AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #21 Del Skrevet 18. februar 2014 TS - hovedinnlegget ditt er totalt usammenhengende. Hvorfor mistenker du NAV-svindel? Fordi hun tilsynelatende utad lever et luksusliv? At hun ikke hadde krav på omskolering? Har hun jobbet svart? Har hun fått innvilga omskolering og gjennomført denne - regner med det er dette du mener hun har svindla til seg 1 million på - så er det ikke NAV-svindel, bare fordi hun disponerer pengene på en måte du ikke synes passer seg. Mistanke om svindel bør en selvsagt melde fra om, men dette her høres bare ut som rør og sammensurium fra din side. Anonymous poster hash: 06275...8e7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #22 Del Skrevet 18. februar 2014 Bare svada dette, skjønner dere vel. Anonymous poster hash: 96b79...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #23 Del Skrevet 19. februar 2014 Hallo dere. Jeg skal prøve på nytt å forklare hvorfor jeg har meldt min ekskone til nav. 1: hun har gått på aap så lenge det har eksistert 2: hun omskolerte seg med en gang hun begynte på aap og hadde da ca 300.000,- i året 3:hun har sagt til nav at jeg har tjent totalt i løpet av et år mye mere enn jeg har oppgitt og pga en enkel sjekk ble bidraget satt opp. 4: hun har sitt eget firma som ble stiftet en gang siden 2010 5: når hun har oppgitt til nav at hun kun tjener penger på aap. Står det nå i skattelistene at hun hun har tjent disse årene bortimot 1 mill utenom. Enkelt å søke opp et firma og se regnskapstall På grunn at punkt 5 har jeg meldt henne til nav. Anonymous poster hash: 23915...de0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 19. februar 2014 #24 Del Skrevet 19. februar 2014 Har firmaet tjent 1 mill eller hun som person ? For det er jo to helt forskjellige ting 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #25 Del Skrevet 19. februar 2014 Hallo dere. Jeg skal prøve på nytt å forklare hvorfor jeg har meldt min ekskone til nav. 1: hun har gått på aap så lenge det har eksistert 2: hun omskolerte seg med en gang hun begynte på aap og hadde da ca 300.000,- i året 3:hun har sagt til nav at jeg har tjent totalt i løpet av et år mye mere enn jeg har oppgitt og pga en enkel sjekk ble bidraget satt opp. 4: hun har sitt eget firma som ble stiftet en gang siden 2010 5: når hun har oppgitt til nav at hun kun tjener penger på aap. Står det nå i skattelistene at hun hun har tjent disse årene bortimot 1 mill utenom. Enkelt å søke opp et firma og se regnskapstall På grunn at punkt 5 har jeg meldt henne til nav.Anonymous poster hash: 23915...de0 1. Da er hun ferdig på aap i slutten av denne mnd. 2. 300000 fra aap? eller fra egen jobb? eller begge deler? 3. Har du det da? i så fall burde du sagt i fra selv. 4. Og? er ikke sikkert hun har tatt ut lønn. Hun kan derimot ha tatt ut så mye hun vil i kapitalinntekter. 5. Det er det godt mulig hun har også. Kapitalinntekter berører ikke aap. Anonymous poster hash: 96b79...9dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #26 Del Skrevet 19. februar 2014 Det gagner ikke menneskeheten at du tenker som du gjør. NAV, skatteetaten og politiet tar svært mange, bare i fjor var det vel nesten 2000 saker som kun gjaldt trygdesvindel. At noen lurer systemet vil man dessverre ikke komme unna, men da forteller det jo oss også noe; systemet er slettes ikke feilfritt og det må forbedres. Skulle jeg tenkt som deg burde jeg jo ha meldt inn alle som ringer seg "syke" og bruker egenmelding når de stikker på langhelg, er fyllesyk eller har en mann i sengen. Deres fravær lopper også staten for penger. Kudos til deg for å ville ta det opp personlig, folk flest evner ikke å tenke så langt engang. Anonymous poster hash: 8f485...d0e Og du tror ikke politiet og NAV baserer seg på tips i de de tar for svindel? Hvor dum går det an å bli?Anonymous poster hash: 4a969...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferdigstudent Skrevet 19. februar 2014 #27 Del Skrevet 19. februar 2014 Disse systemene konstruert av mennesker, det jobber mennesker der og det brukes av mennesker. Ergo vil det aldri bli feilfritt. Det er statens jobb å avdekke svindel, NAV har egne etterforskere og de samarbeider tett med andre etater. Moralskt sett er all form for slik tysting helt forkastelig. Anonymous poster hash: 8f485...d0e Så det er moralsk forkastelig å melde fra om et lovbrudd siden systemet ikke er feilfritt? Fin logikk. Hvor går grensen, hvilke lovbrudd er det greit å melde fra om? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 19. februar 2014 #28 Del Skrevet 19. februar 2014 TS, du skriver at du betaler bidrag? Hva slags bidrag er det? Du skriver ingenting om dere har barn. "Hustrubidrag" som det ble kalt, har vi ikke lenger her i Norge, det jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #29 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg betaler bidrag for barn ja. Anonymous poster hash: 23915...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #30 Del Skrevet 19. februar 2014 1. Da er hun ferdig på aap i slutten av denne mnd. 2. 300000 fra aap? eller fra egen jobb? eller begge deler? 3. Har du det da? i så fall burde du sagt i fra selv. 4. Og? er ikke sikkert hun har tatt ut lønn. Hun kan derimot ha tatt ut så mye hun vil i kapitalinntekter. 5. Det er det godt mulig hun har også. Kapitalinntekter berører ikke aap. Anonymous poster hash: 96b79...9dd Jeg tjener ikke så mye som hun skulle ha det til. De har ganger en mnds som var et engangstilfelle med 12 mnd. Og satt ipp bidrag. Hvorfor skal du gå på aap og tjene 300.000,- når du kan tjene 5000.000,-, men velger å ikke ta ut lønn bare sveive enkelte ting som hjelper deg betraktelig i dagliglivet? Som F eks en "buisnessreise" som du tar samtidig med Resten Av familien?Anonymous poster hash: 23915...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 19. februar 2014 #31 Del Skrevet 19. februar 2014 Om du betaler for mye i bidrag med tanke på hva du tjener er det ikke da bare og kontakte NAV? Kan ikke helt se for meg at de tar for mye av deg om de har riktig informasjon. At NAV er dårlige på hvordan de behandler mannen i slike forhold forundrer meg ikke, men det er bare ren spekulasjon i fra min side når jeg hører så mye historier. Du som mann må jo sørge for at NAV får riktige tall på bordet om du blir behandlet urettferdig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #32 Del Skrevet 19. februar 2014 Slike ting får en vite når du har bidrag. Jeg har i alle fått vite slike ting. Jeg blir tatt ut ifra kjønn fordi jeg ikke får stønad. Hun blir ikke tatt ut ifra kjønn fordi hun får stønad.Anonymous poster hash: 23915...de0 Hvafornoe?!Anonymous poster hash: 38765...7f3 Han snakker vel om ballegrepet til kona og NAV Anonymous poster hash: c97fb...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #33 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg tjener ikke så mye som hun skulle ha det til. De har ganger en mnds som var et engangstilfelle med 12 mnd. Og satt ipp bidrag. Hvorfor skal du gå på aap og tjene 300.000,- når du kan tjene 5000.000,-, men velger å ikke ta ut lønn bare sveive enkelte ting som hjelper deg betraktelig i dagliglivet? Som F eks en "buisnessreise" som du tar samtidig med Resten Av familien?Anonymous poster hash: 23915...de0 Det er mer eller mindre komplett umulig å forstå hva du skriver og mener...?? "ipp bidrag"? "Hvorfor gå på aap og tjene 300000 når du kan tjene 5000"?? "sveive enkelte ting"?? "Businessreise med familien"? Tror du har større problem enn "trygdemisbruket" til eksen din.... Anonymous poster hash: 96b79...9dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #34 Del Skrevet 19. februar 2014 Min ekskone har faket den sykdom som har gjort at hun Har gått på aap. Dette har vært en lang prosess som startet før vi gikk ifra hverandre. Hun har aldri i sitt liv jobbet da hun var hjemme og jeg tjente penger. Hennes utdannelse den gangen gav ikke jobbresultat. Vi gikk ifra hverandre, hun møtte en ny mann og de giret seg. Hun fortsatte og være hjemme og har endt på aap. Da søkte hun om omskolering og har fått det dekt av nav. Fra hun begynte på skolen har hun startet en Firma hvor hun har jobbet seg oppover i bransjen. Nå som hun er ferdig med aap har hun på et magisk vis blitt frisk og har de siste to årene tjent store summer på sin jobb uten å ta ut noe særlig i lønn. Hun har mekler meg for penger ift bidrag. Jeg har søkt om endring i bidrag og får avslag da jeg har et firma og. Siden hun får stønad av går de ut ifra denne inntekten og inne inntekten hun skulle Hatt mtp på alder, utdannelse etc. Dette gjør nav med meg siden jeg ikke får stønad. Så nå som hun er ferdig med den utdannelsen hun har tatt, så har hun spart opp penger fra firmaet, gått penger av nav og bidrag som er for høyt. Og kan leve akkurat slik hun vil. Anonymous poster hash: 23915...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #35 Del Skrevet 19. februar 2014 Det er mer eller mindre komplett umulig å forstå hva du skriver og mener...?? "ipp bidrag"? "Hvorfor gå på aap og tjene 300000 når du kan tjene 5000"??"sveive enkelte ting"??"Businessreise med familien"? Tror du har større problem enn "trygdemisbruket" til eksen din.... Anonymous poster hash: 96b79...9dd Dysleksi og skrivevansker er vel lov. Legg godvilje til så forstår du meg Anonymous poster hash: 23915...de0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #36 Del Skrevet 19. februar 2014 Veldig vanskelig å forstå hva du mener, men ja, meld fra om mulig trygdesvindel. NAV Kontroll sjekker tips og dersom de finner at det er noe i de, så vil de undersøke nærmere. Når det gjelder bidrag og fastsetting av inntekt, vil NAV legge til inntekt fra eventuelt firma. Såkalt positiv netto kapitalinntekter skal tas med i bidragsberegningen for den det gjelder. Når det gjelder din inntekt, hvis jeg forstår det riktig, har NAV altså tatt utgangspunkt i en enkelt lønnsslipp som viser en kunstig høy inntekt for deg. Påregnelig overtid/godtgjørelse/bonus o.l skal tas med, men dersom du kan bekrefte at denne høye utbetalingen er et engangstilfelle, skal ikke dette danne grunnlag for videre bidrag. Du må selvsagt selv søke om endring av bidraget. NAV gjør ikke dette på eget initiativ. Dokumenter at du ikke har så høy inntekt og at det som ble lagt til grunn sist var et engangstilfelle. Anonymous poster hash: 5ba53...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #37 Del Skrevet 19. februar 2014 Min ekskone har faket den sykdom som har gjort at hun Har gått på aap. Dette har vært en lang prosess som startet før vi gikk ifra hverandre. Hun har aldri i sitt liv jobbet da hun var hjemme og jeg tjente penger. Hennes utdannelse den gangen gav ikke jobbresultat. Vi gikk ifra hverandre, hun møtte en ny mann og de giret seg. Hun fortsatte og være hjemme og har endt på aap. Da søkte hun om omskolering og har fått det dekt av nav. Fra hun begynte på skolen har hun startet en Firma hvor hun har jobbet seg oppover i bransjen. Nå som hun er ferdig med aap har hun på et magisk vis blitt frisk og har de siste to årene tjent store summer på sin jobb uten å ta ut noe særlig i lønn. Hun har mekler meg for penger ift bidrag. Jeg har søkt om endring i bidrag og får avslag da jeg har et firma og. Siden hun får stønad av går de ut ifra denne inntekten og inne inntekten hun skulle Hatt mtp på alder, utdannelse etc. Dette gjør nav med meg siden jeg ikke får stønad. Så nå som hun er ferdig med den utdannelsen hun har tatt, så har hun spart opp penger fra firmaet, gått penger av nav og bidrag som er for høyt. Og kan leve akkurat slik hun vil.Anonymous poster hash: 23915...de0 Det eneste som kunne vært problematisk i denne historien er om hun egentlig ikke hadde grunnlag til å få omskolering fra NAV. Alt annet er helt greit og smart disponering av henne - en vellykket omskolering og tilbakeføring til samfunnet. Høres ut som om det hele koker ned til at du synes bidraget ditt blir urettferdig beregnet. Anonymous poster hash: 06275...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå