Gjest rolf Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Hei. Jo jeg hadde planlagt en premie men er usikker på om redaksjonen godtar noe slikt her. men er du registrert som bruker av kvinneguiden kan vel jeg få lov å sende mail til den som kom med det navnet som ble valgt. forslagene som er kommet er bra, men trenger flere forslag, kanskje noe med hulder el. lign? PS holder på å planlegge oppstart av SPA senter, så da kan man jo tenke seg premien hilsen Rolf K (Ps. til redaksjonen dere får stryke det som ikke passer)
Suzy Skrevet 30. januar 2004 #2 Skrevet 30. januar 2004 Jeg syns du burde bruke gudenavnet Idunn fra norrøn mytologi - det er nordisk og det var hun som hadde eplene som gudene spiste av for å holde seg evig unge - altså vil produkter fra Idunn holde deg ung... Tror du må skrive med to n'er for å ikke støte en viss ketsjup-produsent og kanskje kan du ta med eplene, eller bare bruke frukt som et bilde på dem....? F.eks "Idunns Fruits moisturizer", "Idunns Apples SPA-treatment" osv... Det ville være naturlig å skrive noe om anti-eldings-myten knyttet til navnet på alle produktenes pakker, ikke sant..?
Suzy Skrevet 30. januar 2004 #3 Skrevet 30. januar 2004 Forresten er Frøya en naturlig kopling også etter som hun er skjønnheten og kjærlighetens gudinne i norrøn myte.. Et mindre kjent navn på henne er Vanadis. Det er ganske stilig!
Gjest rolf Skrevet 30. januar 2004 #4 Skrevet 30. januar 2004 frøya er et fint navn men jeg kan ikke bruke ø, æ, å i navnet. viste ikke om det var et annet navn. Forresten er Frøya en naturlig kopling også etter som hun er skjønnheten og kjærlighetens gudinne i norrøn myte.. Et mindre kjent navn på henne er Vanadis. Det er ganske stilig!
Suzy Skrevet 30. januar 2004 #5 Skrevet 30. januar 2004 frøya er et fint navn men jeg kan ikke bruke ø, æ, å i navnet. viste ikke om det var et annet navn. Tenkte meg at Æ,Ø,Å er et problem ettersom det skal være internasjonale muligheter i navnet - av lenken jeg knytta til navnet så ser du bakgrunnen for dette andre navanet. Syns det var flott jeg :D
Crazee Skrevet 30. januar 2004 #6 Skrevet 30. januar 2004 Er ikkje "Freya" ein alternativ skrivemåte? Altså, det engelske namnet. *Sjekkar* Jo, det er det. Sjekk elles Åsgardweb for meir norrøn inspirasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå