Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Er det bare jeg som irriterer meg over røykere som står og henger ved innganger til diverse bygg? Jeg er ingen fanatisk motstander av røyking men det er litt plagsomt når man må brøyte seg gjennom en hel gjeng med røykere for å komme inn på diverse plasser. Det burde legges bedre til rette slik at røykere kan samle seg litt ved siden av inngangene :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg.

Gjest Talula
Skrevet

Det er ikke bare du som irriterer deg over det..

Skrevet

Enig med deg!

Og ille er det når butikkansatte står rett ved inngangen og røyker.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er helt enig med deg jeg også.

For en astmatiker som må passere så kan det være nok til å utløse et anfall.

Men har dere lagt merke til en ting? Dersom det står askebeger utenfor inngangen så står det ofte rett på utsiden. Ikke 4 meter unna.

Skrevet

Enig. Det burde ikke være vanskelig å flytte seg 5 meter til siden.

Skrevet

enig. men enda verre er det når du står på bussholdeplassen i regnvær (og dermed ikke kan "flykte") og sidemannen din tenner opp en røyk. DA blir jeg provosert!

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Hvor er det dere bor? Jeg har aldri noen gang måttet brøyte meg gjennom en gjeng røykere utenfor innganger. Det hender ofte det står et par stykker utenfor kjøpesentere og lignende, men som sagt har det aldri vært noe problem å komme seg forbi dem. Dessuten er det som en over meg nevner gjerne der askebegerene står plassert, så det er jo tydeligvis der senterledelsen ønsker dem også.

Endret av Zari
Skrevet

Askebegrene må nesten stå rett utenfor døra, for det er der sneipene havner uansett. Det er nytteløst å flytte på askebegrene for å få folk til å flytte på seg. Dette har vi nemlig prøvd.

Men jeg er enig i at det er helt unødvendig å stå rett utenfor inngangsdører og inne i buss-skur og røyke. Jeg gjør det aldri selv, og skjønner vel egentlig ikke hva som er så vanskelig med å flytte litt på seg.

Skrevet (endret)
enig. men enda verre er det når du står på bussholdeplassen i regnvær (og dermed ikke kan "flykte") og sidemannen din tenner opp en røyk. DA blir jeg provosert!

Akkurat dette er jo helt teit og hensynsløst, -av røykeren ja. Røyker selv, men akkurat i sånne litt kinkige situasjoner så er ikke å tenne en røyk det første jeg gjør. Jeg går "to steg frem og ett til siden" om jeg "må" og har det som en regel for meg selv, man vet jo ikke om andre blir plaget av det eller ikke!

Dette med butikker og kjøpesentre. jeg tenker kanskje ikke så mye over det, har iallefall ikke måttet brøyte meg igjennom noen folkemengde om jeg skal inn et sted. Men jeg ser derimot alle sneipene og søpla en røyker kan finne på å legge igjen etter seg, noe jeg ikke liker. Men hele poenget her er vel at hvis man forsøpler med noe, enten det er i lufta eller på bakken, -så bør man kunne ta hensyn til folk og miljøet rundt!

Hilsen en som har et sterkt ønske om å slutte :sjenert:

skrivefeil...

Endret av Collargol
Skrevet

Selv om jeg ikke kan si at jeg noen gang har måtte brøyte meg gjennom en gjeng røykere er jeg ellers helt enig i at det er plagsomt og irriterende at røykere absolutt må stå rett utenfor bygget de jobber i når de skal ta seg en røyk. Greit nok at det er lovlig å røyke, men det må være mulig å ta litt hensyn. Man trenger vel ikke stå to skritt fra inngangsdøren og man trenger vel ikke tenne en røyk under busskuret når det silregner og det står 10 stykker klemt sammen for å få ly.

Skrevet

Hei

Det skjedde senest for min del for et par dager siden. Jeg skulle inn i kulturhuset i Stavanger og det regnet litt ute. Dermed sto alle røykerene på den lille plassen rett foran døren der det er tak.

Skrevet

nope, irriterer meg ikke over røykere utendørs i det hele tatt jeg, jeg ser på dem og tenker over hvor ufattelig glad jeg er for at det ikke lenger er meg.

og klart kan røykerne gå lenger unna, der det IKKE er askebeger, få kjeft for at de sneiper røyken utenfor askebegeret, for er man røyker så vil man alltid irritere noen samme hva man gjør.

jeg skjønner at man skal ta hensyn, men i og med at mange av de man da liksom skal ta så vanvittig hensyn til, bare klager uansett hva man gjør, så lenge man ikke gjør akkurat som dem, så skjønner jeg at man kan finne på å gi beng i andres ønsker om luft og plass i utendørs arealer.

skjønner andres frustrasjon også, men irriterer meg ikke over røykerne og har full forståelse for at de også liker å holde seg tørre når det regner uventet og man kanskje ikke har med paraply. Og det å tenke "kan de ikke bare la være å ta den røyken da?" er like lite forståelsesfullt som det er av røykere å ikke ta hensyn til ikke-røykere til enhver tid.

Skrevet
Hei

Det skjedde senest for min del for et par dager siden. Jeg skulle inn i kulturhuset i Stavanger og det regnet litt ute. Dermed sto alle røykerene på den lille plassen rett foran døren der det er tak.

Selvsagt står vi der, det er jo der, under taket BÅDE på fremsiden OG baksiden av Kulturhuset askebegeret er.

Om det plager deg slik, så kan du jo benytte inngangen til venstre for hovedinngangen vet du, der er det intet tak, ei heller askebeger.

Gjest Mayamor
Skrevet

Er vel ikke lenge før røykere kun kan røyke i eget hjem? Og da et hjem uten barn... ;)

Skrevet
Er vel ikke lenge før røykere kun kan røyke i eget hjem? Og da et hjem uten barn... ;)

Litt sant i det du sier ja;)

De kom jo med et forbud om å kaste sigarettsneiper på gata som politiet skulle følge opp (hvs kjedde egentlig der? Masse oppstyr da forbudet kom og stillhet i etterkant?) og det har jo blitt lagt frem forslag om å gjøre det forbudt å røyke i busskur og inne i bil men det har ikke blitt vedtatt!

Gjest Advena
Skrevet
Hei

Er det bare jeg som irriterer meg over røykere som står og henger ved innganger til diverse bygg? Jeg er ingen fanatisk motstander av røyking men det er litt plagsomt når man må brøyte seg gjennom en hel gjeng med røykere for å komme inn på diverse plasser.  Det burde legges bedre til rette slik at røykere kan samle seg litt ved siden av inngangene  :sur:

Enig!

Føles ut som om jeg går gjennom tåke. :ler:

Skrevet

Dersom det ser ut til å være ansatte, som jobbe inne i bygget kan man klage til ledelsen der. De fleste firmaer vet at det tar seg dårlig ut ovenfor kunder at de ansatte står i inngangen og røyker, og vil sannsynligvis ta tak i dette dersom de får klager.

Skrevet

Også enig! Og dersom jeg går forbi en sånn grå sky, så sitter lukta i nesa kjempelenge etterpå!

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Jeg er av og på røyker. Tror mye av grunnen til at vi ender opp foran inngangene er at det ikke finnes tak over andre deler av byggene en står utenfor. Her på vestlandet er det i hvertfall mye vått, og da stiller vi oss opp der hvor det finnes litt tak. Men det er absolutt kjekkest om det er lagd til en liten røykekrok vekk fra inngangene. Da slipper jeg å føle meg råtten overfor andre mennesker om man skal ut å røyke. På gamleskolen min var det lagd til en genial plass oppå taket f.eks. Der skal det mye til for at ikkerøykerne blir plaga.

På bussholdeplassene røyker jeg i skuret dersom det ikke er andre enn meg der, og går utenfor skuret om det er folk der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...