Skravla Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Overskriften sier vel det meste? Jeg håper noen kan tipse meg om et enkelt og greit program for å bearbeide digitale fotografier. Jeg har en 14-åring som har begynt å synes foto er spennede, men synes det er kjipt å bare lagre bildene. Hun er ikke veldig avansert innen data - så enkelt i bruk og på norsk må det være. Håper noen har et tips.
jordbær Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Greit å lære seg photoshop. Men det koster penger, da. Det finnes der i mot billigversjon av PS - ment for vanlige folk.. Tror det henter noe slikt som "Photoshop elements" Kjempegodt program som "proffene" bruker, men likevel kan brukes av alle
sanasol Skrevet 22. februar 2006 #3 Skrevet 22. februar 2006 Photoshop er vel det beste fotoredigeringsprogrammet,men det er vanskelig! Et annet er Picasa2.Det finnes på norsk,er lett å lære,og dessuten er det gratis Finner det sikkert hvis du Googler det.
jordbær Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 PS er ikke vanskelig! Er jo bare å klikke rundt og lære seg. Dessuten finnes det mengder med websider som lærer deg "triks" (PS finnes også på norsk) Ellers er enig i at gratisprogrammer er kjekt!
jordbær Skrevet 22. februar 2006 #5 Skrevet 22. februar 2006 PS er ikke vanskelig! Er jo bare å klikke rundt og lære seg. Dessuten finnes det mengder med websider som lærer deg "triks" (PS finnes også på norsk) Ellers er enig i at gratisprogrammer er kjekt!
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Dere kan også vurdere Gimp, det er gratis.
vilde Skrevet 22. februar 2006 #7 Skrevet 22. februar 2006 Jeg syns også photoshop er vanskelig - og dyrt! Picasa er genialt!!! http://picasa.google.com/index.html
Kelsey Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 Photoshop er kanskje ikke vanskelig, men det må læres på en annen måte enn helt enkle program. For en som ikke er så interessert i data er det ikke intuitivt nok til at det er spennende å lære det tror jeg. Anbefaler Picasa jeg også, det er et veldig godt program, som sikkert kan føre til mer fotointeresse også
Skravla Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2006 Takk for hjelpen alle sammen. Jeg skal sjekke ut Picasa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå