Gå til innhold

Hva synes dere om folk som skaffer reborn-dukker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Inspirert av tråden til Jon Are spør jeg dere; hva synes dere om slike reborn-dukker? Vet mange sier at folk som må skaffe slike er "psyke" :ler:

Selv tenker jeg ikke det, men vet ikke om jeg ville hatt en slik selv he, he..Synes dere det er noe "galt" med folk som kjøper seg slike dukker? Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lillebøll
Skrevet

Det spørs vel i hvilken hensikt de skaffer seg disse.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg tror jeg synes at det er ganske far out uansett i hvilken hensikt man skaffer seg slike dukker i voksen alder.

Men det er meg, da. :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nå en ting å kjøpe dukkene, som en gjenstand.

Men å kjøpe barnevogn, klær, masse tilbehør osv som man ville kjøpt til en baby - for så å trille turer med DUKKEN... psykt.

Skrevet

Nå er min "erfaring" med disse dukkene kun basert på dokumentaren som gikk på tv her om dagen, og min reaksjon var at dette er ganske psykt, ja. Men for all del - whatever floats your boat ...

Skrevet

Helt vilt. Dukkesamling er i det hele tatt en nokså fjern aktivitet i mine øyne (folk samler riktignok på mye rart, så det må de gjerne gjøre) - men disse Reborn-dukkene tar kaka. En ting er å ha dem i hus (de ser temmelig spooky ut, spør du meg), en annen (og her er det psyke) å faktisk "leke" med dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Uff, de ser ekle ut. Som å ha en død baby i huset???

Hvis en venninne hadde skaffet seg en sånn, hadde jeg nok slitt med å forstå henne, men man kan jo bevege seg utenfor normalen uten å være "psyk".

Folk kan bli temmelig crazy med kjæledyra sine også.

Skrevet
Synes dere det er noe "galt" med folk som kjøper seg slike dukker? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, jeg synes ikke det er noe "galt" med en fordi en skaffer seg en reborn-dukke, men jeg synes det virker litt merkelig allikevel...

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg en realdoll, så jeg synes ikke reborndokker er noe sykt.

Det man ikke forstår trenger ikke være sykt.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Jeg kunne tenkt meg en realdoll, så jeg synes ikke reborndokker er noe sykt.

Det man ikke forstår trenger ikke være sykt.

Like corny med en realdoll, spør du meg.

Gjest Gjest
Skrevet
Like corny med en realdoll, spør du meg.

Det var sårende sakt. :grine:

Gjest Gjest
Skrevet

Min tante samler på (tror det er) slike dukker. Dukkene ser ut som små barn, har ekte hår og koster masse penger. Hun og hennes venninde tar med disse dukkene på tur.. :fnise:

Hun er i 50 årene og ved sine fulle fem. Godt utdannet. Har 2 voksne sønner.

Men det høres og virker veldig merkelig ut må jeg si!

Men som en annen her sier, det nok mange "kjæledyr" som får gjennomgå også..

Og da snakker vi om et levende vesen..

Gjest Gjest
Skrevet

No har eg ikkje sett dokumentarane om reborn-dokkene, men berre bilete som eg har googla. Og det ser ut som døde babyar! Dette gjer det litt makabert.

Realdoll-dokkene kan eg heller skjøne. Men det er kanskje noko av det same? Men dei ser jo levande ut, då, og ikkje som om dei er døde...

Gjest Gjest
Skrevet

Nei,det er ikke "psykt". Langt flere her på kvinneguiden og IRL burde valgt denne varianten

Gjest Lillebøll
Skrevet
Et kjapt søk førte meg til denne: Reborn Marie selges

Glem det. Intet annen en sykt. :dåne:

Ikke noe lekedukke, hva pokker er en dukke til da?

Gjest Helen Parr
Skrevet
Nei,det er ikke "psykt". Langt flere her på kvinneguiden og IRL burde valgt denne varianten

At mange burde vurdert dukkevarianten fremfor virkelige babyer er ingen god målestokk på hvorvidt dette oppfattes som sprøtt eller ikke.

Skrevet

Å samle på dukker syns jeg er både forståelig og helt greit, disse Reborn-dukkene syns jeg imidlertid er så like babyer at de blir litt creepy, rett og slett. Og når voksne damer kler dem opp i klær for tusenvis av kroner og triller tur med dem.. ja da syns jeg det har tippet over.

Har man så mye omsorg å gi, så tenker jeg at man kanskje burde vurdere å bli fosterforeldre eller engasjere seg for virkelige barn som trenger hjelp istedet for å ødsle kjærlighet på en plastdings...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...