Gå til innhold

Ungt flertall for vin i butikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA til vin i butikk og NEI til sprit i butikk.

Gjest Lilleulv
Skrevet

JA til vin i butikk :tunge1: Sprit på polet fortsatt...

Ja til billigere alkohol!!!

Skrevet

Øl, vin og sprit i daligvarebutikkene så lenge de er åpne. Og dropp 20 årsgrensen på sprit. Det fungerer faktisk utmerket i det meste av Europa, f.eks. her i Danmark.

Piglet

Skrevet

JA... til vin i butikkene.. 88% (til nå) i VG`s spørreundersøkelse om dette mener det samme..

Gjest TomKrus
Skrevet

Vin i butikken og sprit på polet. Aldersgrensene vi har har i landet funker fint.

Gjest Lilleulv
Skrevet
JA... til vin i butikkene.. 88% (til nå) i VG`s spørreundersøkelse om dette mener det samme..

Hvor finner jeg denne? Link?

Skrevet
Vin i butikken og sprit på polet. Aldersgrensene vi har har i landet funker fint.

Helt enig med deg.

Vin inntas med mat, og det hadde vært fint å kunne kjøpe vin samtidig med maten. Sprit kjøpes ikke i så stor grad for å inntas med mat.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Kommer dette noen gang til å skje i super-konservative Norge spør jeg meg selv... :roll: husker bråket med rusbrusen, men nå får vi da inderlig håpe at bondevik og gjengen snart sier sitt siste ord som regjering...

Gjest GreenSky
Skrevet

En kan kjøpe svakvin i butikkene nå. Den kom samtidig med rusbrusen. Men jeg er enig i at det også burde blitt solgt vanlig vin og sterkøl.

Skrevet

Hvor finner jeg denne? Link?

Fant undersøkelsen på linken til Monstermagnet..

Skrevet

NEI til vin i butikk.

Dette vil rasere kvalitet, utvalg og pris (på kvalitetsvin).

Gjest TomKrus
Skrevet
NEI til vin i butikk.

Man vil da fortsatt kunne ha spesielle vinbutikker.

Skrevet
NEI til vin i butikk.

Ja til vin i butikk. Men hva med et mindre utvalg i butikkene, og fortsatt stort utvalg vin og sprit på polet? Det synes jeg hadde vært fint. De har jo fortsatt rusbrus på polet selv om de selger det i butikken.

Skrevet
NEI til vin i butikk.

Markedet setter strenge krav til kvalitet etter å ha levd med Vinmonopolet i alle år, og dette vil vise seg også i butikkene. Så jeg tror frykten din er ubegrunnet.

Dessuten; Forslaget fra ungdomspartiene var at Vinmonopolet skulle starte små utsalg i butikkene, ikke at butikkene selv skulle selge varene. Høres ut som en grei løsning i mine ører.

Skrevet

Man vil da fortsatt kunne ha spesielle vinbutikker.

Hverken utvalg eller prisnivå i utlandet kommer ikke opp mot Vinmonopolets utvalg eller prisnivå.

Er jeg i utlandet kjøper jeg kun vin som Vinmonopolet ikke fører. Vin som man får på Vinmonopolet er like rimelig eller billigere på Vinmonopolet enn i utlandet.

Endring pga. stygg-stygg-stygg skrivefeil.

Skrevet

Markedet setter strenge krav til kvalitet etter å ha levd med Vinmonopolet i alle år, og dette vil vise seg også i butikkene. Så jeg tror frykten din er ubegrunnet.

Det er utvalget som vil bli problemet med vin i butikk - og da utvalget for oss (meg) som kjøper litt dyrere vin. Over 95% av vin som selges i Norge koster under 100 kroner. For disse kjøperne vil det være en fordel å få vin i butikk. Disse 95% stiller ikke strengere krav til kvalitet enn at de vil bli fornøyd med utvalget ved vinsalg i butikk. For oss resterende 5% vil utvalget bli dårlig, selv ved spesialforretninger (de vil uansett ha dårligere utvalg, høyere pris og det vil være LANGT færre av dem). Tenk å være vinelsker i Alta. Jeg gremmes ved tanken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vin i butikkene?! Vi kommer til å få amerikanske tilstander her i landet! Og hva med med barna? Kan ikke noen være så snill å tenke på barna!

Skrevet

Vinmonopolets utvalg eller prisnivå kommer ikke opp mot utvalget i utlandet.

Er jeg i utlandet kjøper jeg kun vin som Vinmonopolet ikke fører. Vin som man får på Vinmonopolet er like rimelig eller billigere på Vinmonopolet enn i utlandet.

Nå er det jo engang sånn også, at de fleste ikke er vinkjennere. De fleste nøyer seg med en halvbillig Rioha, eller annet til under hundrelappen. Disse folkene bryr seg neppe om det store utvalget.

Den gruppen som setter strenge krav til kvalitet og utvalg vil helt sikkert få sine krav dekket via spesialforretninger.

Gjest TomKrus
Skrevet

Vinmonopolets utvalg eller prisnivå kommer ikke opp mot utvalget i utlandet.

Hva har dette med muligheten for å kjøpe vin på butikken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...