Gå til innhold

Here we go again!

Shamim

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Nå har jeg ikke logget her på over ett år, og heller ikke løftet tungt på ett år, fordi så mye har skjedd. I August i fjor ble det slutt mellom meg om min Islandske kjæreste, så jeg hadde plutselig ingen venner og ikkenoe sted å bo i Reykjavik, midt i semesteret. Jeg tok et års pause, flyttet hjem en stund og fikk ordnet opp i ting.

For tiden bor jeg hjemme i Norge med (nye) kjæresten ( :rodmer: ), jobber på den lokale butikken og prøver å komme tilbake i treningsrutiner. Til høsten skal jeg tilbake til Island for å fullføre utdanningen min; kan ikke gi opp så lett! :) Ah, jeg "mistet" den gamle kontoen her fordi den var registeret på ekskjærestens mail, så da laget jeg en ny!

Prøver å få med meg kjæresten på trening, han har aldri trent regelmessig før men vil gjerne. Vi har startet et couch to 5k program sammen, og så jogger jeg heller lengre alene for å bli skikkelig sliten :) Vi vil prøve å trene styrke 2-3 ganger i uka i begynnelsen, og første trening sammen blir i dag! Jeg reiste alene og trente rett før helga, og har vært støl siden :ler: Vektene er mye lavere enn de har vært (naturlig nok) men jeg vil bare fokusere på å komme tilbake i gode rutiner før jeg tenker på tunge vekter! :)

Forrige trening:

Oppvarming (roing, knebøy u. vekter, utfall, tøying)

Knebøy:

20kg x 20

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

Benkpress:

20kg x 20

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 9

I supersett med:

Glute bridge m. 5kg vekt

20

20

20

Nedtrekk:

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

Sidehev:

5kg x 10

5kg x 10

5kg x 10

I supersett med:

Rotator cuff:

5kg x 10

5kg x 10

5kg x 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: Så koslig at noen husker meg! :ler:

Da har jeg trent litt! Ble mest "lære kjæresten teknikk"-trening i dag, men ble nå god og sliten likevel.

Oppvarming: Roing, tøying, knebøy osv. uten vekter.

Knebøy:

20kg x 20

20kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

20kg x 10 (Frontbøy)

Benkpress:

20kg x 20

20kg x 10

30kg x 5

30kg x 5

30kg x 5

30kg x 5

(Usikker på hvorfor denne var så mye tyngre nå enn sist uke :gjeiper: )

Triceps pushdown:

20kg x 15

30kg x 10

30kg x 10

30kg x 10

Nedtrekk:

30kg x 10

30kg x 10

Rotator cuff:

4kg x 25

4kg x 25

Fornøyd! Deilig å trene igjen :) Gleder meg til vektene begynner å bli tyngre også :ler: Planen er å få til neste trening fredag ettermiddag, håper det går! Trener på et lite gym på et lite sted, så de er bare oppe fra 5-9 på kvelden på hverdager, så når jeg som oftest jobber fra 12-20 (oftest halv 9 fordi vi må stenge butikken) så blir det litt vanskelig å få trent "ofte nok", men jeg skal prøve!

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse sein jobbing denne uka og neste, men jeg prøver! Kort økt i dag siden hallen stengte tidlig i tillegg! :)

Oppvarming: Kroppsvektsøvelser + sykling

Knebøy:

20kg x 20

30kg x 10

35kg x 8

35kg x 8

35kg x 8

Pushups:

10

10

10

Nedtrekk:

25kg x 10

25kg x 10

25kg x 10

Har ellers bare hatt én gåtur siden sist, og skal ut og jogge på søndag. Lang jobbdag igjen i morgen før jeg har fri på søndag :biggrin: Går masse på jobb hver dag, og løfter og pakker varer etc, så er heldigvis ikke helt stillesittende! :) Håper alle har en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, du er tilbake! :danser:

Synes å huske at du var styggsterk, det husker nok kroppen din og, så du er nok snart tilbake på nivået du var. Uansett er det imponerende å starta opp igjen etter langt avbrudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kommer nok tilbake etterhvert! :) Jeg vil bare ikke forvente at det skjer i løpet av sommeren, siden jeg tross alt såvidt har trent det siste året :fnise:

Bare hatt én løpetur siden sist, med 4x4 intervaller i oppoverbakke, og så jogging hele veien ned :) Løfting i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagens veldig korte økt pga. sen jobb og tidlig stenging. Brukte den korte økta på å venne meg til markløft igjen, og lære kjæresten teknikken :)

Oppvarming: Tøying, øvelser med kroppsvekt osv.

Markløft:

Strakmark m. stanga x 10

40kg x 10 (sumo)

40kg x 10 (vanlig)

40kg x 10 (vanlig)

Benkpress:

20kg x 15

35kg x 11

35kg x 10

Hadde håpet å kunne ta en økt på fredag, men da er det stengt :( Så da blir det ikke noe løfting før neste mandag igjen. Får bli jogging i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen kort økt, ikke lett med sein jobb og tidlig stenging.. Men bedre enn ingenting!

Oppvarming: Roing, kroppsvektsøvelser.

Benkpress:

20kg x 15

30kg x 10

35kg x 8

40kg x 6

40kg x 6

40kg x 6

Supersett:

Nedtrekk:

40kg x 8

35kg x 10

35kg x 8

Triceps pushdown:

25kg x 15

30kg x 10

30kg x 10

Masse gåing og løfting på jobb, så sitter ikke stille hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en kort økt, ser et mønster her altså :gjeiper:

Oppvarming: Roing, kroppsvektsøvelser.

Knebøy:

20kg x 10

30kg x 10

40kg x 6

40kg x 6

40kg x 6

Glute bridge m. 5 sec på topp:

12

12

12

I supersett m.

Leg curls:

25kg x 10

25kg x 10

25kg x 10

(Usikker på vekta her, tok så tungt jeg klarte og glemte helt å se på nummeret :fnise: )

Jobbe seint i dag så ingen trening, gymmet er stengt lørdag - mandag så da blir det ikke noe styrketrening før tirsdag igjen.. Håper å få løpt en tur minst en gang før det, selv om jeg jobber hele lørdag og skal bort hele søndag.

Selv om jeg nå veier mer enn jeg har gjort på lenge (kommer inn i alle de samme klærne da, så vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på vekta) så føler jeg meg bedre enn jeg kan huske også. Jeg klarer å se på meg selv i speilet med lite klær på uten å bli lei meg eller få vondt i magen, og det er stor fremgang! Det har nok mye med innstilling å gjøre, jeg vil jo gjerne være fornøyd med hvordan jeg ser ut og jeg vet jo jeg er frisk og sunn! Men det tar tid. Hjelper også veldig at kjæresten er nesten 2m høy og har brede skuldre og generelt er stor og sterk, jeg føler meg liten med han :fnise: Men jeg må jobbe med det fortsatt, tenkte positive ting og ikke la meg selv sitte og tenke på alt jeg vil forandre osv. Men ja, fremgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et langt opphold! De to dagene jeg hadde fri kjørte jeg i 6t og fikk så migrene-anfall, hurra :gjeiper:

Oppvarming: Kroppsvektsøvelser

Benkpress:

20kg x 15 (m. stopp)

30kg x 10

40kg x 8

45kg x 4

45kg x 4

40kg x 8

Nedtrekk:

25kg x 12

25kg x 10

25kg x 10

Skikkelig god kontakt på denne i dag!

Sidehev:

8kg x 6 (for tungt :fnise: )

5kg x 10

5kg x 10

Rotator cuff:

5kg x 15

5kg x 15

Dårlige nyheter for oss, først stenger gymmen på fredagen (dagen det oftest passer for oss) og fra 18. juni er det helt stengt ut sommeren :( Så da blir det plutselig ikke noe tung løfting på oss alikevell.. Tilbake til håndvekter (20kg). Synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 på søndag, liten styrkeøkt på mandag!

Oppvarming.

Frontbøy:

20 x 10

30 x 10

35 x 8

35 x 10

35 x 8

Leg curls:

tungt x 10

tungt x 10

tungt x 8

Ellers mye jobb, og blir enda mere fremover. Blir 5-6 dager i uka fram til jeg skal tilbake til Island, hvor mesteparten er til halv 9 om kvelden. Jaja. Da er det kanskje ikke det største problemet at gymmen stenger neste uke :gjeiper:

Lurer på hva jeg skal gjøre i sommer, om jeg skal prøve å få til et godt program med bare 20kg vekter max og fokusere på det, eller om jeg skal fokusere på løpingen og ta 1-2 styrkeøkter i uka for å vedlikeholde så mye som mulig. Jogging hadde vært lettere å få til, og virker mere fristende, men jeg liker ikke å kutte ut styrketreningen helt.

Ellers blir det en gåtur/jogg i morgen, og så en styrkeøkt på torsdag. Skal til England med kjæresten og søsteren min på søndag, og vi blir der i en uke, så tror ikke det blir mye trening da.. Mye gåing om ikke annet!

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du knebøy og strake markløft på ett ben trenger du jo ikke mye vekt? Og pushups kan gjøres på en arm eller med hopp&klapp hvis det blir for lett? Eller man kan trene seg opp til å ta imponerende mange av dem (pushups)?Pullups i lekestativet? Spensthopp.

Jogging (fordi det er en deilig uteaktivitet) med et kreativt vedlikeholdsprogram? Tror det blir mest fristende for meg i ferien i hvert fall.

Veldig hyggelig å se deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Klips! Koslig å se deg også! :)

Jeg har vært i England i litt over en uke, og så kommet rett inn i sene jobbdager. Vært skikkelig forkjøla hele ferien (hurra!) og er ikke frisk enda.. Prøvde å sykle hjem fra jobb i går og det verket sånn i brystet at jeg fant ut at det ikke var noe lurt alikevel :gjeiper:

Det kommer nok til å bli mest løping ja, med kroppsvektsøvelser for litt styrke. Så fort jeg er frisk igjen! Ellers har jeg 9 dager på jobb, en dag fri, 8 dager på jobb, en dag fri osv. hele resten av sommeren, så mye tid til overs får jeg ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...