Gå til innhold

Hopp og sprett, så blir du lett!


redchilli

Anbefalte innlegg

Ja, da kaster jeg meg uti, og lager min egen treningsdagbok :bolledeig:

Jeg kan nå si litt om meg selv. Jeg er en jente på 22 år, som trener 4-6 ganger i uka. HURRA! Går for det meste på gruppetimer på treningssenter, spinning, step, zumba, mage/rygg, styrke og corebar.

Jeg syns trening er kjempe gøy, og etter å ha fått noen nye treningsklær til jul som jeg føler meg fresh i, har motivasjonen steget enda mer :nigo:

Jeg håper på å få andre treningsvenner her inne, og at vi kan dele tips og motivere hverandre! Jeg ble i dag motivert til å lage denne dagboken av Søtpotita! Takk :blomst:

Jeg trener for å holde meg i form, jeg veier 55 kilo, så vil bare holde kroppen min stram!:):trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ukas treninger er som følger

Mandag var det Zumba+Bodypump

Onsdag Spinn50+rockering etterpå

Fredag BodyAttack eller Zumba

Lørdag Spinn40+rockering

Så får se om jeg rekker en trening på søndag og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er effektiv! Jeg trener også for å holde meg i form, veier ikke mange kiloene mer enn deg tror jeg, men jeg sliter enda litt med skikkelig motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trener du da?

Jeg har merket at utskiftning av gamle slitte og stygge treningsklær hjalp betraktelig, pluss kjøp av pulsklokke og spinningsko. Spinningsko syns jeg iallefall at gjør det lettere å tråkke, og man kan ha mer motstand.

Pulsklokka er jeg ikke så dreven på, men moro å se når pulsen stiger rett i været i en treningstime, da føler jeg meg faktisk sprek :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt med styrke, og så trener jeg en del kondisjon :) Ikke så veldig avansert enda. Fellestimene har jeg ikke prøvd meg på enda, for de går alltid på kvelden, og jeg liker å trene på morgenen :sjenert:

Jeg har bare fine treningsklær etter seriøs treningsklærshopping, handla faktisk nye løpebukser i dag :ler: Pulsklokke bruker jeg også, men har nettopp fått den. Kanskje jeg blir mer hekta etterhvert? Jeg gjør i alle fall et hederlig forsøk denne uka på å sette en god standard for resten av året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror iallefall det er viktig å finne en treningsform man er fornøyd med. Jeg er veldig dårlig til å motivere meg selv, tar jeg meg en tur på mølla så kan jeg fort tenke sånn at "ingen ser meg, så jeg går av igjen". Men om det står en instruktør foran meg som roper litt, så gjør jeg mitt beste!

Prøvde å jogge en gang, men måtte gi opp fordi jeg ikke greide å motivere meg selv. :roll:

Jeg liker derimot sånn elipsemaskin! Der kan jeg lett stå en halvtime :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du har laget treningsdagbok! Nå er vi jo en hel liten gjeng med "nybegynnere" her - som i treningdagbokskriver altså, ikke når det gjelder treningen. Er imponert over aktivitetsnivået ditt, og har store planer om å la meg inspirere :)

Er helt enig i at det hjelper å ha skikkelig utstyr. Selv om jeg ikke følte den helt store forandringen da jeg startet å bruke spinningsko vet jeg jo at jeg får mer ut av hvert tråkk! Men pulsklokke derimot, der har jeg litt å lære :sjenert:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var moro dette her! :hoppe: Jeg blir faktisk motivert av dere som skriver her inne. Føler at når jeg skriver at jeg skal trene den og den dagen, så MÅ jeg gjøre det uansett hva, for å ikke svikte dere :fnise:

Vi får danne oss en liten KG treningsmotiverings gjeng og dele tips og triks! Også kan vi belønne oss selv med litt :sjokolade: mmmm ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullførte ukas treningsøkter. men tok spinn og zumba på fredag og styrke egentrening på lørdag. Søndag er det sofakos :klemmer:

Kommer med neste ukes treninger i morgen, stay tuned! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste ukes trening

Mandag:Step45+rockering

Onsdag: stepstyrke75

Torsdag: spinn45+Mage/rygg25

Søndag:Zumba

Rekker ikke mer enn 4 treninger neste uke heller, desverre :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg liker best når jeg får tatt 5-6 økter. For da føler jeg meg skikkelig sprek :fnise: Men forrige uke tok jeg og kombinerte gruppetimer per dag, så da går det vel opp i opp :wink:

Jeg skal snike litt i din treningsdagbok nå, Gina! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier du alltid å planlegge ukas økter på forhånd? Det er kanskje ikke så dumt... hmm, tenke tenke. Tviler på at jeg hadde klart det samme, jeg er verdensmester i å lage lister men ikke fullt så god på å følge dem opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :) jeg pleier faktisk ikke det! Men tenkte at jeg skulle starte med det forrige uke, så fikk jeg vise hvilke mål jeg setter meg :gjeiper: Men jeg har funnet ut at det er veldig lurt, mye lettere å holde målene når man bestemmer på forhånd enn hvis jeg hadde tatt hver trening på sparket :enig:

Har du noen planer inni hodet ditt for uka da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å planlegge litt - f.eks mandag trening, tirsdag trening, onsdag fri, torsdag trening. Så ser jeg heller an hva jeg trener når!

Men du, du har jo det mest geniale brukernavnet da! Jeg tror på at du er rastløs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier forsåvidt å tenke noen dager frem, men da går det som regel i om det blir trening eller ikke, slik som Gina sier. Så nå har jeg tenkt såpass langt at jeg skal gå på ski i kveld og zumba i morgen, og så får jeg se an. Har vel forsåvidt avtalt å gå fast på ski hver søndag fremover, og da er jeg oppe i fire økter denne uka. Veldig, veldig spent på om føret holder seg, det var nemlig ikke helt ideelt i går.

Når du skriver a du skal trene mage/rygg25, betyr det at det er en time som kun var 25 minutter? De er jo i så fall helt genialt å kombinere med andre timer! Har ikke sånt de jeg trener.... Vurderer litt å bytte senter, men da må jeg så mye opp i pris :sjenert:

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Tallene bak er for minutter:) Fantastisk time å kombinere med! Gjør liksom ikke noe å være utslitt etter spinning, for man orker de 25 minuttene uansett.

Her jeg bor har vi ikke så innmari mange gruppetimer hver dag, så går greit å planlegge fra uke til uke i forhold til når jeg har forelesninger.

I morgen har vi faktisk personalmøte på jobben, men jeg sa jeg må gå før. Det ingen vet er at jeg må dra fordi jeg har blitt bitt av treningsbasillen, og har avtale med steppen og vektene :trene:

Zumba var en suksess altså? :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Ingen som spurte om hvorfor du måtte gå tidlig, heller?

Hvordan ligger du an i forhold til ukeplanen? Jeg skal trene styrke nå. Kommer til å liiiiide i morgen :fnise:

Edit: jeg meldte meg faktisk av zumba i går for å gå på ski i det nydelige været, men det straffet seg - nå har jeg et stort gnagsår etter tre dager på rad med skiturer :nei: Så neste onsdag blir det nok zumba igjen!

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy på meg som ikkje har helsa på før no!

SÅ gøy at du fekk deg treningsdagbok du også!! Du er jo min stjerneven ;):fnise:

Eg er så imponert når eg les kor flinke de er å trene!! Er søndagen alltid treningsfri for deg? Ellers tek du så mange treningar du greier dei andre dagane?

Du er verkeleg treningsglad, du! Måtte le når eg las at du gjekk tidlegare frå eit jobbmøte grunna trening! Det er ofte berre vissvass på slike møter, så ein kan likegodt investere litt i helse ;) Det er fantastisk når ein kjem inn i treninga på den måten, at ein verkeleg ser fram til neste økt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...