Gjest No wonder woman Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 http://www.nattogdag.no/uteliv/artikler/os...n-voldtektsmann Ikke særlig hyggelig lesning.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Det ER sårbart å være kvinne med slike menn der ute.
Vera Vinge Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 (endret) Hvis jeg tolker kommentaren til natt og dag i kommentarfeltet under riktig, er dette et fiktivt intervju, satt sammen av informasjon fra diverse politirapporter, Amnestyrapporter m.m. Altså ikke et faktisk intervju eller da "bekjennelser fra én voldtektsmann". Endret 11. november 2009 av Vera Vinge
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Han fremstår jo nesten som en psykopat. Han er smart og manipulerer de som er rundt ham, bryr seg lite om andre enn seg selv, har ikke sperrer for kriminelle handlinger. Jeg er ikke noen ekspert på psykopater altså, men en person med en slik tankegang er syk i hodet etter min mening. Jeg tror kanskje dette intervjuet ikke er det mest forsvarlige jeg har lest på internettet for å si det sånn, ettersom voldtaktsmannen nærmest oppmuntrer oss gutter og menn til å bli voldtektsmenn. Han sier jo nærmest "Dette er like lett som å ta godteri fra unger, hvorfor er ikke du ute og voldtar du også?" Man skulle jo tro at slikt lesestoff vil ha en inspirerende effekt på fremtidige voldtektsmenn? Jeg mener, om jeg skulle voldtatt noen ville jeg brukt lærdommen i denne teksten. Det er jo nærmest en "do-it-your-self" type ting. Ganske uansvarlig imo.
Gjest Qwe Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Så utrolig usmakelig det var med den Dolce Gabbana reklamen i artikkelen, greit bilde, i denne konteksten der det jo ut som verste gang rapen er i ferd med å skje... jaja legger i allefall merke til den så da har de vel oppnådd det de vil..
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Hvis jeg tolker kommentaren til natt og dag i kommentarfeltet under riktig, er dette et fiktivt intervju, satt sammen av informasjon fra diverse politirapporter, Amnestyrapporter m.m. Altså ikke et faktisk intervju eller da "bekjennelser fra én voldtektsmann". Selv om det er et fiktivt intervju mener jeg det gjenspeiler virkeligheten. Jeg kjente meg igjen i mye. Særlig hvor lett det er å manipulere og hvor nedprioritert slike saker er.
Vera Vinge Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Selv om det er et fiktivt intervju mener jeg det gjenspeiler virkeligheten. Jeg kjente meg igjen i mye. Særlig hvor lett det er å manipulere og hvor nedprioritert slike saker er. Ja, det kan jeg til dels være enig med deg i. Men et slikt intervju kan nærmest gi inntrykk av at den jevne voldtektsmann er en rendyrket "psykopat", noe som nok er langt fra tilfellet. Men ellers er seksuell vold (mot kvinner, menn og barn) et av våre virkelig samfunnsproblemer. Når jeg tenker på hvordan det hemmer min frihet i hverdagen pga. et fåtall av skakkkjørte mennesker som misbruker sin makt og seksualitet, blir jeg kraftig provosert. Jeg er i det minste glad for at vi nå har to store overgrepssaker på gang i norsk rettsvesen, når jeg tenker på hvor mange barn (og andre) som ikke tør å anmelde seksuelle overgrep de har vært utsatt for.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Det voldtektsmenn aller helst ønsker, er nok fulle kvinner. Ansvaret ligger selvsagt alltid hos overgriper uansett, men fulle kvinner er dessverre mer utsatt enn edru kvinner, om de har korte eller lange skjørt. Enig. Det er et faktum at i alle fall 3/4 av voldtekter skjer i tilfeller hvor kvinnenen var beruset, og det sier sitt, spør du meg. Hvordan man kler seg, betyr fint lite. Voldtektsmenn ser ikke etter en skjønnhet, de er ute etter en maktdemonstrasjon. Det er svært mye lettere når kvinnen er overstadig.
Ella_Grey Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 (endret) Enig med Vera Vinge! Endret 12. november 2009 av Scorpina
waco Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Kanskje det ikke er like tilfeldig hvem dame som blir voldtatt, - som vi hittil har likt å tro?
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 Han fremstår jo nesten som en psykopat. Han er smart og manipulerer de som er rundt ham, bryr seg lite om andre enn seg selv, har ikke sperrer for kriminelle handlinger. Jeg er ikke noen ekspert på psykopater altså, men en person med en slik tankegang er syk i hodet etter min mening. Jeg tror kanskje dette intervjuet ikke er det mest forsvarlige jeg har lest på internettet for å si det sånn, ettersom voldtaktsmannen nærmest oppmuntrer oss gutter og menn til å bli voldtektsmenn. Han sier jo nærmest "Dette er like lett som å ta godteri fra unger, hvorfor er ikke du ute og voldtar du også?" Man skulle jo tro at slikt lesestoff vil ha en inspirerende effekt på fremtidige voldtektsmenn? Jeg mener, om jeg skulle voldtatt noen ville jeg brukt lærdommen i denne teksten. Det er jo nærmest en "do-it-your-self" type ting. Ganske uansvarlig imo. Jeg registrerer at vanlige mennesker, med behov for sin fløyelssovepute bruker ordet "syk" nedsettende om alle som står for noe som virker truende eller provoserende. Men faktum er at denne mannen kan produsere barn i langt større skala enn de fleste gjennomsnittlige menn. Er det ikke et av hovedpunktene i naturen, kanskje? Få avkom, og bringe genene sine videre? Psykisk sykdom, som engstelige og avvikende personlighetsforstyrrelser, schizofreni, osv reduserer din mulighet for forplantning, om du er mann. Dette er den tydeligste definisjonen på psykisk sykdom, da andre definisjoner tar utgangspunkt i å være mest mulig lik gjennomsnittet. Men i dyrelivet er ikke gjennomsnittsindividet nødvendigvis det som er "sunnest." En lemming er ikke "sunnest." En kynisk psykopat er nok det sunneste som fins, en parasitt på tilværelsen, den som kommer lengst opp og fram. Vi kan prise oss lykkelige for at det ikke fins mange av dem, men samtidig, ettersom vi belønner psykopater, så fortjener vi kanskje ikke noe bedre heller?
waco Skrevet 12. november 2009 #13 Skrevet 12. november 2009 Når jeg tenker på hvordan det hemmer min frihet i hverdagen pga. et fåtall av skakkkjørte mennesker som misbruker sin makt og seksualitet, blir jeg kraftig provosert. Fortell litt om hvordan mennesker som misbruker sin makt og sin seksualitet hemmer din frihet i hverdagen?
Vera Vinge Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 Kanskje det ikke er like tilfeldig hvem dame som blir voldtatt, - som vi hittil har likt å tro? Og poenget ditt var..? Å se om du kan skyve noe av skylden over på kvinner som får sine liv ødelagt i løpet av få minutter? At disse tingene ikke er fullstendig tilfeldige, er da rimelig åpenbart. En som ønsker å voldta hopper ikke på en jente som står i et opplyst område, omgitt av en jentegjeng. Ei heller en som går hånd i hånd med kjæresten sin. Jeg vil tro en voldtektsmann først og fremst leter etter en som går alene, gjerne en som går ustøtt og alene. Noe som betyr at man på forhånd bør ta sine forholdsregler før man drar ut på byn. Ikke gå alene, pass på drinken og ikke drikk deg overstadig beruset. Men når tragedien først har skjedd, har det lite for seg å tenke på hva man burde gjort annerledes, annet enn hvis det gir en trygghetsfølelse fordi man kan handle annerledes neste gang. Men når en voldtekt først har skjedd, er det bare hjerterått og usaklig å komme med uttalelser som at "det var kanskje ikke så tilfeldig som vi liker å tro", da spesielt fordi jeg husker fra tidligere debatter hva som ligger under dette utsagnet for deg. Det er ingen sjanse i havet for at du kan plassere ansvaret for en voldtekt på den som blir voldtatt. Jeg registrerer at vanlige mennesker, med behov for sin fløyelssovepute bruker ordet "syk" nedsettende om alle som står for noe som virker truende eller provoserende. Men faktum er at denne mannen kan produsere barn i langt større skala enn de fleste gjennomsnittlige menn. Er det ikke et av hovedpunktene i naturen, kanskje? Få avkom, og bringe genene sine videre? Psykisk sykdom, som engstelige og avvikende personlighetsforstyrrelser, schizofreni, osv reduserer din mulighet for forplantning, om du er mann. Dette er den tydeligste definisjonen på psykisk sykdom, da andre definisjoner tar utgangspunkt i å være mest mulig lik gjennomsnittet. Men i dyrelivet er ikke gjennomsnittsindividet nødvendigvis det som er "sunnest." En lemming er ikke "sunnest." En kynisk psykopat er nok det sunneste som fins, en parasitt på tilværelsen, den som kommer lengst opp og fram. Vi kan prise oss lykkelige for at det ikke fins mange av dem, men samtidig, ettersom vi belønner psykopater, så fortjener vi kanskje ikke noe bedre heller? Takk og lov for at vi har visse normer i vårt samfunn, at ikke alt flyter fritt, og at vi har uttrykket "normalt" i vårt vokabular. Det er et ord som ofte misbrukes og mye mobbing kan oppstå på bakgrunn av at noen faller litt utenfor normalen. Samtidig, det sier noe om hva som er godtatt i vårt samfunn. Voldtekt er ikke noe som er "litt truende eller provoserende". Det er noe som er forferdelig skadelig for samfunnet vårt, og da må det være greit å kalle noe "sykt". Om man skal snakke rent evolusjonært, er jeg også usikker på om det beste for arten er å ture fram kun som man vil, voldta, opptre med psykopatiske tendenser. Hvorfor er vi utstyrt med kjærlighet for våre barn f.eks? Hvorfor er vi flokkdyr? Kan det være fordi det viste seg hensiktsmessig å vise omsorg for hverandre, og at arten på sikt ville ha bedre av det enn at alle kjørte sololøp? Evolusjon handler ikke bare om å reprodusere seg raskest mulig, men også om å sikre at avkommene faktisk vokser opp. Derfor er jeg sterkt i tvil om at "psykopater" er de best tilpassede. Og hva mener du med at vi belønner psykopater? :klø: Fortell litt om hvordan mennesker som misbruker sin makt og sin seksualitet hemmer din frihet i hverdagen? Er det virkelig ukjent for deg? Bor du under en stein? Javel. Jeg syns det er fryktelig provoserende at jeg, nå som det blir tidlig mørkt, ikke lenger rekker å jogge i skogen etter jobb fordi mannen min mener det ikke er trygt. Eller at jeg helst ikke bør gå alene hjem fra byn en vanlig kveld på en hverdag, hvertfall ikke uten å se meg om og få en telefon med en forespørsel om jeg har med meg overfallsalarmen min. Eller at jeg må gå en lengre omvei på veien, fordi jeg helst ikke bør gå over et mørklagt område. Jeg blir fryktelig sint for at når den siste bussen går for tidlig, slik at jeg mister den, må jeg vurdere om jeg skal bruke flere hundre på en drosje eller om jeg fint skal klare den gåturen, som jeg klarer helt fint i dagslys. Jeg går ikke rundt og er redd, kanskje mest fordi jeg er sint. Men når jeg går forbi steder i mørket hvor jeg har fått utpekt at noen ble voldtatt for noen måneder siden, steder jeg kan gå forbi i mørket flere ganger i uka, da tenker man at man kanskje burde ha funnet på noe annet. Og det er helt forferdelig at man skal tenke slik bare fordi man er kvinne.
Gjest No wonder woman Skrevet 13. november 2009 #15 Skrevet 13. november 2009 Er det virkelig ukjent for deg? Bor du under en stein? Javel. Jeg syns det er fryktelig provoserende at jeg, nå som det blir tidlig mørkt, ikke lenger rekker å jogge i skogen etter jobb fordi mannen min mener det ikke er trygt. Eller at jeg helst ikke bør gå alene hjem fra byn en vanlig kveld på en hverdag, hvertfall ikke uten å se meg om og få en telefon med en forespørsel om jeg har med meg overfallsalarmen min. Eller at jeg må gå en lengre omvei på veien, fordi jeg helst ikke bør gå over et mørklagt område. Jeg blir fryktelig sint for at når den siste bussen går for tidlig, slik at jeg mister den, må jeg vurdere om jeg skal bruke flere hundre på en drosje eller om jeg fint skal klare den gåturen, som jeg klarer helt fint i dagslys. Jeg går ikke rundt og er redd, kanskje mest fordi jeg er sint. Men når jeg går forbi steder i mørket hvor jeg har fått utpekt at noen ble voldtatt for noen måneder siden, steder jeg kan gå forbi i mørket flere ganger i uka, da tenker man at man kanskje burde ha funnet på noe annet. Og det er helt forferdelig at man skal tenke slik bare fordi man er kvinne. Det du sier her presenterer meg også. Desverre.
Gjest womenwomen Skrevet 13. november 2009 #17 Skrevet 13. november 2009 Det du sier her presenterer meg også. Desverre. Kjøp deg en hund som er tøff nok til å beskytte deg , en stor hund av en tøff rase virker meget preventivt . Har aldri hørt om hundeeiere som er blitt voldtatt hittil eller forsøkt overfalt . Som du kan ha med deg på joggeturer o.l . Du skal ikke være nødt til å mure deg inne - av frykt for overfall . Hadde samfunnet anerkjent voldtekt som en alvorlig forbrytelse som kan overføre t.o.m HIV og dødelig sykdom på voldtektsofferet i tillegg , pluss alle psykiske belastninger på offeret - Hadde kastrering vært normal straff for alle voldtektsmenn . I fremtiden tror jeg kastrering av menn som begår voldtekt - kommer til å bli en løsning som vil benyttes . Er billigere for samfunnet å kastrere slike menn - enn å opbevare dem i fengsel i årevis eller på sinnsykehus . Som faktisk er meget dyrt og kostbart for samfunnet . Kastrering er billig straff å gi , og sparer samfunnet for millionbeløp , og virker 100 % preventivt .De vil aldri kunne voldta igjen . Menn som overhodet ikke har kontroll på seg selv eller sin sexualitet - bør uskadeliggjøres . I et samfunn hvor stadig flere blir HIV smittet .... må strengere straffer til verks .For å beskytte folks liv og helse bedre enn i dag . Så kastrering er helt klart et meget billig og godt alternativ i fremtiden . Hvor innvandringen til vesten er blitt explosiv og voldtekter blir enda vanligere enn i dag . - Den tid kommer nok en vakker dag tror jeg . Er bare et spørsmål om hvor langt disse tøyer strikken - før kastrering blir en allmenn akseptert behandlingsmetode mot sexualforbrytere .
Gjest No wonder woman Skrevet 13. november 2009 #18 Skrevet 13. november 2009 - Når en lettkledd, beruset kvinne setter seg alene inn i en taxi, har hun i utgangspunktet syndet allerede Dette er holdninger norske kvinner skal leve med. http://www.dagbladet.no/2009/11/12/nyheter...ldtekt/9000864/
robotkalle Skrevet 13. november 2009 #19 Skrevet 13. november 2009 Det er noe som er forferdelig skadelig for samfunnet vårt, og da må det være greit å kalle noe "sykt". Da snakker vi ikke samme språk. Det blir som fysikerne, som har en annen definisjon på arbeid. Om man skal snakke rent evolusjonært, er jeg også usikker på om det beste for arten er å ture fram kun som man vil, voldta, opptre med psykopatiske tendenser. For arten nei. Det er ikke jeg sikker på heller. Hvorfor er vi utstyrt med kjærlighet for våre barn f.eks? For å passe på at dine barn overlever, dine gener. Hvorfor er vi flokkdyr? Kan det være fordi det viste seg hensiktsmessig å vise omsorg for hverandre, og at arten på sikt ville ha bedre av det enn at alle kjørte sololøp? Ja, kanskje det? Evolusjon handler ikke bare om å reprodusere seg raskest mulig, men også om å sikre at avkommene faktisk vokser opp. Derfor er jeg sterkt i tvil om at "psykopater" er de best tilpassede. Og hva mener du med at vi belønner psykopater? :klø: *sukk.. Bad boys drar damer. Bad boys med intelligens kommer høyt, høyere og høyest i næringslivet og politikken. Null samvittighetssperrer, eksperter på manipulasjon, gjør det som lønner seg til enhver tid, og gets away with it. Er det virkelig ukjent for deg? Bor du under en stein? Javel. Jeg syns det er fryktelig provoserende at jeg, nå som det blir tidlig mørkt, ikke lenger rekker å jogge i skogen etter jobb fordi mannen min mener det ikke er trygt. Eller at jeg helst ikke bør gå alene hjem fra byn en vanlig kveld på en hverdag, hvertfall ikke uten å se meg om og få en telefon med en forespørsel om jeg har med meg overfallsalarmen min. Eller at jeg må gå en lengre omvei på veien, fordi jeg helst ikke bør gå over et mørklagt område. Jeg blir fryktelig sint for at når den siste bussen går for tidlig, slik at jeg mister den, må jeg vurdere om jeg skal bruke flere hundre på en drosje eller om jeg fint skal klare den gåturen, som jeg klarer helt fint i dagslys. Jeg går ikke rundt og er redd, kanskje mest fordi jeg er sint. Men når jeg går forbi steder i mørket hvor jeg har fått utpekt at noen ble voldtatt for noen måneder siden, steder jeg kan gå forbi i mørket flere ganger i uka, da tenker man at man kanskje burde ha funnet på noe annet. Og det er helt forferdelig at man skal tenke slik bare fordi man er kvinne. Sjefene på Colusseum-klinikken er visstnok blitt drittlei, etter at de forlot den akademiske disiplinen, og begynte med melk og brød. Ryktene sier at de skal begynne med kjønnsoperasjoner. Noe for deg? Så slipper du å provoseres så jævlig. Sjansene for at vi slenger ut alle voldtektsmuslimer og somaliere er ikke akkurat stor, lissom, så det gjelder å tenke alternativt.
Vera Vinge Skrevet 13. november 2009 #20 Skrevet 13. november 2009 Kastrering er billig straff å gi , og sparer samfunnet for millionbeløp , og virker 100 % preventivt .De vil aldri kunne voldta igjen . Menn som overhodet ikke har kontroll på seg selv eller sin sexualitet - bør uskadeliggjøres . I et samfunn hvor stadig flere blir HIV smittet .... må strengere straffer til verks .For å beskytte folks liv og helse bedre enn i dag . Så kastrering er helt klart et meget billig og godt alternativ i fremtiden . Hvor innvandringen til vesten er blitt explosiv og voldtekter blir enda vanligere enn i dag . - Den tid kommer nok en vakker dag tror jeg . Er bare et spørsmål om hvor langt disse tøyer strikken - før kastrering blir en allmenn akseptert behandlingsmetode mot sexualforbrytere . Hvordan vet du at kastrering (regner med du snakker om kjemisk kastrering) virker 100% preventivt? Altså, vet vi at seksuelle drifter er den eneste grunnen til at noen forgriper seg på andre mennesker? Når det f.eks. gjelder seksuelle overgrep mot barn, vet man jo at det fins veldig mange andre måter å gjøre det på enn ved penetrering av eget kjønnsorgan. *sukk.. Bad boys drar damer. Bad boys med intelligens kommer høyt, høyere og høyest i næringslivet og politikken. Null samvittighetssperrer, eksperter på manipulasjon, gjør det som lønner seg til enhver tid, og gets away with it. Hvorfor ser så mange menn her på forumet ut til å tro det? Fordi dere har blitt dumpa til fordel for slike menn en gang i fortiden? Det er faktisk ikke sånn at man må være bad boy for å gjøre suksess på det personlige eller det profesjonelle plan. Hvis så, satser man kanskje på feil damer eller smale karriereområde? Ellers er jeg ikke en som slenger om meg med sykdomsbegrepet, og jeg er enig i at det er feil å kalle en handling syk, med mindre gjenringspersonen faktisk er syk. Men at en voldtektshandling er særdeles uakseptabel, kan det vel ikke være så vanskelig å være enig i, og det er forsåvidt her normalitetsargumentet mitt fra i stad kom inn. Man skal dessuten være litt nøye med hvilke ord man bruker her, da det er snakk om alvorlige og straffbare handlinger. Man kan ikke komme dithen at "alt er lov" på et teoretisk plan, fordi noen kan dra personlige fordeler av å oppføre seg drittsekkaktig. Er noe skadelig for samfunnet som helhet, er det lov og lurt å betegne det på en måte som gjør det tydelig at man tar avstand.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå