Gjest Claes Skrevet 23. juni 2004 #1 Del Skrevet 23. juni 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231956 :evil: Skulle blittspiddet et annet sted spør du meg; tyrefekting hører ingensted hjemme!! Jeg har hørt at de til og med doper oksene, så de blir litt sløvere så tyrefekterne ikke skal behøve å sjanse livet der ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 23. juni 2004 #2 Del Skrevet 23. juni 2004 Tyrefekting kan bare ikke ende godt på noen måte, det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. juni 2004 #3 Del Skrevet 23. juni 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231956 :evil: Skulle blittspiddet et annet sted spør du meg; tyrefekting hører ingensted hjemme!! Jeg har hørt at de til og med doper oksene, så de blir litt sløvere så tyrefekterne ikke skal behøve å sjanse livet der ute Ikke bare det...dødsstikket i siste akt..."Aplomado" (som kjent er tyrefekting delt inn i tre deler, 1 akt, rettens prøvelse, kalles "levantado", akt nr 2 er domfellelsen som heter Parado, til slutt henrettelsen) skjer ved at matadoren bruker en kniv som dreper oksen... Altså den rituelle dansen og klappingen kunne vært unngått dersom vi hadde forandret reglene til at oksen kunne dødd på første stikk, men neida...den skal pines.. Hvem er det som liker den form for underholdning? Via informasjon angående tyrefektning er svaret enkelt..."utenfor svermer de eldre señoras blankøyde rundt den vakre unge helten og fnittrer etter autografer: "– Es para mi hija!" Den er til min datter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #4 Del Skrevet 23. juni 2004 Hele sporten gjør meg kvalm :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 23. juni 2004 #5 Del Skrevet 23. juni 2004 Hele sporten gjør meg kvalm :-? Det er mennesker som må underholdnes.... det er jo en sport i enkelte land...akkurat som revejakt er sport i andre land.... Waco Det er virkeligheten som er kvalmende tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 23. juni 2004 #6 Del Skrevet 23. juni 2004 Oksen skulle drept han... Om det en dag skjer, så skal jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #7 Del Skrevet 24. juni 2004 Ville ikke gå så langt som å si at oksen skulle drept ham, men den skulle gjerne ha truffet ham på et ennå ømmere sted enn i låret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 25. juni 2004 #8 Del Skrevet 25. juni 2004 Vel - jeg er ikke så overvettes begeistret for revejakt heller jeg da! (Bortsett fra muligens Ingvar Ambjørnsen sin...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. juni 2004 #9 Del Skrevet 25. juni 2004 Kan være greit i disse ferietider å tenke over når man f.eks er i spania og ikke kjøpe billetter til disse arrangementene og samtidig snakke med andre om det som er der nede og som har tenkt å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2004 #10 Del Skrevet 25. juni 2004 Hvis virkeligheten er å drepe forsvarsløse (ja til en viss grad er de det) dyr, foretrekker jeg å bo i en fantasiverden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 25. juni 2004 #11 Del Skrevet 25. juni 2004 Kan være greit i disse ferietider å tenke over når man f.eks er i spania og ikke kjøpe billetter til disse arrangementene og samtidig snakke med andre om det som er der nede og som har tenkt å gå. Skal man protestere mot slik så holder man seg så klart unna Spania. Men det var den forbaska brunfargen, da. Prinsipper må vike for visse ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solo Skrevet 29. juni 2004 #12 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg syns ikke de fortjener bedre enn å bli de drept, de drittsekkene som holder på med den sinnsyke sporten! Skulle sperra de inne sammen med ett par okser, og latt de blitt pint lenge og vel :evil: Kanskje de skulle blitt redda i siste liten, og latt de leve resten av sitt miserable liv som grønnsaker Jeg har null medfølelse med dyremishandlere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. juni 2004 #13 Del Skrevet 30. juni 2004 Tyrefekting er helt for jævlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå