Gå til innhold

Det spøker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du , eller har du kanskje sett spøkelser, eller opplevd noe helt uforklarelig?

Jeg er vel av den skeptiske typen , men har også hatt opplevelser som har gitt meg litt gåsehud , f eks en manneskikkelse som viste seg i speilet på bilen,men før jeg fikk blunket var han borte... om jeg såg han eller innbilling,det vet jeg ikke , men gufsent,det var det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det gjør jeg, men jeg er så feig at jeg huker av AB for denne alikevell. Føler jeg er ganske så sær som tror på slikt.

Jeg har opplevd såpass mange hendelser oppgjennom årene at jeg ikke er i tvil på at der er mere mellom himmel og jord.

Skrevet

Jeg tror ihvertfall på at mennesker kan innbille seg det mest utrolige

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at det er psyken som spiller et puss med den som "ser" eller "hører" noe som egentlig ikke er der. Det er utrolig hva man finner hvis man leter etter.

Skrevet

Jeg tror det er mye mellom himmel og jord som vi mennesker ikke kan forklare. Og tror på spøkelser det gjør jeg. Har sett det selv også, flere ganger.

Skrevet

Jeg tror ihvertfall på at mennesker kan innbille seg det mest utrolige

Jepp.

Ikke nødvendigvis med viten og vilje, men noen har en tendens til å tolke naturlige ting som overnaturlige.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Tror du , eller har du kanskje sett spøkelser, eller opplevd noe helt uforklarelig?

Jeg er vel av den skeptiske typen , men har også hatt opplevelser som har gitt meg litt gåsehud , f eks en manneskikkelse som viste seg i speilet på bilen,men før jeg fikk blunket var han borte... om jeg såg han eller innbilling,det vet jeg ikke , men gufsent,det var det!

The mind plays endles tricks...

Skrevet

Jeg opplever til stadighet at lys slår seg på her i huset. Altså at noen har vært borti bryterne og slått på lyset, selv om det er garantert at lyset ble slått av sist jeg var i det rommet. Jeg greier ihvertfall ikke å finne noe forklaring på hvordan dette kan skje, hvis det ikke er "noe" her.

Skrevet

Jeg tror at det er mer mellom himmel og jord enn det øyet kan se og øret kan høre, men jeg kan ikke si at jeg tror på spøkelser.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ser programmer som "Åndenes makt" ,tenker jeg at det er da veldig hvor mye de familiene opplever , og at det kan da umulig stemme at ting hopper rundt , gjenferd vandrer rundt , barna blir livredde ,ja til og med fysiske angrep , hevder noen. Men de blir boende , et "medium" kommer , problemet løst.... Hm. Men , jeg kan ikke si at det ikke er mer mellom himmel og jord , det er vel vanskelig å bevise både det ene og andre!

Skrevet

Jeg har opplevd overnaturlige hendelser.. - Og tror på spøkelser!

Skrevet

Når jeg ser programmer som "Åndenes makt" ,tenker jeg at det er da veldig hvor mye de familiene opplever , og at det kan da umulig stemme at ting hopper rundt , gjenferd vandrer rundt , barna blir livredde ,ja til og med fysiske angrep , hevder noen. Men de blir boende , et "medium" kommer , problemet løst.... Hm. Men , jeg kan ikke si at det ikke er mer mellom himmel og jord , det er vel vanskelig å bevise både det ene og andre!

Jeg skal på ingen som helst måte få deg til å skifte mening eller noe slikt, og respekterer de som ikke tror på slikt. (Bare så det er sagt, liksom!)

Men tror du ikke at det ville kommet ut i media, at alt bare var tull/ skuespill, med tanke på hvor mange familier som har vært med i feks. Åndenes makt (for å nevne ett program).. Er jo altids noen som kjenner noen, som kjenner noen etc. som var med i programmet.... :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg skal på ingen som helst måte få deg til å skifte mening eller noe slikt, og respekterer de som ikke tror på slikt. (Bare så det er sagt, liksom!)

Men tror du ikke at det ville kommet ut i media, at alt bare var tull/ skuespill, med tanke på hvor mange familier som har vært med i feks. Åndenes makt (for å nevne ett program).. Er jo altids noen som kjenner noen, som kjenner noen etc. som var med i programmet.... :)

Neppe. Mye fordi faktasøkende mennesker ikke passer inn i deres vennekrets. Det er nok flere mennesker som kjenner til disse "hjemsøkte" som ser på dem som nek, enn de som applauderer dem.

Skrevet

Neppe. Mye fordi faktasøkende mennesker ikke passer inn i deres vennekrets. Det er nok flere mennesker som kjenner til disse "hjemsøkte" som ser på dem som nek, enn de som applauderer dem.

Godt mulig ;)

Skrevet

Akkurat det med at så mange mennesker sier dette i media, tror jeg har motsatt effekt. Jo flere mennesker som sier at dette er sant, jo flere som tror på det! Har du ikke lagt merke til når man ser på et program som f.eks. Åndenes Makt og de har lagt til effekter som lyd, lys, skikkelser og sånt som gjør at man får frysninger på ryggen. I tillegg har du familien som forteller om hva de har sett og opplevd. Man begynner å se seg litt rundt i vinduer og dører etter sånne skikkelser. Selv om at man i utgangspunktet ikke tror på det.

Det handler om at vi blir påvirket av disse programmene til å tro. Uttrykkene til menneskene, skikkelsene og musikken blir lagret i underbevisstheten uten at vi helt er klar over det. Og etterhvert kan det overføres til psyken vår. Hvis vinden blåser litt ekstra i ei dør, kan vi lett tro at det er et gjenferd som er der fordi underbevisstheta tar oss tilbake til noe vi har sett/hørt og psyken sier til oss at dette kan være noe skummelt. Men mest sannsynlig er det en logisk forklaring på det hele.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd spøkelser, ånder eller noe lignende selv, men tror absolutt det finnes mer her i verden enn vi mennesker vet om.

Skrevet

Jeg er troende til "spøkelser" siden jeg ved mange anledninger har opplevd det selv.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg har ikke sett spøkelser. Men jeg har opplevd noe som var helt uforklarelig. Det var en gang i den forrige leiligheten vi bodde i at noe falt i en 90 graders vinkel. Det var såpass tungt at jeg stusset på at det ikke bare dalte rett ned når det først falt ned fra hylla. Vi som var i nærheten var minst en meter fra det, og tok ikke på det.. Jeg har sett litt på slike programmer. Ikke Åndenes Makt, men det som heter Uløste Mysterier. Der nevnte de at slike negative hendelser ofte er knyttet til gamle møbler blant annet.. Dette hos oss var et gammelt, arvet møbel som ingen ville ha fra et ekteskap som gikk i vasken.. Poenget mitt er at jeg tror på at det finnes både negative og positive krefter i mellom himmel og jord som vi ikke kan se & høre, men jeg stusser på hvorfor dette må bli kalt akkurat for spøkelser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...