Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1110149.ece Hva synes dere? Burde han ha blitt dømt? Man har vel et ansvar for å forsikre seg om samtykke? Hvis han ikke forstår såpass burde han jo nesten blitt sendt på kurs i sosialtrening eller lignende
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Dette strider i hvert fall mot min rettsfølelse, selv om det tydeligvis var i tråd med dommernes rettsfølelse. Man skal være ganske sikker på at den andre personen ønsker det før man putter handa i trusa på dem
Rosalie Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Jeg leste i Det Nye i dag at forskere har funet ut at så mange som 10% av oss har sex i søvne... Når man tar det i betraktning, så vet jeg ærlig talt ikke helt... Stoppet han når kvinnen våknet og sa "nei"?
Wildy Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Så om jeg sover er det greit at en fyr beføler meg helt til jeg våkner og sier "nei"?
Gjest Silmarill Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 (endret) Desverre vanskelig å si.Her er det påstand mot påstand. Hadde jeg våknet av at en fyr hadde sex med meg, da hadde jeg sett på det som et overgrep. Ihvertfall dersom jeg overhode ikke hadde gitt han noen som helst hentydninger tidligere på kvelden at jeg var interisert i vedkommende. Jeg hadde blitt direkte kvalm om han sa da at jeg var villig og våken (mens jeg faktisk sov og ALDRI viste noen interessse for vedkommende) Uansett, vannskelig å dømme i en slik sak faktisk Endret 12. juni 2007 av Silmarill
Lurvina Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Ja, jeg synes at han burde blitt dømt. Det virker som om de ikke i det hele tatt tenker at hun faktisk har det vanskelig, hvorfor får ikke hun noe form for erstatning?
Gjest Silmarill Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 (endret) Forøvrig mener jeg at han burde blitt dømt, men så var det dette med beviser da som er så vannskelig i slike saker.....desverre selvsagt- Endret 12. juni 2007 av Silmarill
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1110149.ece Hva synes dere? Burde han ha blitt dømt? Man har vel et ansvar for å forsikre seg om samtykke? Hvis han ikke forstår såpass burde han jo nesten blitt sendt på kurs i sosialtrening eller lignende Han hadde blitt dømt om bevisene hadde vært tilstrekkelige nok.Det er så mange damer som liker ting der og da, men som tenker på det i ettertid når edruheten tar dem at de anmelder en uskyldig person. Det er bra at beviser må legges fram i sånne saker.Er han skyldi eller uskyldig er umulig å si! Om han er skyldig så fortjener han å bli sterilisert.
Gjest Elastica Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 (endret) Han hadde blitt dømt om bevisene hadde vært tilstrekkelige nok.Det er så mange damer som liker ting der og da, men som tenker på det i ettertid når edruheten tar dem at de anmelder en uskyldig person. Det er bra at beviser må legges fram i sånne saker.Er han skyldi eller uskyldig er umulig å si! Om han er skyldig så fortjener han å bli sterilisert. Heldigvis er ikke nytelsen til kvinnen et tema, når denne type saker skal avgjøres. Ellers er jeg enig med Kim i at det må fremlegges tilstrekkelig bevismateriale i slike saker for at man skal kunne bli dømt etter norsk lov. Og det synes jeg er en bra ting. For øvrig var jeg ikke tilstede i retten, og kan dermed ikke uttale meg om jeg synes han burde bli dømt. Men det var dommerne. Jeg forstår godt at dette kan føles krenkende for den fornærmede. Dette er likevel ikke et bra nok argument for meg å lempe på beviskravene i strafferetten. Man må finnes skyldig, og all tvil skal komme tiltalte tilgode. Endret 12. juni 2007 av Elastica
Rosalie Skrevet 12. juni 2007 #10 Skrevet 12. juni 2007 Jeg skjønner også om kvinnen oppfatter dette som et overgrep. Men er det straffbart..? Dersom det hadde vært voldtekt inne i bildet, kunne han blitt dømt for uaktsom voldtekt. Dersom det hadde vært nok bevis.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Det er bevist at hun sover. Bildene viser det. Han blir ikke dømt fordi han ikke "forsto" at hun sov.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 Hvordan kan man bevise hva han trodde eller ikke trodde? Det er faktisk helt umulig.
Gjest Elastica Skrevet 12. juni 2007 #13 Skrevet 12. juni 2007 Det er bevist at hun sover. Bildene viser det. Han blir ikke dømt fordi han ikke "forsto" at hun sov. Bare for å kverulere litt - og jeg understreker at jeg ikke har satt meg inn i saken skikkelig - hvordan beviser bilder at noen sover? At vedkommende har lukkede øyne?
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #14 Skrevet 12. juni 2007 Vet ikke helt, men i dommen står det at retten finner det bevist at hun sover, bildene er jo over et tidsrom på 20 min, alle med lukkede øyne, noen med ryggen til. Tiltalte bestrider heller ikke at hun sov, sier bare han ikke skjønte det.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #15 Skrevet 13. juni 2007 Her er en tråd der fornærmede har skrevet sin side av saken http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=271997
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #16 Skrevet 13. juni 2007 Med så mange beviser burde han ha blitt straffet hardt!Dette er uakseptabelt.Stakkars kvinne.
Gjest Gjest_Geir_* Skrevet 13. juni 2007 #17 Skrevet 13. juni 2007 JA han skulle blitt dømt Jenta mi blei utsatt for det samme engang, hun våknet på en fest av at en gutt stakk penis inn i munnen hennes. Hun anmeldte det aldri, men om hun hadde gjort det ville det vært forferdelig om gjerningsmannen ikke ble dømt for dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå