriktig at de jeg har vært sammen med har tenkt som meg - hvilken forskjell gjør det? Det har ingen betydning for meg i hvert fall. De jeg har vært sammen med har enten vært veldig flinke med prevansjon eller testet seg i starten av forholdet. Jeg tror faktisk ikke det er så uvanlig heller, som du skal ha det til. 2
Gjest Nikee Skrevet 11. februar 2013 #162 Skrevet 11. februar 2013 Det jeg syns er rart er at du ble dumpa når antallet lå på rundt 50, og dette var så sjokk for deg og trist at du vurderer å lyve til neste potensielle kjæreste, men ikke slutte å ligge rundt. Du viser jo 0 tegn til anger da, men så syns kanskje ikke du at det er så mange heller? Så nå ligger tallet på 70, og nååå vil du gjøre noe med det Hvis det virkelig var så sårende og kjipt at noen kunne dumpe deg for 50 stk, hvorfor slutta du ikke med å oppføre deg sånn da? Deretter kunne du fiksa på antallet, f.eks si 17 istedenfor 50, nå blir det jo 30 istedenfor 70? Skjønner du regninga, dess fler det blir, dess høyere blir også antallet du lyver om Det er sikkert mange gutter som gir faen i antall sexpartnere dama har hatt seg med, men jeg vil tro de som ser etter en langvarig partner, faktisk bryr seg om sånt. Hvis han er ute etter å bare ha en dame, men det ikke er så seriøst, så skjønner jeg at han ikke bryr seg Nå har jeg ikke lest enn lenger til denne kommentaren og jeg må rett og slett stoppe opp: anger? Anger? Anger for hva da? Hatt noen deilige og gode sex opplevelser gjennom sin tid som singel og i et forhold? For å ha lært mye av sine partnere og ikke minst om seg selv? Kjenner jeg blir oppriktig irritert, man skal da ikke vise anger fordi en annen person er uenig med noe som man selv har hatt det fint med? Min siste partner avslørte senest i går at han har hatt 38 sexpartnere og han er 25 år, jeg lo og vi endte opp med å ha en særdeles interessant samtale om sex. Hva folk liker osv, og ikke minst jeg håper jo jeg plukker opp noen ting her og der. TS, det kan godt være du angrer på et par partnere, men jeg håper virkelig du ikke angrer på opplevelsene dine. Vær deg selv, om du velger å lyve på antallet får du nesten avgjøre selv - men ikke angre på grunn av hva andre dømmende mennesker sier og gjør.
Steinar40 Skrevet 11. februar 2013 #163 Skrevet 11. februar 2013 Tull og tøys. Om min kjæreste, og samboer, plutselig fortalte meg at han hadde et høyt antall sexpartnere hadde det ikke forandret et døyt. At det for deg er viktig betyr ikke at det er viktig for andre. Jeg vet med sikkerthet at det heller ikke hadde forandret noe andre veien heller. Det finnes faktisk de av oss som a) ikke bryr oss, b) som ser personen for den han/hun er c) tenker at fortid er fortid d) og er opptatt av en felles fremtid. Det eneste som faktisk kunne ha forandret noe var visst han plutselig fortalte meg at han hadde et kriminell fortid, at han viste seg å være sosiopat/psykopat eller vært utro. Sexpartnere? Det er da vitterlig ikke noe å henge seg opp i. Dette er noe man typisk henger seg opp i helt i starten av en ny relasjon. Eller hvis det senere skulle vise seg at den andre har løyet. 1
solch Skrevet 11. februar 2013 #164 Skrevet 11. februar 2013 vil tro at det er mer tøm-og-røm mentalitet blant gutter på din alder enn litt eldre gutter og at dette kan gi deg et feil bilde på hvordan gutter ser på seksualitet. Heh, har aldri hatt sex med noen på min egen alder heller. 20-30 åra alle sammen. Ultraspesiell jeg, tydligvis. Og nei, jeg skammer meg vell ikke over mitt eget sexliv. En stykk fornøyd jente jeg. 1
Bella21 Skrevet 11. februar 2013 #165 Skrevet 11. februar 2013 Nå har jeg ikke lest enn lenger til denne kommentaren og jeg må rett og slett stoppe opp: anger? Anger? Anger for hva da? Hatt noen deilige og gode sex opplevelser gjennom sin tid som singel og i et forhold? For å ha lært mye av sine partnere og ikke minst om seg selv? Kjenner jeg blir oppriktig irritert, man skal da ikke vise anger fordi en annen person er uenig med noe som man selv har hatt det fint med? Min siste partner avslørte senest i går at han har hatt 38 sexpartnere og han er 25 år, jeg lo og vi endte opp med å ha en særdeles interessant samtale om sex. Hva folk liker osv, og ikke minst jeg håper jo jeg plukker opp noen ting her og der. TS, det kan godt være du angrer på et par partnere, men jeg håper virkelig du ikke angrer på opplevelsene dine. Vær deg selv, om du velger å lyve på antallet får du nesten avgjøre selv - men ikke angre på grunn av hva andre dømmende mennesker sier og gjør. Har aldri sagt at hun skal angre på det, men når hun antyder til det selv, ved at hun altså VIL lyve om antallet, så blir det bare dumt at hun fortsetter i samme bane Det er jo dobbeltmoralsk, lyve på antallet, samtidig som man øker det i virkeligheten... Hvis hun virkelig er så stolt over det, så hadde hun aldri hatt behov for å lyve, ei heller sett på det som en mulighet i fremtiden. 1
Gjest 10ne Skrevet 11. februar 2013 #166 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg TS, dette er noe som er greit for deg, men ikke andre... du kommer sikkert til å finne deg en mann som aksepterer det tallet. Endret 11. februar 2013 av 10ne
Gjest Nikee Skrevet 11. februar 2013 #167 Skrevet 11. februar 2013 Har aldri sagt at hun skal angre på det, men når hun antyder til det selv, ved at hun altså VIL lyve om antallet, så blir det bare dumt at hun fortsetter i samme bane Det er jo dobbeltmoralsk, lyve på antallet, samtidig som man øker det i virkeligheten... Hvis hun virkelig er så stolt over det, så hadde hun aldri hatt behov for å lyve, ei heller sett på det som en mulighet i fremtiden. Det er ikke snakk om å være stolt og skryte over det, jeg har hatt et par partnere men det er ikke noe jeg "broadcaster" til alle og enhver, nettopp fordi det er mitt problem, ingen andres. Det er ikke dobbeltmoralsk i mine øyne, spesielt når man ser hvordan partnere reagerer, det som er dobbeltmoralsk er at om du krever at din partner ikke har hatt mange partnere mens du selv har kjørt deg nokså hardt i høyet. Slik jeg tolker TS er det først blitt en mulighet nå, som hun fikk oppleve å få en kjip fyr som dumper henne utelukkende pga antallet.
Bella21 Skrevet 11. februar 2013 #168 Skrevet 11. februar 2013 Det er ikke snakk om å være stolt og skryte over det, jeg har hatt et par partnere men det er ikke noe jeg "broadcaster" til alle og enhver, nettopp fordi det er mitt problem, ingen andres. Det er ikke dobbeltmoralsk i mine øyne, spesielt når man ser hvordan partnere reagerer, det som er dobbeltmoralsk er at om du krever at din partner ikke har hatt mange partnere mens du selv har kjørt deg nokså hardt i høyet. Slik jeg tolker TS er det først blitt en mulighet nå, som hun fikk oppleve å få en kjip fyr som dumper henne utelukkende pga antallet. Det er dobbeltmoralsk om du puler 70, men samtidig later som du ikke har gjort det. Det du nevner er dobbeltmoralsk det og. Men jeg skjønner ikke hva du vil frem til her, nevne andre ting som DU synes er MER dobbeltmoralsk? 2
Gjest Nikee Skrevet 11. februar 2013 #169 Skrevet 11. februar 2013 Det er dobbeltmoralsk om du puler 70, men samtidig later som du ikke har gjort det. Det du nevner er dobbeltmoralsk det og. Men jeg skjønner ikke hva du vil frem til her, nevne andre ting som DU synes er MER dobbeltmoralsk? Bare at jeg er uenig i det du sier Jeg kom bare med et eksempel på hva jeg mener er dobbeltmoralsk. I TS tilfelle vil jeg faktisk ikke synes at det er dobbeltmoralskt at hun velger å nedjustere sitt antall partnere om hun ønsker det, det er en privatsak - og med tanke på reaksjonen hun fikk her så forstår jeg det. Ville jeg ha gjort det samme, nei. Man kan fint ha gjort mye uten å ønske å utlevere det.
Gjest Lurifix Skrevet 12. februar 2013 #170 Skrevet 12. februar 2013 Folkens 50 stykker er jo kun 1 hver helg i 1 år. Ikke noe problem. 1
Gjest celine Skrevet 12. februar 2013 #171 Skrevet 12. februar 2013 Hva er egentlig poenget ved å spørre om sånt? Enten er han frekk, eller så har han ikke beveget seg over fjortisstadiet ennå. Tipper sistnevnte, i og med at han ikke taklet svaret han fikk. Treffer man noen man virkelig liker, spiller det liten rolle hva som har skjedd før i livet deres. Noen har hatt mange, andre har hatt få. Det trenger ikke nødvendigvis bety at noen er løsere enn andre. De har kanskje bare hatt flere muligheter... 1
Eriks Skrevet 12. februar 2013 #172 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Det er ikke snakk om å være stolt og skryte over det, jeg har hatt et par partnere men det er ikke noe jeg "broadcaster" til alle og enhver, nettopp fordi det er mitt problem, ingen andres. Det er ikke dobbeltmoralsk i mine øyne, spesielt når man ser hvordan partnere reagerer, det som er dobbeltmoralsk er at om du krever at din partner ikke har hatt mange partnere mens du selv har kjørt deg nokså hardt i høyet. Slik jeg tolker TS er det først blitt en mulighet nå, som hun fikk oppleve å få en kjip fyr som dumper henne utelukkende pga antallet. Det er dobbeltmoralsk om du forventer ærlighet eller åpenhet fra partneren din i et forhold. Om du kan velge hva du vil fortelle om, eller regelrett lyve, så burde partneren ha mulighet til det samme. Det åpner for en del interessante muligheter. Jeg trenger ikke si til kjæresten at jeg ikke ser noen lang fremtid sammen med henne, fordi da kan det hende hun dumper meg utelukkende pga. det. Eller antall barn? At jeg egentlig ikke har lyst på barn trenger jeg ikke si, jeg får heller hale ut tiden med å si at jeg ikke er klar for det enda. Er hun så barnslig at det er viktig for henne så er det hennes problem. Endret 12. februar 2013 av Eriks 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #173 Skrevet 12. februar 2013 Hva er egentlig poenget ved å spørre om sånt? Enten er han frekk, eller så har han ikke beveget seg over fjortisstadiet ennå. Tipper sistnevnte, i og med at han ikke taklet svaret han fikk. Treffer man noen man virkelig liker, spiller det liten rolle hva som har skjedd før i livet deres. Noen har hatt mange, andre har hatt få. Det trenger ikke nødvendigvis bety at noen er løsere enn andre. De har kanskje bare hatt flere muligheter... Ikke for å svare i samme myten,men dette er jo enda mer naivt. Handling snakker høyere enn ord,gjør det ikke? Selvfølgelig spiller det noe rolle hvem han er og hva han gjør, det er jo nøyaktig det som SKAL spille en rolle, ikke at dere er i en disney film hvor fra nå av han vil bare gjøre gode handlinger fordi du forandret han og han elsker deg. Anonym poster: ce5d2e06931392b7ffae00c0e297917e 3
Tina87 Skrevet 12. februar 2013 #174 Skrevet 12. februar 2013 Hadde han hatt så mange partnere - hadde det ikke vært mange... Gutta hadde skryti av han. Antall sexpartnere har ingen noe med! Det er privat...! Litt enig med deg der ts! Noen har mange, noen har få... Opp til hver enkelt- både menn og kvinner!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #175 Skrevet 12. februar 2013 Hadde han hatt så mange partnere - hadde det ikke vært mange... Gutta hadde skryti av han. Antall sexpartnere har ingen noe med! Det er privat...! Litt enig med deg der ts! Noen har mange, noen har få... Opp til hver enkelt- både menn og kvinner! Nettopp derfor kvinner velger å skjule det,her kan dere spare meg for preiken om at det har "Ingen noen med" dere vet godt selv at kvinner blir dømt hvis de har mange antall sexpartnere og det er nettopp det dere er redd for Anonym poster: ce5d2e06931392b7ffae00c0e297917e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #176 Skrevet 12. februar 2013 Tull og tøys. Om min kjæreste, og samboer, plutselig fortalte meg at han hadde et høyt antall sexpartnere hadde det ikke forandret et døyt. At det for deg er viktig betyr ikke at det er viktig for andre. Jeg vet med sikkerthet at det heller ikke hadde forandret noe andre veien heller. Det finnes faktisk de av oss som a) ikke bryr oss, b) som ser personen for den han/hun er c) tenker at fortid er fortid d) og er opptatt av en felles fremtid. Det eneste som faktisk kunne ha forandret noe var visst han plutselig fortalte meg at han hadde et kriminell fortid, at han viste seg å være sosiopat/psykopat eller vært utro. Sexpartnere? Det er da vitterlig ikke noe å henge seg opp i. For meg er kriminell fortid (som tyveri og langing) like ille som dusinvis av sexpartnere. Begge deler er fortid så det skal jo ikke ha noe å si? Jo, det gjør det, noe du bekrefter her nå selv. Anonym poster: ea376ec24ef7b285a5ac662fd01e5bb9 2
Pyntestøv Skrevet 12. februar 2013 #177 Skrevet 12. februar 2013 For meg er kriminell fortid (som tyveri og langing) like ille som dusinvis av sexpartnere. Begge deler er fortid så det skal jo ikke ha noe å si? Jo, det gjør det, noe du bekrefter her nå selv. Anonym poster: ea376ec24ef7b285a5ac662fd01e5bb9 Jeg har uttrykt meg veldig klumsete på dette punktet, for når jeg skrev "fortid er fortid" så mente jeg fortid i forhold til antall sexpartnere (siden det var temaet i denne tråden). Jeg burde ha spesifisert dette nøyere. Når det er sagt så er vi alle forskjellige, og for mange (i hvert fall i denne tråden) så virker det som antall sexpartnere er avgjørende. Men, jeg prøvde å vekte det andre veien - det er faktisk ikke alle som er opptatt av dette, både kvinner og menn (som jeg kjenner). Fordi jeg ikke er opptatt av det betyr ikke at jeg selv nødvendigvis har hatt "for mange" sexpartnere, men jeg ser det ikke som relevant i valg av partner (med mindre han hadde veldig mange sexpartnere fordi han var notorisk utro, det er selvfølgelig ikke like attraktivt). 1
Gjest celine Skrevet 12. februar 2013 #178 Skrevet 12. februar 2013 Ikke for å svare i samme myten,men dette er jo enda mer naivt. Handling snakker høyere enn ord,gjør det ikke? Selvfølgelig spiller det noe rolle hvem han er og hva han gjør, det er jo nøyaktig det som SKAL spille en rolle, ikke at dere er i en disney film hvor fra nå av han vil bare gjøre gode handlinger fordi du forandret han og han elsker deg. Anonym poster: ce5d2e06931392b7ffae00c0e297917e ...og folk har ingen mulighet til å forandre seg...? Hvis du tror at du treffer noen i tjueåra som IKKE har en fortid, er det vel du som er naiv, ikke jeg? ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #179 Skrevet 12. februar 2013 ...og folk har ingen mulighet til å forandre seg...? Hvis du tror at du treffer noen i tjueåra som IKKE har en fortid, er det vel du som er naiv, ikke jeg? ;-) Det har de, men de er ikke nødvendigvis de mest attraktive. Syns man er en idiot hvis man dater en som har slått sin tidligere partner, lyvet,vært utro og hatt seg med alle kvinnen i byen, fordi han KAN forandre seg. Ja muligheten er der,men jeg har ansvar for meg selv, ikke for at han skal føle seg bedre angående sin fortid. Det er faktisk mange mennesker her i verden som ikke puler rundt og ikke har dårlig fortid,og jeg ville heller satset på de anytime. Alle kan oppleve negative ting i livet,men hvorfor kaste seg ut i det SELV på egenhånd? Anonym poster: ce5d2e06931392b7ffae00c0e297917e 2
Gjest celine Skrevet 12. februar 2013 #180 Skrevet 12. februar 2013 Det har de, men de er ikke nødvendigvis de mest attraktive. Nå er det vel ikke det tråden gikk ut på i utgangspunktet heller.. At fyren spør om noe han ikke takler svaret på, bør han vel ta på sin kappe. Syns man er en idiot hvis man dater en som har slått sin tidligere partner, lyvet,vært utro og hatt seg med alle kvinnen i byen, fordi han KAN forandre seg. Det var vel heller ikke det tråden gikk ut på? +/- 50 stk på +/- 10 år, blir fortsatt 5 i året, noe som ikke automatisk indikerer en varig nedsettelse av dømmekraften. Ja muligheten er der,men jeg har ansvar for meg selv, ikke for at han skal føle seg bedre angående sin fortid.Det er vel stort sett ikke derfor man blir sammen heller - for å føle seg bedre? Det er faktisk mange mennesker her i verden som ikke puler rundt og ikke har dårlig fortid,og jeg ville heller satset på de anytime.Hva er det som gjør at man automatisk blir et dårlig menneske hvis man har sex? Alle kan oppleve negative ting i livet,men hvorfor kaste seg ut i det SELV på egenhånd? Anonym poster: ce5d2e06931392b7ffae00c0e297917e Det vil jeg da si han gjorde FØR han spurte ts om antall sexpartnere.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå