Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Israel fortsetter å drepe sivile. Vest Tyskland gjorde ikke dette ovenfor Øst Tyskland da muren fallt. Østerike gjorde ikke dette ovenfor Ungarn da tusenvis fra Øst europa romte til vesten. Det er mao de mest autoritære og voldelige styrene der folk drepes for å klippe opp et gjerde. Denne gangen var det 3 palestinere som protesterte mot at de og deres familie i sin tid ble jaget fra Palestina da Israel tok områder fra Syria. Dette er områder Israel har okkuperte på Golan høydene i sin iver etter å utvide Israelsk territorium som de mente de hadde behov for når de begynte å betale jøder andre steder i verden for å flytte inn på Israels okkuperte områder. På samme tid tok som kjent Israel områder fra Palestina, Libanon, Jordan og Egypt vha økonomisk og militær støtte fra USA. Vi vet at enkelte regimer er villig til å drepe enorme mengder sivile som ikke følger lederenes tanker. Nylig har vi også sett det i Libya. Vi så det i Kina på Den himmelske freds plass for 20 år siden. Vi har også sett det i land som Iran og Israel de senere årene. Jeg kan imidlertid ikke forså at noen synes dette er akseptabelt av Israel. Israel sendte til og med militære rådgivere til Sør Afrika da apertheid regimet fallt for å forklare det hvite mindretall styret hvordan de mått drepe befolkningen for å skremme dem til taushet. Vi har sett at Israel over 60 år har forsøkt det samme i sitt ønske om å "rense" Israel for Palestinere (med fradrag for de Palestinerene de trenger til "slavearbeid" og oppgaver Israelerene selv ikke ønsker å gjøre) Men vold og undertrykkelse av befolkningen har aldri klart å skape fred. Vi ser det nå bl.a. i Egypt, Libya, Tunis, etc, etc. Selv om Israel har klart å styre USA til tidligere å kjøpe den politiske ledelsen i en del land som f.eks. Egypt, så vil det ikke fungere på sikt. Det betyr at Palestinerene har enorm støtte i dise landene, og at dette vil komme frem i større grad enn med de gamle lederene som Mubarak i Egypt og Tunis og Libya. Vi har også sett tilløp ytil opprør i Syria og Jordan mot undertrykkelsen av Palestinere. Palestinere som er jaget inn i Libanon, Syria, Jordan og Egypt reagerer og vil ikke lenger la Israel styre folkets ønsker. Det synes som om det er på vei et massivt opprør mot den Israelse politiken som går ut på å drepe og undertrykke Palestinere. Jeg antar tilhengere av Israelske drap av Palestinere forteller Israelske ledere om motstanden som oppstår mot Israelske drap, vold og undertryking. Jeg håper derfor at flere sier sin mening ovenfor det Israelske regimets maktmisbruk og krever at det innføres et fullverdig demokrat ovenfor de Palestinerene som bor på områder Israel idag direkte eller indirekte styrer pga sin okkupasjon fra 1967, samt at de Palestinerene de har jaget ut får flytte tilbake som en del av den demokrati prosessen som tvinger seg fram i Israel. 2
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Here we go.. Til tross for at jødene i Israel dreper like mange sivile som ekstreme muslimer, synes jeg fokuset på Israels drap er ekstremt lite forhold til den hetsen muslimene blir utsatt for av enkelte ekstremister fra KrF og FrP inne på dette forumet. Israel har vel egentlig drept FLER i og med at kristne/jøder slaktet ned flere tusen kvinner og barn i Sabra og Shatila. Samtidig har faktisk Israels jaget palestinerene ut av eget land. De har også tatt landområder fra Libanon, Syria, Jordan og Egypt. Slik sett har Israel og jødene opptrådt mye værre enn de fleste muslimer og DRAMATISK mye værre enn hva en sivilisert har gjort etter 2. vrdenskrig (ser da bort fra massehenrettelsene av 8000 muslimer i Serbia). Israels krig vil historisk sett bli sett på som et eksempel på hvor dårlig siviliserte land kan behandle andre menesker. De er ikke noe bedre enn Iran eller Nord Korea. At enkelte ekstremister her inn på KG forsøker å fokusere på muslimer tyder på at det er deres egen religion det er noe galt med (sansynligvis jøder, kristne eller katoliker). 2
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 Du glemte å nevne alle de mennskene som Norge hver dag slakter i Libya. Hva synes du om det?
Larsern Skrevet 5. juni 2011 #5 Skrevet 5. juni 2011 Palestinere dreper. Israelske soldater dreper. Osv..
Gjest Vampen Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 Du glemte å nevne alle de mennskene som Norge hver dag slakter i Libya. Hva synes du om det? Nei, men kanskje du kan fortelle meg hvor mange det er snakk om? Sikre, bunnsolide kilder som slår fast hvor mange sivile som er drept, at de med all sikkerhet er drept av norske styrker og som ikke har sin rot i Gaddafi tv? Jeg venter isåfall.
Gjest Vampen Skrevet 5. juni 2011 #7 Skrevet 5. juni 2011 Hmmmf, etter å ha opplevd en fullstendig og total norsk ignoranse og likegyldighet til Libya i en årrekke, så må jeg si at det provoserer rævskrotten av meg med med disse dåsene som plutselig skal forsvare det libyske folket ved å hyle høyt om norsk SLAKT av det libyske folk. Kiss my ass and call me darling altså.. Libyere har blitt slaktet jevnt og trutt i flere tiår, av både italienere, Gaddafi og flere, men det er først nå som de har bedt om hjelp at dere bryr dere? Arrrrgh!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Hmmmf, etter å ha opplevd en fullstendig og total norsk ignoranse og likegyldighet til Libya i en årrekke, så må jeg si at det provoserer rævskrotten av meg med med disse dåsene som plutselig skal forsvare det libyske folket ved å hyle høyt om norsk SLAKT av det libyske folk. Kiss my ass and call me darling altså.. Libyere har blitt slaktet jevnt og trutt i flere tiår, av både italienere, Gaddafi og flere, men det er først nå som de har bedt om hjelp at dere bryr dere? Arrrrgh! Enig, men det er bare å overse det, for det er bare feige forståsegpåere som reagerer på den måten. Folk som alltid er for "fred på jorden" og liker og diskutere "krig og fred og sånn", men som samtidig ikke er villig til å gjøre en dritt for andre. Og som uansett kritiserer hva som enn gjøres. Gjør man ingenting for sivilbefolkningen er det galt. Når FN nå gjør jobben sin, og desverre var nødt til å vedta en militær resolusjon så er det også galt. Nei, all ære til Norske jagerpiloter og støttepersonell som faktisk er der nede og utgjør en forskjell og prøver etter beste evne å hjelpe til - i motsetning til pasifistene som bare klager.
Gjest Vampen Skrevet 5. juni 2011 #9 Skrevet 5. juni 2011 Enig, men det er bare å overse det, for det er bare feige forståsegpåere som reagerer på den måten. Folk som alltid er for "fred på jorden" og liker og diskutere "krig og fred og sånn", men som samtidig ikke er villig til å gjøre en dritt for andre. Og som uansett kritiserer hva som enn gjøres. Gjør man ingenting for sivilbefolkningen er det galt. Når FN nå gjør jobben sin, og desverre var nødt til å vedta en militær resolusjon så er det også galt. Nei, all ære til Norske jagerpiloter og støttepersonell som faktisk er der nede og utgjør en forskjell og prøver etter beste evne å hjelpe til - i motsetning til pasifistene som bare klager. Jeg vet, men det er ikke så lett.. denne konflikten har ikke vært bra for nerva mi! Jeg som har en fortid med å være mostander av diverse kriger og tilhører venstresiden politisk, har hatt en del konflikter med meg selv underveis.. Å oppleve at en del fra venstresiden krampeaktig forsøker å forsvare Gaddafi og skal "snakke krig og fred og sånn" mens folk dør, har gjort meg både partiløs og klein i huet.
Gjest p Skrevet 6. juni 2011 #10 Skrevet 6. juni 2011 Det er ganske mange i frp som har blitt skeptiske til Israel, det samme gjelder krf. Den dårligste reklamen for Israel er bosetterne. Med henvisninger til hendelser for 2000 år siden mener de å ha rett til å bygge i alle okuperte områder. De velger de beste områdene. Selv om mange i Israel er skeptisk til denne gruppen, har de stor makt. Sakt å sikkert blir Israel forvandlet til en stat hvor en gruppe mennesker hersker over en annen (apartheid). Det mest ynklige med venstre siden var når Nato stoppet nedslakningen i Kosovo. De ropte overgrep, stans bombing av Serbia osv. Noen mnd. etterpå så var de plutslig positive til at Nato grep inn. Tipper venstresiden toner ned motstanden mot Natos inngripen i Liya når gadaffi har falt og skrekk historiene kommer fram. Lurer på om det er noen i SV som har litt fantasi til åforså hva som hadde skjedd med Benghazi om Nato ikke stoppet angrepet.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2011 #11 Skrevet 6. juni 2011 http://www.dagbladet.no/2011/06/06/nyheter/israel/syria/gonalhoyden/utenriks/16807742/
Martyr Skrevet 6. juni 2011 #12 Skrevet 6. juni 2011 Jeg vet, men det er ikke så lett.. denne konflikten har ikke vært bra for nerva mi! Jeg som har en fortid med å være mostander av diverse kriger og tilhører venstresiden politisk, har hatt en del konflikter med meg selv underveis.. Å oppleve at en del fra venstresiden krampeaktig forsøker å forsvare Gaddafi og skal "snakke krig og fred og sånn" mens folk dør, har gjort meg både partiløs og klein i huet. Jeg føler ofte at venstre siden er virklighetsfjerne og dogmatiske. Alt som USA gjør er feil, alt som har med maktbruk er feil. Ellers så jeg på CNN helt siden Libya opprøret startet og jeg ble veldig skuffet over Russland og spesielt Tyrkia som var i mot våpenmakt.
Gjest Vampen Skrevet 6. juni 2011 #13 Skrevet 6. juni 2011 Jeg føler ofte at venstre siden er virklighetsfjerne og dogmatiske. Alt som USA gjør er feil, alt som har med maktbruk er feil. Ellers så jeg på CNN helt siden Libya opprøret startet og jeg ble veldig skuffet over Russland og spesielt Tyrkia som var i mot våpenmakt. Jeg startet en ny tråd om Libya, så slipper vi å avspore denne. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=565422&st=0#entry9320529
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå