Gå til innhold

Programmet har utført en ulovlig operasjon (igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg mildt sagt rasende på hele datamaskinen! :evil:

Når jeg starter opp maskinen dukker denne velkjente meldingen opp: "Programmet har utført en ulovlig operasjon..." Hvis jeg lukker denne medlingen - slår maskinen seg av. Nå har jeg klart å legge den ned på siden...

Jeg har tatt en virussjekk, jeg har lastet inn pop-up-stopper samt et spyprogram (husker ikke hva det het).

Jeg har også oppdatert windows (har Windows nittiåtte (nødt å skrive med bokstaver..tallet ble til en smily?!), men ingenting har hjulpet!

De siste dagene har det også dukket opp noe annet merkelig. Noen ord i innlegg fra disksusjonsforumer har plutsellig fått en grønn strek under seg og kan trykkes på (som en utlagt link) - og når jeg gjør det havner jeg på sider med slike ord. Eks; ordet "link" og "travel".

Forøvrig står det i den explorer-meldingen; "EXPLORER forårsaket et unntak eedfadeH i modul MSNIMK:GIF ved 017f:028566c6

Altså...maskinen min er helt på bærtur :veldigsur:

Hadde vært flott hvis det var noen her inne som kunne hjelpe :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Dersom du ikke har virus, har du muligens hijacker eller spyware som det anti-spywareprogrammet ditt ikke har funnet. Last ned og oppdater programmene:

Ad-Aware

Spybot

Spy sweeper

Hvis ikke de hjelper prøv:

Hijackthis

Skrevet
Dersom du ikke har virus, har du muligens hijacker eller spyware som det anti-spywareprogrammet ditt ikke har funnet. Last ned og oppdater programmene:

Ad-Aware

Spybot

Spy sweeper

Hvis ikke de hjelper prøv:

Hijackthis

Takk :P

Jeg lastet ned Spybot og satte den i gang. Den fant mye rart... Jeg skjønner i grunnen ikke så mye av dette, men etter å ha slettet alt den fant - fungerer maskinen strålende igjen!

Men du, en ting til... Hvis jeg trykker på knappen "vis flere smil"...så kommer pop-up-stopper frem og viser er forbudt-skilt, samt at jeg ikke får åpnet der det er flere smile-fjes.

Aner du noe om hvorfor?

Takk igjen!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har du google toolbar eller msn toolbar med explorer? Vet ikke så mye om det siden jeg ikke bruker explorer i det hele tatt. Men du kan prøve å trykke på det rød krysse å se om du får lov til å tillate akkurat den pop-upen. Noen andre ideer har jeg ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...