Gå til innhold

Forumtroll

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan man si. Alle forum har troll.

Det som er spennende med troll er at de skjuler seg i omgivelsene (les: gjester). Trollene gjør da omgivelsene skumle slik at folk flest (les: registrerte brukere) blir skeptiske og usikre på om det er snille omgivelser, eller troll som skjuler seg. Trollene plager folk og gjør det slik at enkelte kanskje ikke tør å gå ut i enkelte landskap (les: forum-grupper) i frykt for at trollene skjuler seg blandt omgivelsene. Det som kan skje er nemlig at trollene angriper folk, og ødelegger hva enn de gjorde ute i landskapet.

Trollene er nokså lette å kjenne igjen når man ser det angripe, men for folk flest er de vanskelige å skille mellom. Noen ganger kan man fort tro at omgivelsene er troll som skjuler seg. Dessverre kan dette ødelegge enkelte omgivelser som er ganske så flotte.

Det finnes de få som kan se trollene, eller hvertfall se kjennemerkene deres. I mange tilfeller er trollene i virkeligheten folk som kler seg ut. Det er de som kan se når folk blir til troll, men dette er lovlig og derfor vil ikke de som kan gjøre noe ta tak i dette selv om folk er redde for trollene.

Trollene er i grunnen ganske harmløse. Dersom man gjennomskuer dem og forstår at dette faktisk er folk som kler seg ut vil det hele bli komisk. Å bli ledd av er noe troll flest ikke liker, og dette kan også jage dem vekk slik at de ikke tør komme frem igjen på lenge. Det som dreper et troll er å dra det frem i sollys slik at man kan se det, men dette er ekstremt vanskelig, og noe kun et fåtall kan gjøre. Eller man kan dra av dem forkledningen og vise at et troll egentlig bare er en av folket. Av forskjellige grunner blir ikke dette gjort, noe som er forståelig. Troll er jo tross alt folk de også.

Troll er noe folk frykter. Le av trollet, og man ler av frykten. Dette vil jage troll og frykt avgårde, uansett hvor plagsomt trollet måtte bli i ettertid. Da hjelper taktikken man bruker på barn som maser og bæljer; man ignorerer.

Håper denne lille forklaringen kan trekke på noen smilebånd, og kanskje få folk til å innse at troll egentlig ikke er så farlige allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje moderatorene burde se litt på denne ;)

hva om man offentliggjorde brukere som logget seg av og ble til troll?

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Og du prøvde å virke smart i dette innlegget. Wræhh, trollet kommer, kom la oss mobbe det.

Skrevet
Kanskje moderatorene burde se litt på denne ;)

hva om man offentliggjorde brukere som logget seg av og ble til troll?

Nei dette kan man ikke. Troll er tross alt folk de også, og moderatorene skal jobbe for folket og beskytte de. Dette gjelder også å beskytte folket mot seg selv.

Skrevet
Og du prøvde å virke smart i dette innlegget. Wræhh, trollet kommer, kom la oss mobbe det.

Nei, bare le litt av metodene trollet bruker, for så å overse det. ;)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Veldig bra innlegg :ler::klappe:

Tror nok dette er ei god oppskrift på å bli kvitt troll. Etterhvert som ingen bryr seg om trollene, blir det nok kjedelig for dem og da forsvinner de kanskje av seg selv.

Skrevet

Så det er bare gjester som er Troll?

I følge en haug her inne er jo jeg også et troll nemlig.

Skrevet
Veldig bra innlegg  :ler:  :klappe:

Tror nok dette er ei god oppskrift på å bli kvitt troll. Etterhvert som ingen bryr seg om trollene, blir det nok kjedelig for dem og da forsvinner de kanskje av seg selv.

Kanskje trollene kun er i ens fantasi? Dvs at vi tror det er forumtroll, men dersom man slutter å tro på dem, evnt bry seg om dem, så forsvinner dem? Det kan være nettopp dette som er "sollyset". ;)

Skrevet

Nja, man kan jo være et forumtroll dersom man er registrert bruker, men da vil man jo lett kunne kjenne igjen brukeren og kan lettere vurdere om det er noe vits i å bry seg. Brukere som over lengre tid bare tuller og fjaser blir lett ignorert når andre brukere ikke gidder å bry seg mer.

Skrevet
Nja, man kan jo være et forumtroll dersom man er registrert bruker, men da vil man jo lett kunne kjenne igjen brukeren og kan lettere vurdere om det er noe vits i å bry seg. Brukere som over lengre tid bare tuller og fjaser blir lett ignorert når andre brukere ikke gidder å bry seg mer.

Det tror jeg du har rett i. Jeg har ikke tall på hvor mange brukere jeg hopper over, men det er egentlig ikke fordi jeg tror de er troll da. ;)

Skrevet

Jeg tok utgangspunkt i en type troll da. ;)

Men klart registrerte brukere også kan være troll! De er bare ikke kamuflerte på samme måte. ;)

Gjest Kaffomann
Skrevet

Er vel et par "kristne" troll på KG, har jeg lagt merke til.

Skrevet
Jeg tok utgangspunkt i en type troll da. ;)

Men klart registrerte brukere også kan være troll! De er bare ikke kamuflerte på samme måte. ;)

Hva slags andre troll finnes det da?

Troll som meg? Som har et brukernavn og hvor jeg ikke er enige med alle? :)

Skrevet
Hva slags andre troll finnes det da?

Troll som meg? Som har et brukernavn og hvor jeg ikke er enige med alle? :)

Det er lov å være uenig, men sprer man kvalme og kun det er man kanskje et lite troll? Eller..? ;)

Skrevet

Jeg trodde forumtroll var sånne som lager historier og problemstillinger som ikke var sanne jeg! Som sitter og ler av velmenende råd og medfølelse andre på forumet kommer med i god tro. Men man kan jo være trollete på mange forskjellig måter selvfølgelig! (Sånn :flekke: f.eks.).

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg trodde forumtroll var sånne  som lager historier og problemstillinger som ikke var sanne jeg! Som sitter og ler av velmenende råd og medfølelse andre på forumet kommer med i god tro. Men man kan jo være trollete på mange forskjellig måter selvfølgelig! (Sånn  :flekke:  f.eks.).

Jepp, det er også en del av troll-begrepet.

Skrevet (endret)
Jeg trodde forumtroll var sånne  som lager historier og problemstillinger som ikke var sanne jeg! Som sitter og ler av velmenende råd og medfølelse andre på forumet kommer med i god tro. Men man kan jo være trollete på mange forskjellig måter selvfølgelig! (Sånn  :flekke:  f.eks.).

Et sånt trollinnlegg har jeg laget.

Skrev det som gjest og passer til superlammets definisjon av trolling ja.

Endret av Snasen C

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...