Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt sommeoppusingen på føttene mine og har derfor kjøpt inn Scoll sin krem for sprukne hæler... Også fikk jeg et lyspære øyeblikk! Hvis det funker på hælene, så kanskje det kunne funke på leggene også... Og tror du søren meg ikke jeg synes jeg kan begynner å skimte at det funker!

Så hvis dere har prøvd alt annet (slik som meg) så er det ikke en dum ide å teste scoll sin krem for sprukne hæler altså! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det funker, så er du genial. :jepp:

Skal smøre alt i kveld, jeg.

Takk for tipset.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er slangehud på leggene?

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på.

Skrevet

Tørr og "skjellaktig" hud, vel. Bruk fantasien.

Skrevet

Det betyr vel bare at du har tørr og sprukken hud, og så ser den litt ut som slangeskinn. Er det jeg ville tippet ihvertfall! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Fikk et tips fra en annen side å bruke grønnleire på leggene pga såre muskler. Lå med leire pakket inn i plastikk en hel natt. Er usikker på hvor mye det hjalp på musklene men all "slangehud" var ihvertfall borte. Leggene mine har aldri vært så glatte før.

Det er sikkert ikke nødvendig å ligge hele natta da :danse:

Skrevet

grønnleire? hm... har fått høre at det skal være kjempeuttørkende!

slangehuden er som sagt tidligere veldig tørr hud på leggene som sprekker så det kan likne litt på slangehud ja. Jeg har hatt det så lenge jeg kan huske...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også hørt at leire kan virke uttørrende men den brukes jo også som peeling, så kanskje det var det som gjorde det. Jeg passet på å smøre rett etterpå da.

Gjest Lacuna
Skrevet

Kremen mot tørre hæler er vel og bra, men jeg ville ikke brukt den på noen andre steder på kroppen, fordi den inneholder veldig mye karbamid. Personlig klør jeg meg til blods av kremer som inneholder karbamid.

Mitt råd er å blande en fuktgivende bodylotion (sist nå brukte jeg Dove) med så mye olje (rapsolje funker bra) som den kan absorbere, og riste godt. Smøres inn som vanlig bodylotion. Det fungerer bra, og roer i tillegg kløe.

Skrevet

Eg har prøvd scholl sin fuktighetskrem og den ga meg pene raude flekker både på føttene og hendene. Skjønte ikkje kva det var pga. det kun var hender og føtter...men tok teikninga ganske greit etter kvart. Den gjekk i søpla.

Skrevet

hm... jeg har ikke merket noe som helst uvanlig med huden min. det er kanskje en del som ikke tåler karbamid da?

Gjest Lacuna
Skrevet
hm... jeg har ikke merket noe som helst uvanlig med huden min. det er kanskje en del som ikke tåler karbamid da?

Du er i hvertfall heldig som tåler det, for det er en ekstremt bra ingrediens når det gjelder å få fukt ned i huden. Finnes blant annet i ymse apotekmerker (Karbaderm, Canoderm? (tror jeg), Eucerin Urea), samt i HTH-serien.

Skrevet

HTH sin bodylotion elsker jeg! Jeg er tydeligvis heldig da!

Så da får vi rette litt på det. hvis folk mistenker at de ikke tåler karbamid så får dere prøve med grønnleiere i stedet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...