Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Har fått Giovanni 50/50 shampo og nyperoseolje. Skal rapportere når jeg har forsøkt begge deler, forløpig kan jeg si at nyperoseoljen fra Life Flo lukter nype-te, vet ikke helt hva jeg syns om det, men om jeg får fin glød uten kviser skal jeg ikke klage :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Granola.. Hva er det egentlig? Hva kan jeg bruke det til?

Også har jeg et spørsmål mtp veganbakst. Kjæresten min ble veganer for ikke så lenge siden, og hver gang jeg har skullet bake noe, mangler jeg et eller annet. Og jeg liker jo å bake til ham. :) Nå har jeg bestilt eggerstatning, vaniljeessens, vaniljestang, melkefri sjokolade og fairtrade kakao. Agar-agar har vi fra før. Andre ting som trengs av basisvarer?

Skrevet

Også har jeg et spørsmål mtp veganbakst. Kjæresten min ble veganer for ikke så lenge siden, og hver gang jeg har skullet bake noe, mangler jeg et eller annet. Og jeg liker jo å bake til ham. :) Nå har jeg bestilt eggerstatning, vaniljeessens, vaniljestang, melkefri sjokolade og fairtrade kakao. Agar-agar har vi fra før. Andre ting som trengs av basisvarer?

Jeg er veganer. Sjeldent jeg baker, men når jeg må ha bakst av et eller annet slag, sjekker jeg ut http://veganmisjonen.blogspot.no/

(se i oppskriftsarkiv). Her kan dere la dere inspirere av mye forskjellig! Anbefaler også den norske vegan kokeboken, det er det mye godt. Jeg bruker aldri soyaprodukter, så jeg bytter ut f.eks soyamelk med rismelk, funker flott i bakst og gir naturlig søt smak. Heia kjæresten din :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Granola er det amerikanske ordet for frokostblanding:

Jeg er og veganer og det eneste jeg bruker av spesielle produkter er no-egg og fiberhusk, og det et like billig på matbutikken. Bytter ut meieriproduktene med soya/ris-melk og vegansk smør. Ganske ukomplisert i grunn..

Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig på tofu. Hva kan en nybegynner bruke det til?

Og er det best å kjøpe på iherb eller i vanlig butikk?

Anonym poster: e910c2a08a93c7546068eecfdfa6d104

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig på tofu. Hva kan en nybegynner bruke det til?

Og er det best å kjøpe på iherb eller i vanlig butikk?

Anonym poster: e910c2a08a93c7546068eecfdfa6d104

Koster ca 14 kroner for en pakke tofu på min lokale innvandrerbutikk. Koster ca det samme på iherb. På vanlig butikk koster det ca 30 kroner.

Så ikke kjøp på matbutikken værtfall!

Skrevet

Dette er jo faktisk en neglelakk som skal fjernes med varmt vann da. Så det at den løsner når du vasker opp, er vel kanskje ikke så rart..

Jeg vet, men jeg kjøpte neglelakk fra det merket etter en anbefaling inne på kosmetikk-forumet. Der var det en som påsto at hun hadde hatt på neglelakken i lange tider, og at den ikke gikk av før hun fjernet den selv. Jeg tenker litt sånn at om det skal være mulig så kan ikke jenta dusje i varmt vann, for min gikk av med en gang jeg fikk vann på. Men på grunn av den anbefalingen hadde jeg litt for høye forventninger til holdbarheten ;)

Anonym poster: ca50347a887c56783ccb063664409482

Gjest idakaroline
Skrevet

Husk å ikke bruke balsam innerst, kun fra ørene og ned. Samme med hårkur :)

Ja, har aldri balsam i hodebunnen. Det gjør problemet enda verre. Må nok bare prøve meg frem en stund til og håpe på at det neste merket jeg prøver fungerer.

Skrevet

Ja, har aldri balsam i hodebunnen. Det gjør problemet enda verre. Må nok bare prøve meg frem en stund til og håpe på at det neste merket jeg prøver fungerer.

Jeg er veldig fornøyd med Joico sine produkter. Bruker volumsjampo, og balsam for tørt hår, håret mitt blir ikke fett i bunn da (har vært et stort problem for meg også). Men disse produktene er ikke naturlige og fulle av kjemikalier, så hvis det er viktig for deg, prøv de jeg linket til først :)

Skrevet

Jeg har samme problem og Joico var døden for håret mitt. Jeg brukte de ikke opp halvveis en gang, var som å smøre fett i håret. Rart at det er så forskjellig. Dermalociga fungerer bra på håret mitt.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har en hel skuffe full av iherb stash, er ikke tull engang. Fikk også med meg en pakke med omega 3 gummi piller fra iherb som takk for at jeg gikk berserk og handlet 8 pakker på under 20 minutt... Var til og med klistret en takkelapp på den :laugh: Vurderer å ta bilde, føler meg helt idiot som handlet så mye på en gang, så mye unødvendig...! Stashet mye te etter tips i denne tråden og eyelinere fra Physicians formula :blomst:

Skrevet

Jeg har samme problem og Joico var døden for håret mitt. Jeg brukte de ikke opp halvveis en gang, var som å smøre fett i håret. Rart at det er så forskjellig. Dermalociga fungerer bra på håret mitt.

Hvilken av Joico produktene brukte du da?

Skrevet

Har litt dilla på oljer for tiden. Har blanda flere forskjellige til håret, men kjenner jeg bare vil ha flere! Skapet på badet begynner å bli ganske fullt av Now Foods-oljer, de fleste til håret. Og etter å ha lest litt her vil jeg selvfølgelig ha noen eteriske oljer jeg også kan blande inn i baseoljer og ha på hud og hår for litt godlukt. Rose og patchouli står foreløpig øverst, i tillegg til mandarin. Vurderer også ylang ylang eller neroli. Likegreit at jeg er blakk, så får jeg styrt meg.

Har også veldig lyst til å teste ut flere leppepomader fra Hurraw!, men skal nok vente tålmodig. Prøvde forresten tipset noen ga her i tråden om å blande sheasmør og avocadoolje som kroppskrem. Fantastisk! Burde bare vært litt mer sparsom med olja, sitter her med speilblanke legger 30 minutter etter at jeg smurte de inn :fnise:

Er det forresten noen som har prøvd disse ansiktssvampene fra EcoTools? Har litt dårlig samvittighet for mitt fantastiske ansiktsvann fra Decleor siden det skal brukes med bomull, så jeg ønsker meg noe jeg kan bruke om igjen. Miljøvennlig/fair trade bomull er vanskelig å oppdrive, og de jeg har prøvd fra iHerb er bare helt elendige. I tillegg til at jeg synes det er ganske unødvendig avfall. Er bare litt redd for at disse skal være for harde, vil jo ikke ha noen peelingeffekt.

Skrevet

Hvilken av Joico produktene brukte du da?

For volum

Skrevet

For Pukka- og Yogi-te elskere:

Jeg har funnet et mye bedre sted for å shoppe disse varene:

http://www.nutritioncentre.co.uk/

For 8 teapakker, inklusiv shipping, som bare var på £ 3 , betalte jeg under £ 20.

Shippingen er altså billigere enn fra iHerb, og det er også tepakkene. Og i tillegg selger de den europeiske varanten av Yogi-te, som jeg syns er mye bedre enn den amerikanske. (De amerkanske varantene må bruke andre oppskrfter, og mange inneholder for mye peppermynte etter min smak.)

:danse:

Anonym poster: a6913d2c13ffe74d342b59675e3e3160

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Ordnet seg.

Endret av Crazycatlady
Skrevet

Noen som har tips til shampo/balsam for tørt, farget, tynt/nordisk hår, har en tendens til å føles som høy etter vask med feil økologiske produkter. Gjerne volum produkter, men viktigste er at håret ikke blir som høy.

Disse er veldig gode fuktighetsgivende sjampo:

Giovanni, Smooth As Silk, Deep Moisture Shampoo, 8.5 fl oz (250 ml)

Desert Essence, Shampoo, Coconut, 8 fl oz (237 ml)

Begge lukter fantastisk og er svært næringsrike. De gjør håret veldig myk!

Anonym poster: c02aa8125267d6858d98367a29bebf30

Skrevet

Nå har jeg testet denne isteen fra Harney & Sons (jeg skrev om den litt tidligere i tråden). Jeg brukte Topplue sitt tips (takk :) ), og lagde en sterk te som jeg blander ut. Jeg likte ikke teen så godt kaldt (som det er meningen at den skal være), jeg tror jeg måtte ha puttet en del sukker oppi for at den skulle ha blitt god kald. Men jeg prøvde å varme den opp, og da var den god. Granateplesmaken var ikke så tydelig som jeg hadde håpet, men man merket likevel en slags fruktsmak. Jeg tror jeg kommer til å rive opp teposene og heller bruke denne teen som en løsvektte fremover, for den var virkelig mye bedre varm enn kald.

Anonym poster: ca50347a887c56783ccb063664409482

• Liker 1
Skrevet

Sweet almond oil - har brukt over en liter av denne så langt. Genial til å smøre inn kroppen med i dusjen, så slipper jeg bruke bodylotion.

Jojobaolje - dette er tredje gang jeg bestiller den. Blander den inn i balsamen og påfører i lengdene/tuppene. Smører også magen med den, siden jeg er gravid og forsøker å unngå strekkmerker. :)

Har ikke smakt denne ingefær- og sitronteen fra Yogi før, kun lignende fra andre merker. Håper denne er lik.

Dusjsåpe fra Deep Steep, ikke prøvd tidligere. Jeg fikk tips om den litt lengre bak i tråden. Er veldig glad i mandarinlukt, så håper den faller i smak.

Skrevet

Jeg kan anbefale Organic Sprouted Grain Pancake & Waffle Mix.

Jeg syns den har veldig god smak. Tidligere har jeg prøvdl bokhvete-miksen, men den syns jeg ble for bitter.

Etter min mening kan denne miksen også brukes med annet enn søtt tilbehør, som f.eks.ost eller andre typiske "middagsingredienser".

Og økologisk spirede korn kan alltids være greit å få mer av i kostholdet!

Anonym poster: a6913d2c13ffe74d342b59675e3e3160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...