Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #1 Skrevet 5. juli 2007 Noen som vil dele gode spare tips til planleggingen?
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 (endret) Vi tenker å kutte på kostnadene ved å gjøre følgende: *få venninne til å ta bilder, inkludert det "offisielle" brudebildet (hun har bra utstyr og tar gode bilder) *leie et sted hvor man kan ta med egen mat og drikke *lage brudebukett selv *lage trykksaker selv *kjøre privat bil, ikke leie *få venninne til å sminke *lage spillelister på pc med egen musikk (leier ikke dj eller levende musikk) *kanskje ikke ha fri bar *kjøpe kjole som koster godt mindre enn 10.000 *få familiemedlem til å lage bryllupskake Det var noe av det jeg kunne komme på. Endret 5. juli 2007 av Frk Åberg
Frey Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 *få venninne til å ta bilder, inkludert det "offisielle" brudebildet (hun har bra utstyr og tar gode bilder) -- Vi har fotograf til det offisielle bildet men også en kompis som skal være fotograf i lokalet. *leie et sted hvor man kan ta med egen mat og drikke -- Her er den store utgiften vår, vi har valgt å bruke restaurant *lage brudebukett selv -- Lager buketten min selv men vil få laget knapphullsblomstene. *lage trykksaker selv -- Invitasjoner, menyer, bordkort og kirkeprogram er egenprodusert. *kjøre privat bil, ikke leie -- Hvis vi ikke får leie veteranbilen vi vil ha så kjører bodern. *få venninne til å sminke -- Sminker meg selv. *lage spillelister på pc med egen musikk (leier ikke dj eller levende musikk) -- Leier inn DJ *kanskje ikke ha fri bar -- Holder drikke til maten og avec, etter dette må gjestene kjøpe det de vil ha. *kjøpe kjole som koster godt mindre enn 10.000 -- Kostet ca 7 000,- *få familiemedlem til å lage bryllupskake -- Mamma lager. Så vi sparer inn ganske mye ifølge den lista der - likevel koster artigheta oss nærmere 100' :klø:
Chiquita Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Mange tråder om dette i dette forumet F.eks http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=274400
Gjest Alou Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe kjole når man kan leie...Vil man leie kan man spare mye penger. Ellers hadde Frk Åberg mange gode tips.
Frey Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Jeg skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe kjole når man kan leie...Vil man leie kan man spare mye penger. Ellers hadde Frk Åberg mange gode tips. Det å leie kjole trenger slett ikke å være så billig skjønner du. Jeg kjøper i alle fall heller en kjole til 7 000 enn å leie en til samme prisen...
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Det å leie kjole trenger slett ikke å være så billig skjønner du. Jeg kjøper i alle fall heller en kjole til 7 000 enn å leie en til samme prisen... Det er utrolig dyrt å leie, alle kjolene jeg har hørt på koster over 6 000 å leie.
Frey Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Det er utrolig dyrt å leie, alle kjolene jeg har hørt på koster over 6 000 å leie. Nemlig. Da er det bedre å kjøpe for så å prøve og selge den i ettertid. Når det er sagt så er vel det rimeligste alternativet når det gjelder kjole å faktisk kjøpe brukt.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Og dessuten er de utleie kjolene ikke de fineste. Hadde tenkt å leie selv, men utvalget av kjoler til leie var dårlig. Endte opp med å kjøpe en til nesten samme pris som de tok for leie. Så helt bortkastet.... Ellers har vi spart inn på det samme som over, lokale m egen mat drikke, lage alt av trykksaker selv, etc..
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2007 #10 Skrevet 8. juli 2007 Vi holder forrett og dessert selv, dette sparer vi MYE på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå