Gjest Lolla Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Vi koste oss med vin i sofaen, som vi pleier på lørdagskvelden. Jeg sa til ham at han er så kjekk, og spurte om han synes jeg er sexy. Han svarte litt unnvikende, så jeg gravde mer. Og mer. Til slutt måtte han motvillig innrømme at jeg er litt "kraftig"... Jeg forstår ikke hvorfor, men jeg dro til ham! Han blødde neseblod og skrek høyt. Han styrta ut på badet og stappet ansiktet fullt av papir. Det er en halv time siden. Jeg kom inn til ham, men han skyndte seg ut. Jeg fulgte etter, men da gikk han inn på badet IGJEN, og låste døren. Han er visst redd meg. Jeg elsker ham så utrolig høyt, og har mest lyst til å kose i hele natt. Men han tror jeg kommer etter med kjevle. Og av en eller annen grunn mistenker jeg at han har usedvanlig lite sexlyst akkurat i kveld. Hva skal jeg gjøre? Hilsen en slag"kraftig" jente.
Gjest Sativa Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Jeg synes du skulle skamme deg. Tenk deg hvordan du hadde reagert hvis det var typen din som slo deg til blods. Håper han anmelder deg!
Nelle Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Håper han anmelder deg! ← Å anmelde er vel litt drøyt... Tåpelig å bruke av politiets ressurser på sånne filleting - er du helt psyko eller!!??? TS: Ikke akkurat det lureste man gjør å slå til typen sin så han begynner å blø neseblod, og jeg skjønner godt at han er litt arg på deg. Det beste du kan gjøre er å snakke med han om det. Si unnskyld, og snakke om det.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Det var forferdelig gjort av deg. Når det er sagt og uten at det er en holdbar unnskyldning synes jeg typen din var helt jævelig i det han sa og ikke sa.
Gjest gjesta Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Å anmelde er vel litt drøyt... Tåpelig å bruke av politiets ressurser på sånne filleting - er du helt psyko eller!!??? ← Ville du ment det samme om det var han som slo henne `?.
Nelle Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 Ville du ment det samme om det var han som slo henne `?. ← Ja, jeg ville ment det samme. Under forutsetning av at det er et engangstilfelle, og at det ikke er "psykopatforhold" vi snakker om her. Jeg synes det lukter psyko lang vei av folk som løper til politiet og anmelder i hytt og pine for alt mulig, kvinner som menn.
Kylling Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Et godt eksempel på at ærlighet ikke varer lengst. Fy skam deg som slo typen din. Han hadde ikke trengt å si at du er kraftig når du ville høre at du var sexy - det var dårlig timing. Men å ty til vold? Skjønner godt at han er redd for deg jeg.
venus* Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Dårlig impulskontroll? Hadde jeg vært kjæresten, så ville jeg vært veldig skeptisk til deg. Og vært på obs på andre tegn på manglende kontroll..
Gjest Kaffomann Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Det var forferdelig gjort av deg. Når det er sagt og uten at det er en holdbar unnskyldning synes jeg typen din var helt jævelig i det han sa og ikke sa. ← Hvorfor skal han lyve? Han liker vel henne for andre ting, noe som er veldig fint. Eller likte, kanskje. Jeg hadde i hvert fall gjort det slutt på flekken.
Fønix Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Å anmelde er vel litt drøyt... Tåpelig å bruke av politiets ressurser på sånne filleting - er du helt psyko eller!!??? ← Synes du tar i litt kraftig her, Nelle. Enig i at det er litt drøyt å anmelde. Men bruk av vold i et forhold er etter min mening alvorlige greier. Jeg har en del venner som har blitt utsatt for vold av kjæresten. For de aller fleste jeg kjenner som har opplevd dette, har det dessverre ikke vært et engangstilfelle. Stort sett har det utviklet seg til å bli et mønster. De fleste jeg kjenner som har blitt utsatt for slik vold er menn. Og jeg tror det kan være enda vanskeligere for menn enn for kvinner å takle noe sånt. De fleste menn har veldig høy terskel for å ta opp et sånt problem med noen. Det er rett og slett flaut å si at man får juling av dama. Nå skal jo ikke jeg si at TS helt sikkert kommer til å slå igjen. Men jeg synes uansett ikke det er noen filleting. For meg handler dette også om respekt for kjæresten. I mine øyne er det å slå veldig respektløst.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Han mener jeg er sexy. Men jeg spurte og gravde, og ville ikke giu meg før han hadde sagt noe negativt. Jeg spurte spesifikkt om jeg var litt kraftig. Han sa han elsker meg slik jeg er, og det tok jeg ille opp. Jeg har problemer med selvbeherskelse, ja. Jeg har sagt unnskyld, og vi råklinte. Han er ute på kjøkkenet og henter popcorn nå, så skal vi se "Skrik" sammen. Håper ikke jeg får noen ville ideer nå...
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Dette er vel det beste eksempelet på at en aldri skal spørre om noe som en ikke tåler å høre svaret på? Det å bli slått av en som en er glad i er et enormt tillitsbrudd og sjokk, og jeg regner med at det vil ta lang tid før han får tillit til deg igjen. Kjæresten burde, som familien, være den tryggeste personen på jord, og når en da blir slått av en som en i utgangspunktet stoler på aldri vil gjøre en vondt mister en noen illusjoner. Den fysiske smerten og neseblodet er nok en bagatell i denne sammenhengen. Alt du kan gjøre er å legge deg langflat, be om unnskylding, vise over tid at du er tilliten verdig, og håpe at han tilgir deg. Jeg vet at om min kjæreste hadde gjort meg vondt hadde veien tilbake vært utrolig lang og hard. Du får håpe at din kjæreste er litt mer tilgivende enn meg!
Gjest ~Alwa~ Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Ja, jeg ville ment det samme. Under forutsetning av at det er et engangstilfelle, og at det ikke er "psykopatforhold" vi snakker om her. ← For meg hadde ikke det spilt noen rolle, det hadde vært på hue og ræva ut. En gang er en gang for mye, og om det er et engangstilfelle vet man vel ikke før det eventuelt skjer igjen eller?
Daenrys Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har sagt unnskyld, og vi råklinte. Han er ute på kjøkkenet og henter popcorn nå, så skal vi se "Skrik" sammen. Håper ikke jeg får noen ville ideer nå... ← Hjelpe meg..
Gjest Pet Skrevet 3. februar 2007 #16 Skrevet 3. februar 2007 For meg hadde ikke det spilt noen rolle, det hadde vært på hue og ræva ut. En gang er en gang for mye, og om det er et engangstilfelle vet man vel ikke før det eventuelt skjer igjen eller? ← Det er jeg helt enig med deg i. Jeg hadde blitt overnervøs og bare gått rundt og ventet på at det skulle smelle igjen. Jeg har aldri blitt slått (eller slått noen), og hadde kjæresten min slått meg én gang hadde det blitt slutt umiddelbart.
Frøken¤Fryd Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 (endret) I fremtiden slutter du å tvinge fram svar du egentlig ikke vil ha og jobber seriøst med både selvbeherskelse og impulskontroll. Du må jo ha slått ganske hardt for at han skal begynne å blø og du er tydeligvis klar over at du har problemer med selvbeherskelse. Dette bør dere sette dere ned og prate sammen om og du må gjøre noe med problemet ditt - nå ! Endret 3. februar 2007 av Frøken¤Fryd
Gjest Gjest 1 Skrevet 3. februar 2007 #18 Skrevet 3. februar 2007 I et slikt tilfelle bør man kunne forvente å bli dumpet ganske kjapt.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. februar 2007 #19 Skrevet 3. februar 2007 Det er forskjell på en ørefik og at man blør neseblod. Det er også forskjell på et engangstilfelle og en gjentagende handling. Hva gjør du med denne dårlige selvbeherskelsen din? Hva gjør du med det dårlige selvbildet ditt som gjør at du ikke stoler på kjæresten din når han sier noe positivt? Hva gjør DU for at dette ikke skal hende igjen? Veldig mange med problemer forventer at det skal dale noen ned fra himmelen og hjelpe dem med det. Det kan godt være at det er hjelp å hente en plass, men det er DU som må oppsøke denne hjelpen. Hvis du har det med å slå rundt deg når du mister besinnelsen eller selvbeherskelsen er det DU som må løse dette problemet ved å søke om hjelp.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. februar 2007 #20 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har sagt unnskyld, og vi råklinte. Han er ute på kjøkkenet og henter popcorn nå, så skal vi se "Skrik" sammen. Håper ikke jeg får noen ville ideer nå... ← Plutselig ble det litt useriøst syns jeg..
Anbefalte innlegg