brum Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 Hvordan gjør dere det når det gjelder bildene i bryllupet? Er det noen som har noen gode tips å komme med når det gjelder rimelige fotografer eller andre kreative forslag...... ??
Cajsa Skrevet 26. april 2004 #2 Skrevet 26. april 2004 Har en venninne som er utdannet fotograf. Hun skal være med hele dagen og ta "proffe" bilder. Håper på noen blinkskudd!
Grooo Skrevet 27. april 2004 #3 Skrevet 27. april 2004 Har dere venner som har giftet seg i det siste? Be om å få se deres bilder, og tenkt ut litt hva slags motiver dere vil ha eller ikke vil ha... Dere kan sikkert også få se andres bilder hos fotografen. Ett vennepar av oss giftet seg litt før oss, og har kun to bilder med forloverne som er bra fordi det nesten bare ble tatt bilder av selve brudeparet. For oss var forloverne (og brudebarna) viktige, så vi ba om å få mange bilder der de var med.
Martha Stewart Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 For oss er det viktig å først og fremst få bilder av oss selv - brudeparet. Får vel tatt noen bilder med bl.a forlovere i tillegg. Vi har ikke egne barn ennå og skal ikke ha andre brudepiker/svenner heller. Ellers tror jeg det er viktig å tenke at disse bildene skal man ha om 50 år, derfor synes ikke jeg at de trenger å være veldig "sprø" eller i en veldig spesiell setting. En dyktig fotograf skal få oss - hovedpersonene - til å fremstå best mulig! (Med hjelp fra oss selvsagt :-) ) Ellers er noe av det viktigste å sette av nok tid!! Mange husker vel de mislykkede bildene til Märtha og Ari, som ble tatt i hastverk...
Lullu Skrevet 27. april 2004 #5 Skrevet 27. april 2004 Hei! Ta en titt på forskjellige fotograf-hjemmesider for tips. Disse har vi valgt. Forholdsvis dyre. Betaler ca 10 000,- for fotografering utenfor kirke og på vei til festlokalet og på selve festlokalet. Skal lage en type reportasje, med urbane og morsomme bilder. Skal også ha med brudebarna og forlovere (+ bilder av bil osv.). Ønsker også et bilde av alle gjestene dersom vi får det til. Inkl. i prisen er alle takkekort, og stort skinnalbum m/ bilder. Disse er også å anbefale. Litt mer vanlige bilder finner du her. Er masse å velge i. Vi syntes bildene er utrolig viktige, og betaler gjerne litt ekstra for dette.
nessi Skrevet 27. april 2004 #6 Skrevet 27. april 2004 Vi har valgt en fotograf vi har hørt mye positivt om. Dersom det er fint vær på vår store dag (*håpe* *håpe*) skal vi ha fotografering hjemme i vår egen hage, og jeg har da tenkt å be noen fotointeresserte venner bli med hjem og ta noen ekstra bilder når fotografen er ferdig, slik at vi kan få noen ekstra bilder med forlovere og brudepikene. Jeg har også lyst til å få tatt noen bilder hvor voffsen vår er med.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #7 Skrevet 27. april 2004 Når det gjelder fotograf, tror jeg det er viktig å ikke spare for enhver pris. Det er viktig at man får bra bilder. Likevel slipper vi billig unna. Ei venninne av meg driver mye med foto på fritiden. Hun har tatt brudebilder av flere par tidligere, og de bildene jeg har sett har vært kjempefine. Hun skal ta oppstilte brudebilder av oss og skal dessuten ta bilder gjennom hele dagen. Vi betaler 1500 kroner for det pluss filmer og fremkalling. Jeg tror det blir veldig bra. Kjenner du noen som kan ta bilder for dere, kan dere spare mye. Men det bør være noen som kan det. Ikke la hvilken som helst onkel med et kompaktkamera ta brudebildene. Kanskje dere kjenner en pressefotograf? Eller en hobbyfotograf? Et råd hvis man benytter en hobbyfotograf er ihvertfall å sørge for at det blir tatt mange, mange bilder. Da er sjansen for at alt blir mislykka mye mindre. Vi skal ta bilder på flere forskjellige steder i nærheten av festlokalet. Skal ta en runde med fotografen en ukes tid før bryllupet og se etter steder.
ringblomst Skrevet 16. mai 2004 #8 Skrevet 16. mai 2004 Vi har valgt Nordstrandsfotografene, og håper og tror vi blir fornøyd med dem. De er riktignok ikke blant de billigste, men etter min kjære fikk en samtale med dem og fikk sett bildene deres, så ble han omvendt til å bruke litt penger på fotograf .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå