Multi Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Hos meg står den i et hjørne, nesten ubenyttet. Hva bruker dere den til? Kanskje noen tips kan få meg til å ta den i bruk.
Gjest Talula Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Tining av forskjellig mat, oppvarming av mat, lager ostesmørbrød og havregrøt.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Varme opp mat, lage popkorn, varme melk til lettvint caffe latte og iblant koke brokkoli.
Gjest Robina Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Vi har ikke det, og jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe en.
Malama Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Vi har ikke. Hadde tilgang til en da jeg var student, og brukte den da til tining av mat, og til å lage popcorn. Nå har jeg popcornmaskin, så jeg savner ikke egentlig micro jeg.
Gjest bada Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Har aldri hatt mikrobølgeovn, men jeg har lest/hørt flere kokker si at det er den beste måten å smelte kokesjokolade på. Ellers må jeg si jeg savner en de gangene jeg skal varme opp middagsrester.
Nemesis Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Mikrobølgeovn er jo genialt.. Varmer alltid opp middagsrester, koker poteter og grønnsaker,tiner ting osv..
Gjest Dalwhinnie Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Har aldri hatt mikrobølgeovn, men jeg har lest/hørt flere kokker si at det er den beste måten å smelte kokesjokolade på. ← Det bruker jeg den også til. Supert å slippe å styre med vannbad.
Gjest meja Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Poppe popcorn og smelte margarin og varme melk til baking. Så den blir ikke brukt så ofte.
GoldenGlow Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 Popcorn og for å smelte ting.. Man kan også bruke den til feks eggerøre og for å få rask bakt potet.
Gjest gjesta Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Varme kålrotstappe og annen fjorlandmat... I tillegg til micropopcorn og å varme matrester. Men det er altså rimelig sjelden den blir brukt ja.
Arkana Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Varme opp rester, poppe popcorn, smelte smør, smelte sjokolade, bake poteter og smelte gelatin.
Gjest Talula Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Har fått høre at man kan steke glimrende bacon i mikrobølgeovn forresten, men det har jeg ikke forsøkt..
Colargol Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 Har aldri hatt mikrobølgeovn, men jeg har lest/hørt flere kokker si at det er den beste måten å smelte kokesjokolade på. ← Det bruker jeg den også til. Supert å slippe å styre med vannbad. ← Vannbad når dere smelter sjokolade? Greit å bruke micro'en sikkert, men jeg setter bare en kasserolle på plata, skrur den på 1 og lar den stå. Sjokoladen smelter fint den. Eller så bruker jeg vel micro'en til alt nevnt ovenfor. I tillegg så tiner jeg frossen mat/grønnsaker i den.
Amanlis Skrevet 8. januar 2007 #16 Skrevet 8. januar 2007 Jeg varmer opp rester, popper popcorn, lager havregrøt, smelter smør/varmer melk til baking, tiner brødmat og annen gjærbakst.
Multi Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #17 Skrevet 8. januar 2007 Hm, ser ut til at jeg må få en full fryser for å få mer bruk for den. Har dere noen mikro-oppskrifter å dele, tar jeg gjerne imot. Litt kjedelig å ha den stående ubrukt.
gard Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 Hei Jeg har ikke microbølgeovn i det hele tatt
Gjest -eline- Skrevet 9. januar 2007 #19 Skrevet 9. januar 2007 Vi kjøpte mikro nå av to grunner: havregrynsgrøt og mikropop... Ellers så noterer jeg meg nå at den funker til smelting av smør/sjokolade, veldig kjekt å vite!
Pasha Skrevet 9. januar 2007 #20 Skrevet 9. januar 2007 jeg brukte den til poppe popcorn, varme lomper til taco og av og til til tining av mat.. så nå står den i kjelleren i stedenfor. den tok opp mer benkplass enn hva den ble brukt til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå