Gå til innhold

Hva mener du om røyking og røykere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv tåler jeg ikke røyk og omgås ikke røykere. Jeg synes luften blir så dårlig at jeg ikke har noe til overs for folk som frivillig vil forpeste luften for seg selv og andre.

Hva med andre på KGs diskusjonsforum, hva synes dere om røyk og røykere? Er det "ut" eller hva?

Her er et eksempel på at Norges neste dronning har vært og er en storrøyker. Har det noen betydning for dagens unge?

http://www.seher.no/cm/SeHer/Kongelige/Nor...ngehus/1.613512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kongelige burde gå foran med et godt eksempel. Klarte Märtha å stumpe røyken etter barna kom bør vår kommende henne kongelige høyhet dronning Mette-Marit klare det samme...

Skrevet

Om de kongelige røyker eller ikke synes jeg ingen har noe med. De er voksne mennekser, og sigaretter er en lovlig vare.

Skrevet
Om de kongelige røyker eller ikke synes jeg ingen har noe med. De er voksne mennekser, og sigaretter er en lovlig vare.

Alt som er lovlig er ikke bra. Tenk på de stakkars kongebarna som lider i røykluft!

De skal sette et eksempel og i så måte er det svært uheldig at den kommende dronning Mette-Marit røyker som 3 barnsmor (og kanskje snart 4 barnsmor)!

Gjest Gjest_Louise_*
Skrevet

Jeg fatter ikke at røykere kan ødelegge kroppen sin på den måten.

For meg er røyking harry, skikkelig ulekkert. Kan ikke tenke meg noe mer usexy enn damer på byen med en halvliter og en røyk.

Like ille med gutter.

Røykere virker mer "møkkete" enn andre.

Gjest Nadia, ikke-røyker
Skrevet
Jeg fatter ikke at røykere kan ødelegge kroppen sin på den måten.

For meg er røyking harry, skikkelig ulekkert. Kan ikke tenke meg noe mer usexy enn damer på byen med en halvliter og en røyk.

Like ille med gutter.

Røykere virker mer "møkkete" enn andre.

Helt enig med deg! :bukke: :dagens-rose:

Skrevet
Alt som er lovlig er ikke bra. Tenk på de stakkars kongebarna som lider i røykluft!

De skal sette et eksempel og i så måte er det svært uheldig at den kommende dronning Mette-Marit røyker som 3 barnsmor (og kanskje snart 4 barnsmor)!

Alt som er lovlig er ikke bra nei, men det kan ikke bli slik at vi skal nekte folk å gjøre ting som faktisk er ikke er ulovlig. Hvis Mette-Marit hadde vært overvektig, hadde det da vært et tema at hun burde endre mat- og mosjonsvanene sine? Neppe!

Skrevet

Jeg tror at røyking vil bli mer og mer lavstatus.

Men ærlig talt, all den tid røyking er lovlig for alle, så kan da Mette-Marit røyke til kreften tar henne! Er hun den eneste moren i Norge som fortjener offentlig pryl pga røykingen? Sære mennesker..

Skrevet
Alt som er lovlig er ikke bra nei, men det kan ikke bli slik at vi skal nekte folk å gjøre ting som faktisk er ikke er ulovlig.

Saken stiller seg annerledes dersom det hun (og andre) gjør går ut over andre uskyldige.

Skrevet
Selv tåler jeg ikke røyk og omgås ikke røykere. Jeg synes luften blir så dårlig at jeg ikke har noe til overs for folk som frivillig vil forpeste luften for seg selv og andre.

Hva med andre på KGs diskusjonsforum, hva synes dere om røyk og røykere? Er det "ut" eller hva?

Her er et eksempel på at Norges neste dronning har vært og er en storrøyker. Har det noen betydning for dagens unge?

http://www.seher.no/cm/SeHer/Kongelige/Nor...ngehus/1.613512

For meg er det uvesentlig hva som er "ut" og ikke, så det bryr jeg meg ikke om.

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke domt om røykere. Men jeg synes domt om dem som røyker mye, og som ikke så mye som prøver litt en gang på å røyke mindre i alle fall... For om de ikke klarer å kvitte seg helt med sug for nikotin, så MÅ de jo i alle fall klare å venne seg til å røyke mye mindre..

Endret av fiktiv
Skrevet
Saken stiller seg annerledes dersom det hun (og andre) gjør går ut over andre uskyldige.

Da går jeg utifra at du ikke kjører bil.

Skrevet
Jeg synes ikke domt om røykere. Men jeg synes domt om dem som røyker mye, og som ikke så mye som prøver litt en gang på å røyke mindre i alle fall... For om de ikke klarer å kvitte seg helt med sug for nikotin, så MÅ de jo i alle fall klare å venne seg til å røyke mye mindre..

Hvorfor MÅ de det? Bestemmer ikke de ikke selv hva de ønsker å gjøre med sin egen kropp?

Skrevet
Hvorfor MÅ de det? Bestemmer ikke de ikke selv hva de ønsker å gjøre med sin egen kropp?

Nå snakker jeg om når de ikke vil prøve å røyke mindre en gang. Da er det gale. Det synes jeg. Du er sikkert uenig, men det er jo o.k.

Skrevet
Nå snakker jeg om når de ikke vil prøve å røyke mindre en gang. Da er det gale. Det synes jeg. Du er sikkert uenig, men det er jo o.k.

Ja, det skjønte jeg jo. Men hvorfor må de røyke mindre? Om Mette-Marit røyker 5 eller 10 om dagen, hvilken forskjell utgjør det for deg?

Skrevet

Folk må få gjøre hva de vil, jeg har ikke noe med det. Men personlig synes jeg røyking er tåpelig. Dårlig blir jeg av å være i nærheten av røyking også.

Skrevet
Ja, det skjønte jeg jo. Men hvorfor må de røyke mindre? Om Mette-Marit røyker 5 eller 10 om dagen, hvilken forskjell utgjør det for deg?

Det gjør en forskjell om hun røyker 5 eller 20-30 om dagen ;)

Skrevet
Det gjør en forskjell om hun røyker 5 eller 20-30 om dagen ;)

Har du vanskeligheter med å lese? Hvilken forskjell utgjør det for deg?

Skrevet

Kongen røyka som en skorstein og hvem brydde seg vel om det!

Utrolig at Se og Hør sender paparazzifotografer til et privat bryllup og siden lager en poll om Mette-Marit er et godt forbilde eller ei. Grrr :kjefte:

Vi som røyker tar selv ansvaret for eget liv og jeg regner også med at de fleste av oss tar hensyn til at andre ikke ønsker å få røyken rett i fleisen.

Skrevet
Har du vanskeligheter med å lese? Hvilken forskjell utgjør det for deg?

OMG. Det er jo det jeg har forklart fra begynnelsen :sprettoy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...