Gå til innhold

Lage brudebuketten selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Har et litt stramt budsjett og lurer litt på å lage en egen bukett, samt en til brudepiken og blomt til brudgommen o.l. til jakken.

Er det noen som har noen gode ideer samt linker til sider med tips om laging av buketter m.m.

På forhånd maaange takk for hjelpen ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi vurderte det samme, men snakket med min mor som har drevet mye med blomsterdekorasjon tidligere, og hun mente det ville bli ca. like dyrt å gjøre det selv. Detkoster mere for deg og kjøpe blomstene enn de som lager bukettene, også kjøper man gjerne litt for mange istedet for litt for få. Vet ikke om det kanskje vil være mer å spare hvis man ikke bruker roser da, for jeg skal ha bare roser, så det er egentlig bare det vi har diskutert :)

Skrevet
Vi vurderte det samme, men snakket med min mor som har drevet mye med blomsterdekorasjon tidligere, og hun mente det ville bli ca. like dyrt å gjøre det selv. Detkoster mere for deg og kjøpe blomstene enn de som lager bukettene, også kjøper man gjerne litt for mange istedet for litt for få. Vet ikke om det kanskje vil være mer å spare hvis man ikke  bruker roser da, for jeg skal ha bare roser, så det er egentlig bare det vi har diskutert :)

Går du til mester grønn og kjøper roser og det du trenger til buketten din,så vil den komme på 250-300 kr.....

Skal du få den laget koster det rundt 1000- 1500 kr

Så du sparer mye på å lage den selv!

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Joa, men de rosene er jo ikke akkurat god kvalitet, da... Vil hvertfall ikke ta sjansen på at buketten min begynner å bli brun og falle fra hverandre i løpet av dagen/kvelden.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Men buketten står vel i vann fram til man drar til vielsen, og settes i vann igjen når man er ferdig med fotografering? Rekker de å bli så dårlige på den tiden, da?

For meg er ikke buketten det viktigste, og er ikke interessert i å bruke masse penger på den.

Skrevet (endret)

Sett den i vann frem til vielsen,men etter vielsen er det ikke nødvendig å sette den i vann igjen for da har snittflatene tørket. Men en bukett med avskårne blomster holde seg fine lenge uten vann,så det er ikke noe problem. I butikken så tar vi ikke vann på rosene selv om det tar 5-6 timer til de kommer i vann,og det går helt fint

Endret av -frøya-
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jaja, jeg kom bare med MIN mening... Jeg kommer hvertfall ikke til å risikere noe som helst :)

Skrevet

Noen tips om fremgangsmåter og linker etc ;o)

Skrevet

Sjekk tidsplanen din. Ikke sikkert den gir rom for å bruke tid på dette..

Et alternativ til å lage en mer komplisert bukett er å bruke noen langstilkede kalaliljer som du surrer et silkebånd rundt for å holde samlet.

• 3 år senere...
Skrevet

Hei!

Mange som lager sin egen brudebukett nå tror jeg!

Jeg har fått en dame via www.etsy.com til å lage wrist coursages til brudepikene (mine 8 venninner som er som én person! greide ikke velge hehe), en litt større wrist coursage til forloverene mine (2 venninner). Hun lager også blomstene til min forlovede og hans to forlovere (blomster i brystlommene). Dette er silkeblomster, kjempefine (har sett arbeidene hennes før, og hun er veldig flink. Hun skreddersyr for kundene med de blomstene man ønsker og noen perler o.l. Har også bestilt festkjolen min fra Etsy. Utrolig mange gode designere der, og det er ikke så dyrt!! :))

Min egen bukett lager jeg enten selv eller bestiller. Har funnet de perfekte silkeblomstrene. Enkle sara-roser. Hvite med grønn stilk. Så bruker jeg noen silkebånd etc. Jeg er veldig enkel av meg. Noe enkelt og elegant. Så er ikke blomsterbuketten det viktigste for meg (selv om jeg selfølgelig vil at den skal være kjempefin, mén silkeblomster funker veldig fint for meg). Slipper jeg det stresset med at de skal se perfekte ut og ikke visne heller :)

Lykke til med bukettene! :D

Skrevet

Tid? Jeg lagde en prøve av min bukett og det tok meg 15 minutter. Jeg har tenkt å lage buketten min dagen før og la den så i vann over natten. Jeg skal ha en enkel rundt bukett med roser så det er lett å sette den sammen og kostnaden er ikke mer enn jeg bruker på rosene og båndet. Den så helt lik ut de man betaler flere tusenlapper for, og dessuten synes ikke jeg buketten er viktig i det hele tatt, den vil kun vises i vielsen og på bilder.

Skrevet

Å bruke mangfoldige tusenlapper på en brudebukett er for meg helt uaktuelt. Ikke liker jeg disse lange "Mette Marit- bukettene" heller. Jeg kommer til å gå for noen enkle roser eller liljekonvaller og blåklokker. Liker det best når det er enkle, rene linjer. At det skal ta timesvis å lage egen bukett, og at den kommer til å visne hvis den lages dagen før, har jeg heller ingen tro på.

Skrevet

Her har du en video som viser hvordan lage en enkel rund bukett:

Hvis du søker på DIY wedding/flowers etc får du opp masse forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...