Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg skal bake i dag, trenger ditt tips til en god og saftig hverdagskake.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Thanks for nothing! Kan jo tenke litt selv også - hva synes dere passer best på en torsdag: muffins, flat sjokoladekake eller krydderkake med tyttebær?
Malama Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 synes alt hørtes godt ut jeg (vel, ikke det med tyttebær, men det har med min smak å gjøre, jeg syntes det hørtes godt ut på en torsdag for dem som liker det da ) Ville antakelig gått for sjokoladekake-varianten, men det er fordi det stort sett er det jeg baker...
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Den har jeg forresten bakt veeeldig ofte i det siste. Liker rullekake med sjokoladesmørkrem også, jeg.
Gjest Deception Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 Krydderkake høres helt nydelig ut. Selv liker jeg veldig godt en som har banan i seg, gjerne med ostekrem på toppen.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Sjokoladekake er kjipt. Krydderkake med tyttebær hørtes utrolig godt ut, gå for den!
Arkana Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg stemmer for krydderkake. Svensk krydderkake 1 egg 7,5 dl kefirmelk 7,5 dl sukker 150 g margarin 3 ss tyttebærsyltetøy 1 ss natron (røres ut i litt vann) 9-10 dl hvetemel 3 ts malt nellik 3 ts malt kanel (jeg pleier også å ha i et par ts malt ingefær) rosiner og hakkede mandler Egg halvpiskes og blandes med kefir. Tilsett de øvrige ingrediensene, smør til slutt. Rør deigen godt sammen. Dryss rosiner og mandler på etter at røren er i langpannen. Hell i smurt stor langpanne. Stekes ved 200 grader i ca. 40 min.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Ja, krydderkake er alltid godt. men jeg tror jeg går for en utrolig god gjærbakstkake jeg har laget mange ganger. Søt gjærdeig i langpanne, smørklatter, mandelskiver og sukkerdryss oppå... Nam! Endret 5. oktober 2006 av Hedda Gabler
miss Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 Hedda Gabler... det hørtes godt ut Oppskrift takk Kanskje det blir helge kosen her....
Gjest Gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Krydderkake med sjokoladeglasur... NAM
Arkana Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 Hedda Gabler... det hørtes godt ut Oppskrift takk Kanskje det blir helge kosen her.... ← Ja, vil gjerne ha oppskrift.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Kommer senere, nå er det middag.
Lady_Sharon Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg baker veldig ofte muffins for tiden. Det er veldig lett å lage og man kan lage så mange variasjoner at man (nesten:p) aldri blir lei
nostalgia Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 Den har jeg forresten bakt veeeldig ofte i det siste. Liker rullekake med sjokoladesmørkrem også, jeg. ← Da har du mulignes en god oppskrift på god sjokoladesmørkrem og dele med oss (meg! ) ... ?
razmatazz Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 Gulrotkake er veldig godt som hverdagskake, ikke for søtt og klissete
Gjest gjesta Skrevet 5. oktober 2006 #17 Skrevet 5. oktober 2006 Gulrotkake er veldig godt som hverdagskake, ikke for søtt og klissete ←
Jerle Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg sier også gjerne ja takk til en god oppskrift på sjokoladesmørkrem.
Arkana Skrevet 5. oktober 2006 #19 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg sier også gjerne ja takk til en god oppskrift på sjokoladesmørkrem. ← 300 g smør vispes med ca 250 g melis, et par skjeer sterk kaffe, et par skjeer kakao (evt smeltet mørk sjokolade eller litt av begge deler) og 2 eggeplommer.
Jerle Skrevet 5. oktober 2006 #20 Skrevet 5. oktober 2006 300 g smør vispes med ca 250 g melis, et par skjeer sterk kaffe, et par skjeer kakao (evt smeltet mørk sjokolade eller litt av begge deler) og 2 eggeplommer. ← Teskjeprisnippet her: hvilket smør er best å bruke? Og kan jeg bruke lys sjokolade eller oboy/nesquick(eller hvordan det skrives)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå