Gå til innhold

Slutte med p-pillen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Vil bli mamma

Hei

Siden det er så mange både mødre og blivende sådanne her, vil jeg spørre: Bør man slutte med p-pillen en stund før man prøver å bli gravid? Har hørt at det kan være uheldig med disse hormonene.

Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar som regel litt tid fra du slutter og til du blir gravid.

Det skal nok gå helt fint. Jeg ble gravid med nummer en mens jeg gikk på pillen, og med nummer to fjorten dager etter at jeg sluttet. Begge mine barn er friske og sunne (takk Gud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sluttet på p-pillen etter 10 års bruk, og ble gravid 2 uker etterpå (første eggløsning) :D

Jeg tenkte også som deg at det kan være lurt å slutte på p-pillen en stund før man prøver å bli gravid - men så skjedde det med en gang :o :D

Men for en del tar det lengre tid før kroppen går tilbake til normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*
Jeg sluttet på p-pillen etter 10 års bruk, og ble gravid 2 uker etterpå (første eggløsning)  :D  

Jeg tenkte også som deg at det kan være lurt å slutte på p-pillen en stund før man prøver å bli gravid - men så skjedde det med en gang  :o  :D  

Men for en del tar det lengre tid før kroppen går tilbake til normalt.

Var visst ikke pålogget jeg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EMMA2 - il.

Jeg sluttet med pillen og ble gravid på første forsøk. Mistet i uke 14 og fikk da beskjed fra legen at det ikke var uvanlig. Faktisk 70% av graviditeter som oppstår rett etter pilleslutt går skeis. Selvsagt er det mange av de som mister utrolig tidlig, så sånn sett var vi vel "uheldige", men sånn er livet.

Er gravid igjen nå, og har en MYE BEDRE magefølelse. Krysser fingre og tær for at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok ca.nøyaktig 1 år fra jeg sluttet med p pillen til jeg ble gravid. Da hadde jeg vel brukt p pillen i ca.3 år.

Dette varierer sikkert fra kvinne til kvinne, men man må regne med å smøre seg med tålmodighet fra man har sluttet med pillen til man blir gravid.

Lykke til ihvertfall!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*
Jeg sluttet med pillen og ble gravid på første forsøk. Mistet i uke 14 og fikk da beskjed fra legen at det ikke var uvanlig. Faktisk 70% av graviditeter som oppstår rett etter pilleslutt går skeis. Selvsagt er det mange av de som mister utrolig tidlig, så sånn sett var vi vel "uheldige", men sånn er livet.

Er gravid igjen nå, og har en MYE BEDRE magefølelse. Krysser fingre og tær for at det går bra!

:o 70% som går skeis rett etter pilleslutt :o Det visste ikke jeg altså... Det var fryktelig mye. :( Har vært utrolig heldig begge gangene jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre da...Skal gifte meg i sommer, og da vil jeg vere eller bli gravid da..Men da kan det hende at hvis jeg slutter på pillen nå, (som jeg hadde tenkt), at jeg blir raskt gravid, og må da til og skifte kjole som jeg nettopp har kjøpt, eller vente i eeeeevigheter etter bryllupet... :-?

Litt vanskelig dette her....nå er jeg sååååå baby syk, har en jente på 4 fra før! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Slutt nå og bruk annen prevansjon frem til bryllupet - det bør vel gå greit??!!!

For min del tok det ca 1 år fra p-pille slutt til jeg merket at syklus var "i gjenge" etter 8 års bruk. Så slutt så raskt du bare kan!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...