meta Skrevet 12. mars 2004 #1 Skrevet 12. mars 2004 Hvilken vogn skal dere ha? Hvorfor? Hva slags type? Pris?? Altså.. Jeg vet så utrolig lite om vogner.. Har egentlig lyst på kombivogn.. Ser så mange fordeler med det.. Men jeg lurer på hva andre mener og legger vekt på..
Bridget Jones Skrevet 12. mars 2004 #2 Skrevet 12. mars 2004 jeg har kjøpt ny vogn nå. Og det er troll-vogn. Jeg kjøpte den for at den var så utrolig fin. Det er duo vogn. Husker ikke hva bare vognen kostet (4000 og noe trur jeg) , men jeg kjøte stellekommode og bilstol i tillegg og betalte 6980,00
mariann Skrevet 12. mars 2004 #3 Skrevet 12. mars 2004 jegskal ha nr 2 nå og kjøpte min andre nye kombivogn nettopp(solgte forrige)første vogna var en simovogn til nesten 7000 kr...som jeg ble lei av! denne gangen har jeg kjøpt trollvogn på starttilbud(nyoppstarta butikk)betalte 2995 kr det inkludert helårspose og regntrekk... jeg liker vogna ti ganger bedre og den var billigere enn en brukt simovogn....og den er helt splitter ny!jeg er vertfall kjempefornøgd med mitt valg av billigere vogn av norsk design :-)
Bridget Jones Skrevet 12. mars 2004 #4 Skrevet 12. mars 2004 jegskal ha nr 2 nå og kjøpte min andre nye kombivogn nettopp(solgte forrige)første vogna var en simovogn til nesten 7000 kr...som jeg ble lei av! denne gangen har jeg kjøpt trollvogn på starttilbud(nyoppstarta butikk)betalte 2995 kr det inkludert helårspose og regntrekk... jeg liker vogna ti ganger bedre og den var billigere enn en brukt simovogn....og den er helt splitter ny!jeg er vertfall kjempefornøgd med mitt valg av billigere vogn av norsk design :-) kan jeg spørre hvilken vogn og farge du kjøpte? Har kjøpt trollvogn selv
LilleMy Skrevet 12. mars 2004 #5 Skrevet 12. mars 2004 Jeg har en SIMO kombivogn jeg kjoepte til foerste barn for snart fire aar siden. Den er like fin saa den vil bli brukt igjen. Men, siden jeg stadig er i utlandet har jeg akkurat kjoept meg en super reise-vogn med bilsete og base for aa ha i bilen inkludert. Den er super-enkel aa snappe inn/ut av bilen og paa vognen. Ta en titt paa linken saa ser dere: Eddie Bauer® by Cosco® Travel System
mariann Skrevet 13. mars 2004 #6 Skrevet 13. mars 2004 Bridget jones vogna er helt blå.lyseblå inni.har en kvit stripe bake på kalesjen og en kvit stripe på trekket.(smale striper)har ikke satt meg inn i navnet på modellen.men det var kun to typer(farge forskjeller)til den prisen her hvor jeg bor :-) har du samme vogn? jeg syns den er rålekker,om det blir jente pyner jeg bare med rosa..lysblå og rosa er kjepefint sammen :-)
September Skrevet 13. mars 2004 #7 Skrevet 13. mars 2004 Hei!! Vi har endelig bestemt oss for vogn.. Ikke lett valg ettersom vi ikke visste noenting om duo, kombi, myk bag, hard eller hva som var praktisk. Etter å ha spurt rundt i butikker og blandt venner så ble det, Simo Kombi Supreme. Pris 5999.- Den er råfin synes vi, og bagen er ganske stor i forhold til andre kombivogner. Valget falt på kombi fordi bagen er enkel å ta med, i forhold til duobagene som er steintunge og spør du meg,- litt vanskelige å ta av og på.. Tenk når babyen har sovnet, da er det jo lettest å ta med bagen inn!? Masse plass under vognen til handleposer el.l., i motsetning til Teutonia. En annen ting- "kalesjen" er stram(har det gammeldagse systemet på sidene som strammer opp), og det lager ikke lyd når man tar kalesjen frem eller tilbake. Noen vogner bråker en god del synes jeg, og kalesjen er myk og slapp. 4 hjul synes vi også er vesentlig- stødig og trygt. Lykke til alle sammen med vognvalget! Tenk når din lille baby ligger der og koser seg...!
Bridget Jones Skrevet 13. mars 2004 #8 Skrevet 13. mars 2004 Mariann Min vogn er svart og beige. I det beige er net noe små prikker inne i stoffet. Så på vogna at den var laget i februar 2004. Og det fulgte også med helårspose og regntrekk osv på min også. Og alt er det glidelås på kjempekjekt syntes jeg, KJEMPE FORNØYD. Og jeg gleder meg så til og ta den i bruk
Eliza Skrevet 13. mars 2004 #9 Skrevet 13. mars 2004 Vi får barn midt på sommeren, og barnet vårt kommer til å være fra 5-10 mnd. når vinteren kommer. Derfor synes vi det er viktig å ha en vogn med stor bag, slik at bagen ikke blir for liten når jenta skal pakkes inn i tykke klær og voksipose. Vi har derfor konkludert med duovogn. Tror vi kommer til å kjøpe en ny Emmaljunga Edge Duo Combi: http://www.emmaljunga.se/se/products.html Jeg synes fordelen med en duovogn er at bagen er større enn på en kombivogn, og at du slipper å slite på sittedelen før du må. Vi fikk demonstrert vogna i butikken, og Emmaljunga sine vogner er utstyrt slik at det er veldig lettvint å løfte av bagen. I tillegg er dette et av de merkene som er holdt for å være av bra kvalitet. Prisen er jo selvfølgelig et minus (koster 7000 inkl. stelleveske), men man får vel det man betaler for... Og ellers virker det som om det finnes like mange meninger om vogner som det finnes småbarnsmødre...
silja Skrevet 13. mars 2004 #10 Skrevet 13. mars 2004 Vi funderer mest på Teutonia, har venner som er strålende fornøyd. Det vi liker er at den er liten (får greit plass til den i bilen i motsetning til feks Simo) og at den er liten som sportsvogn -noe jeg synes er minuset med Simovogna fordi sportsvogna blir så stor... Greit at bagvogna er stor og romselig, men ikke så lenge man har bruk for den og da tungvindt å drasse rundt på en stor sportsvogn synes vi... Kommer til å velge kombi (Delta) for å ha mulighet til å bruke sikkerhetsnett den første tiden. Samt at det er enkelt å greit å ha ungen i bagen med rundt til folk ol.. Og så er jo Teutoniavognene knallfine!!!! Men et tankekors har vi, og det er at barnet blir født i slutten av aug, og håper jo på at den kan ligge i bagen til den verste vinteren er over... (Vet jo at teutoniabagen er relativ liten..) Hva tror dere om det? For om vi kan bruke bagen så lenge (mars kanskje??) Går det jo da greit an å begynne med kun sportsvogna og en god pose i. (En av mine tantebarn født i november lå i dypvogn til april, da kjøpte de simo sportsvogn som ble brukt da). En annen ting jeg lurer på om dere kan svare meg på; forskjellen på Primus og delta er jo at sistenvnte er en tradisjonell kombivogn med bag som settes i selve sportsvogna. Primus har seperat bagvogn og sportsvogndel, der bagen festes direkte på rammen. Spørsmålet er om noen av dere kjenner til om Primusen's bag er lett å feste/løfte av -slik at bagen kan brukes på noenlunde samme måte som hos en kombi??? Noen jeg kjenner mente det nemlig.. Lurer da på om denne bagen er større enn hos Delta siden den ikke trenger å gå på innsiden sportsvogna eller om selve vogna generelt er mindre???? (skjønte dere meg?) Ellers er jo Bassonvognene fine, men hørt at hjulene ruster fort. Dessuten liker jeg best duovogna, og det vil jeg egenltig ikke ha. Litt på kanten av tråden -men skal dere ha voksipose eller noe annet? Jeg har lyst på termopose fra enten simo eller teutonia... Voksi er jo så stor.... Kommer nok til å få et saueullskinn som også kan brukes i vogna ol. Trenger ikke voksi da tenker jeg. Når begynner dere å kikke i butikker og handle inn og slikt? -kan knpt vente jeg, men er jo "bare " i uke 16... Blir moro å få ting i hus, kikker meg klein på kataloger og slikt jeg;)
Gjest Goliat Skrevet 13. mars 2004 #11 Skrevet 13. mars 2004 Hei! Vi skulle først låne vogna til bror/svigerinne, men dette er min manns fjerde barn (og mest sannsynlig det siste) og det er syv år siden sist, så min mann valgte faktisk Simo kombivogn. Den kostet nesten seks tusen tror jeg og det er kun femhundre som er lagd av den modellen. Grå og svart! Og med blankt understell! Jeg liker den bedre og bedre. Gleder meg til og gå lange turer og være en kjempestolt mor! I tillegg har jeg valgt og ha dunpose, passe stor og kjempesmart med glidelås!
Eliza Skrevet 14. mars 2004 #12 Skrevet 14. mars 2004 Svar til Silja: Vi kikket også på en Teutonia Primus samtidig som vi kikket på Emmaljunga-vognen. Bagen på Teutonia Primus er litt mindre enn Emmaljunga, men det som gjorde at vi falt for Emmaljunga sin modell var at der slipper du å løfte av ligge/sitte-delen for å snu babyen slik at den sitter andre veien. Du tar rett og slett håndtaket og "vipper over" bagen. Hos Teutonia må du løfte av hele toppen for å snu barnet.
silja Skrevet 14. mars 2004 #13 Skrevet 14. mars 2004 er jo kjekt at man kan snu sittestilling i en håndvending, men blir ikke det avgjørende for vår del -vitkigst at det går an å snu vognen! Synes ikke det er så tungvint heller å måtte ta av for å snu men... Kommer nok ikke til å ha ungen sittende i kjøreretning med det første, og når vi da først snur, blir den nok sittende slik Takk for innspill!
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #14 Skrevet 15. mars 2004 classic duo combi er et godt valg tror jeg ELIZA.. det syntes ikke at det er en combi den skal jeg ha oxo.. det er veldig mange fordeler ved en vognen. baggen har vugge,følger med regntrekk og netting.. og stelleveske.. noe man måtte kjøpt ekstra andre steder.. har valgt ett kraftigere understell (edge cryptoinite)da for det syntes jeg er penere til vogna jeg skal ha..og den har bremser på alle 4 hjula og man kan avgjøre hvem side man vil trille på... så vogna kommer på 7000 men er verdt pengene... jeg skal ha den lyse beige(khaki)?? har du sett den ELIZA?
Gjest 3llie Skrevet 15. mars 2004 #15 Skrevet 15. mars 2004 Aner ikke ennå. Jeg har jo en krabat fra før av som fremdeles sitter i vogn når nestemann kommer, og det blir hyl og grin med en gang dersom han ikke får sitte mot kjøreretningen. Og babyen vil jeg jo gjerne se. Har bare sett en vogn som har vært delt med en sportsdel den ene veien og en bag andre veien, men den så ikke så veldig robust ut. Har heldigvis ennå gooood tid.
Eliza Skrevet 15. mars 2004 #16 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har også fundert på den som heter Sport Khaki ja, den er vel sort eller marineblå med beige partier. Synes den er dritlekker, men er bare redd for at det beige skal bli møkkete etter turer i øsende pøsende regn i Trøndelag... Men da skal man jo ha regntrekk over, så det går kanskje bra likevel? Hvis det ikke blir den, så blir det en av de sorte variantene med grå partier på (Metalic eller Techno eller Sport Grey). Gleder meg som en unge til å kjøpe vogn jeg!
Cilla Skrevet 17. mars 2004 #17 Skrevet 17. mars 2004 En annen ting jeg lurer på om dere kan svare meg på; forskjellen på Primus og delta er jo at sistenvnte er en tradisjonell kombivogn med bag som settes i selve sportsvogna. Primus har seperat bagvogn og sportsvogndel, der bagen festes direkte på rammen. Spørsmålet er om noen av dere kjenner til om Primusen's bag er lett å feste/løfte av -slik at bagen kan brukes på noenlunde samme måte som hos en kombi??? Noen jeg kjenner mente det nemlig.. Lurer da på om denne bagen er større enn hos Delta siden den ikke trenger å gå på innsiden sportsvogna eller om selve vogna generelt er mindre???? (skjønte dere meg?) Jeg har en Primus vogn og er kjempefornøyd med denne. Jeg har ikke sett så mye på denne Delta vogna, men skulle trodd Primus bagen er større enn kombi bagen. Bagen mi er ganske stor, større enn andre kombibager jeg har sett (spes, bredere pga en slipper sportsvognsdelen utenpå. ) Bagen er også veldig lett å løfte av og på. En må trykke ned en "knapp" på hver side, men trenger ikke trykke begge sider samtidig så en kan gjøre det med en hånd (f.eks hvis en holder ungen med andre hånda). Minuset med Primus bagen er at den er litt tung synes jeg. Men har ikke løftet på andre bager så har ikke noe å samemnligne med. hele Primus vogna synes jeg er lett å trille, der vi bor har vi ca 1 km med bratte bakker siste biten hjem og synes ikke det er så mye tyngre å gå med enn uten vogn. Prisen synes jeg også er et minus med Teutonia vognene.
silja Skrevet 17. mars 2004 #18 Skrevet 17. mars 2004 Jeg har en Primus vogn og er kjempefornøyd med denne. Jeg har ikke sett så mye på denne Delta vogna, men skulle trodd Primus bagen er større enn kombi bagen. Bagen mi er ganske stor, større enn andre kombibager jeg har sett (spes, bredere pga en slipper sportsvognsdelen utenpå. ) Bagen er også veldig lett å løfte av og på. En må trykke ned en "knapp" på hver side, men trenger ikke trykke begge sider samtidig så en kan gjøre det med en hånd (f.eks hvis en holder ungen med andre hånda). Minuset med Primus bagen er at den er litt tung synes jeg. Men har ikke løftet på andre bager så har ikke noe å samemnligne med. hele Primus vogna synes jeg er lett å trille, der vi bor har vi ca 1 km med bratte bakker siste biten hjem og synes ikke det er så mye tyngre å gå med enn uten vogn. Prisen synes jeg også er et minus med Teutonia vognene. Takk for svar Cilla! Et spm til.. Bagen er den så stor at den ikke kan brukes i sikkerhetsnett?? synes teutoniavognene er så fine!!!! Men foreløpig er det Basson som virker mest "fornuftig" for oss...
Gjest *nurket* Skrevet 17. mars 2004 #19 Skrevet 17. mars 2004 Huff, vogner ja... Jeg har prøvd en del forskjellig (en helt annen historie) , og ENDELIG har jeg blitt 100% fornøyd :-) Vi har en Quinny Freestyle 4XL. Det er en duo vogn, med separat bag og sportsvognsdel. Overrasket hvor enkelt det var å bytte fra bag til sportsdel hvis jeg skal ut å trille eldstemann alene istedet. Selv syns jeg Brio, Simo, Emmaljunga og Basson sine duo og kombivogner er store, tunge og klumpete. Derfor dette en super løsning for oss. Fortsatt en duovogn, men som er lettere og tar mindre plass i bagasjerommet. Og er mye lettere å trille.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #20 Skrevet 18. mars 2004 Jeg har en Basson vogn og det er rett at disse er ganske tunge Men jeg tar det som ekstra trimm De er solide og gode da i hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå