Gå til innhold

Barebea skal komme i form igjen!


BareBea

Anbefalte innlegg

:velkommen: til min treningsdagbok!

Litt om meg, jeg er 28 år og fødte en datter for 2 mnd siden.

Før jeg ble gravid veide jeg ca 65, gikk ned til 62 og endte opp på 79 kg. Hadde lite matlyst etter fødselen så for et par uker siden veide jeg 68 kg og idag 69kg.

I første omgang er målet å nå vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Føler selv jeg alltid har hatt litt ekstra, men så snart jeg går under 64 kg så ser jeg syk ut. Og det er ikke noe særlig! :tristbla:

Målet er å holde seg i litt aktivitet hver dag, om det så er trilletur, knebøy eller husvask. Ja, alle monner drar! :tommelsmil:

Kostholdet er så som så, jeg har mye kunnskap men vanskelig å gjennomføre. Og har desverre litt lett for å ta av. Nå skal jeg prøve å ha et sunt og normalt kosthold, hvertfall så lenge jeg funnammer. Men jeg er så fryktelig fysen på sjokolade for tiden. Hver dag er en prøvelse! :lol: Slikt hører helger til og må prøve å holde meg til det.

Jeg gjør det vel kanskje ekstra vanskelig for meg selv nå som vi går mot juletider og altfor masse fristelser! :nisseblunk:

Håper noen har lyst å følge med meg, tror jeg vil trenge masse motivasjon nå fremover! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt på sjokolade i hele dag men har greid å holde meg unna. Til og med nugattiboksen i skapet av fått stått i fred! :gjeiper:

Har gått ca 30 min med vogn, masse bakker og gikk fort.

Ble hanket inn hos naboen på trilleturen min. Koselig det, men hadde virkelig ikke trengt å spise de tre kjeksene.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... Jeg er kanskje ikke så mye motivasjon, for jeg synes du fortjente de tre kjeksene jeg! :fnise: Fullamming og rask gange i oppoverbakke krever jo litt påfyll! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... Jeg er kanskje ikke så mye motivasjon, for jeg synes du fortjente de tre kjeksene jeg! :fnise: Fullamming og rask gange i oppoverbakke krever jo litt påfyll! :lur:

Haha, jeg trenger slike som deg også i boka mi andemor :)

-----

Har vært på samme trilletur idag, ca 10 min nedover og 20 min oppover. Nå skal vi snart gjøre oss klare til å dra til mor og spise hjemmelaget pizza! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du og Andemor følger etter i treningsdagbøkene :) .

Vi er ganske like, jeg veide og 65 før jeg ble gravid (63 noen mnd før det) og endte på 79 kg ca. Men jeg har ikke kommet under 70 enda jeg da... :sjenert: Jeg er også litt for glad i sjokolade...

Håper vi sammen klarer å holde motivasjonen oppe, for det er jo så deilig når en klarer å leve litt sunnere og føle at en er i bedre form :jepp:

LYKKE TIL og GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ripsy, jeg har vært ikke-gravid pitte litt lengre enn deg.. og jeg er bare 1 kg under 70. Så du er vel ikke langt etter.. ;)

Lite trening å raportere om idag. Men fredagsvasken er tatt, og tok noen knebøy med vesla i armene da hun trengte å bysses litt. Og det blir sikkert ikke de siste heller. Vi får prøve å snike inn litt trening i hverdagen! :)

Nå er det fredagskos med vesla og samboer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helgen straks forbi og det er en hel uke til jeg kan spise sjokolade igjen lovlig.. :sukk:

I går ble det 30 min gåtur i skogen med hunden. Idag har det ikke blitt noe. Jeg får bare satse på at morgendagen blir bedre! :takke:

Nå skal jeg straks finne skjønnhetssøvnen :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det trilletur, 10 min nedover og 20 opp. Er bratt så får skikkelig puls.

Om kvelden var jeg på spinning ca 50 min effektivt. Var godt å komme igang igjen. :)

Kjempefint vær ute så tror det må bli en trilletur idag også. Nydelig høstvær! Har hodepine idag også så det skal gjøre godt med litt frisk luft!

Føler jeg er kommet litt igang med trening selv om det bare er trilleturer. Bedre enn ingenting. Så nå er det kostholdet det står på.. lysten på sunn mat. Foreløpig er det kun sjokolade som står i hodet på meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg to turer, en med vogn og en med hund. Ca 30 min begge to. :)

Ingen tur idag, men har vært på shopping, er vel litt trim det også? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

God helg - noen aktivitetsplaner?

Igår var det bursdagsbesøk, masse kaker og god mat. Idag har jeg gått to turer, en med vogn og en med hund. I morgen er det bursdagsbesøk igjen. Så myyye kakespising for tiden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har spist alfror masse sjokoldekake de siste dagene og ikke trent noe. Vesla har vært urolig (pga sjokoladekaka??) så har for det meste vært byssing inne. Vært ute og trillet litt idag og ryddet i bilen. Har hvertfall fått litt frisk luft! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, jeg har ikke trent noe på lenge har har hatt et dårlig kosthold.. her er bare til å legge kortene på bordet med en gang! :fnise:

Det har vært mange bursdager i familien denne mnd og masse kakebesøk. Var på vekta idag og den viste 68,5 kg. Veldig stabilt den siste mnd. Huff.. har fått masse apelsinhud på lårene også. Det hadde jeg ikke såå masse av tidligere..

Nå har vi bestemt at vi skal til syden i vinter og det får være min gulerot.

Idag er det spinning, må bli bra start på uken det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag viste vekta 68,4, altså 0,1 kg ned på en uke. :fnise:

Ikke noe triks å gå på vekta med melkespreng! :gjeiper:

Vet ikke om jeg skal sette meg så høye mål med vekta nå siden det nærmer seg jul og jeg tenker å sette igang med julebaksten. :kokk:

Kan sette meg som mål å ikke gå så mye opp i vekt og får jeg til hvertfall en dag med trening i uken er jeg fornøyd!

Nå har snøen kommet til oss og det blir vanskelig med trilleturer fremover. Da må vi ta vogn med i bilen og kjøre et sted og trille. Alt går!

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da var julen (endelig) over. Gikk på vekten i dag morges som viste 68,8. Litt opp men ikke så mye som forventet.

Har vært på spinning idag, godt å komme igang igjen. Nå må det strammes inn på kostholdet også. I julen har det blitt to store måltider om dagen og chips om kvelden.. Å fysj og fy!! :gjeiper:

Har kjøpt fersk spinat idag. Aldri prøvd det før. Tar gjerne imot tips om hvordan jeg skal angripe den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var julen (endelig) over. Gikk på vekten i dag morges som viste 68,8. Litt opp men ikke så mye som forventet.

Har vært på spinning idag, godt å komme igang igjen. Nå må det strammes inn på kostholdet også. I julen har det blitt to store måltider om dagen og chips om kvelden.. Å fysj og fy!! :gjeiper:

Har kjøpt fersk spinat idag. Aldri prøvd det før. Tar gjerne imot tips om hvordan jeg skal angripe den :)

Godt nytt treningsår, BareBea! :klemmer:

Jeg spiser ofte fersk spinat. Har du kjøpt baby spinat eller de litt kraftigere bladene? Babyspinat er best å spise fersk i salat, den behøver ikke varmebehandles. Den andre spinaten bruker jeg mye i wok. Da vender du den bare inn mot slutten. De trenger veldig kort tid på å bli ferdig. Jeg synes også det er godt sammen med laks, da har jeg gjerne lagt litt spinat i aluminiumsfolie med bittelitt olje, salt og pepper. Det tar ikke lang tid.

Ellers har jeg en oppskrift på en spinat masala - deler gjerne hvis du er interessert :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nytt treningsår, BareBea! :klemmer:

Jeg spiser ofte fersk spinat. Har du kjøpt baby spinat eller de litt kraftigere bladene? Babyspinat er best å spise fersk i salat, den behøver ikke varmebehandles. Den andre spinaten bruker jeg mye i wok. Da vender du den bare inn mot slutten. De trenger veldig kort tid på å bli ferdig. Jeg synes også det er godt sammen med laks, da har jeg gjerne lagt litt spinat i aluminiumsfolie med bittelitt olje, salt og pepper. Det tar ikke lang tid.

Ellers har jeg en oppskrift på en spinat masala - deler gjerne hvis du er interessert :) .

Ripsy, hvor har du vært? :fnise: Godt nyttår!! :klemmer: Er du klar for masse god trening i 2012? Jeg er!! :trene:

Takk for gode tips ang spinat. Er helt vanlig spinat jeg har kjøpt. Faller den i smak skal jeg prøve babyspinat også :)

Jeg har tenkt å lage wok til middag idag så da kan jeg prøve å ha i litt spinat. Gleder meg til å prøve, er klar for noen nye smaker! :sikle: var på rema igår og tok med meg et slikt oppskrifthefte hvor temaet er wok. Greit med litt tips og innspill for å freshe opp middagene litt :)

Jeg skal også prøve det til laks, skal bli greit med noe nytt tilbehør :)

Spinat masala høres spennende ut, tar gjerne imot oppskrift om du vil dele! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripsy, hvor har du vært? :fnise: Godt nyttår!! :klemmer: Er du klar for masse god trening i 2012? Jeg er!! :trene:

Takk for gode tips ang spinat. Er helt vanlig spinat jeg har kjøpt. Faller den i smak skal jeg prøve babyspinat også :)

Jeg har tenkt å lage wok til middag idag så da kan jeg prøve å ha i litt spinat. Gleder meg til å prøve, er klar for noen nye smaker! :sikle: var på rema igår og tok med meg et slikt oppskrifthefte hvor temaet er wok. Greit med litt tips og innspill for å freshe opp middagene litt :)

Jeg skal også prøve det til laks, skal bli greit med noe nytt tilbehør :)

Spinat masala høres spennende ut, tar gjerne imot oppskrift om du vil dele! :jepp:

Jeg er litt mindre aktiv i dagboka om dagen, men jeg har oppdatert treningsdagboka mi etter jul :jepp: Jeg er veldig klar for trening! Skal straks igang med litt pumping så jeg kan dra på treningssenteret i kveld :fnise::trene: .

Spinat er godt og supersunt! :Nikke:

Spinat Masala

- 2 ss olje

- 1 løk, kuttet i tynne biter

- 2 hvitløksbåter, knuste

- 1 grønn chili, uten frø/hakket

- ingefærrot, ca. 1 ts, fint revet

- 1 ts malt koriander

- 1 ts malt karve

- 200 g hermetiserte tomater

- kyllingfilet (oppskrift sier 750 g lår, jeg bruker 2 kyllingfilet)

- 2 dl creme fraiche

- 300 g spinat, grovt hakket

- 2 ss korianderblader (kan utelates)

- salt og pepper

(har også litt limesaft i, men dette står ikke i oppskriften)

Evnt tilbehør: ris (villris eller fullkornsris hvis en ønsker å være litt sunn :) ), evt. naan-brød, salat

varm olje i wok/panne. stek løk, hvitløk, chili, ingefær i 2-3 min. ha i koriander og karve krydderet, og rør i 1 min til.

ha så i tomatene og kok forsiktig i 3 min. Ha i kylling i biter, sett opp varmen og kok opp under røring.

Rør inn creme fraiche og spinat (legges på toppen av woken) og ha på lokk. Spinatbladene mykner etterhvert slik at det er lett å røre dem inn. Kok i 6-8 minutter. (muligens du føler det er lite væske, men spinatbladene gjør den mer "fuktig" etterhvert. Ellers kan du jo ha litt vann i)

Bon Appetit :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så kjempegodt ut! Må prøves en dag! :)

Spinat i woken falt i smak. Sambo smakte den rå også, det var visst ikke like godt. :fnise: men skal bruke spinat oftere :)

Det blir mindre tid til dagbokskriving nå som de små er blitt mer aktive. Jeg er ofte inne og leser, lettere det med en vilter krabat ved siden av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet sitter som et skudd for tiden!! :danse: Men frykter at jeg kanskje får i meg litt lite energi, for er litt slapp og jeg svimler.. så da må jeg prøve å spise litt mer men jeg må fremdeles spise rett! Jeg spiser egentlig masse, syntes jeg selv da av frukt, grønt, melk osv men kanskje litt lite i mengde. Jeg fullammer jo så trenger vel litt ekstra energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...