Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #1 Del Skrevet 19. januar 2004 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...9,23498,00.html Dette er det andre 'oppslaget' jeg ser, at de mener at pitbullen faktisk ikke er den store, slemme ulven. Der ser man, en puddel kan være like farlig som en pitbull. Og som jeg alltid har sagt, det finnes ingen farlige hunder, men bare farlige eiere. ENHVER hund kan bli sint og kan angripe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 20. januar 2004 #2 Del Skrevet 20. januar 2004 så klart det er eierne som har størtse ansvaret når hunder angriper.. men noen hunderaser har nok generelt kortere lunte enn andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 20. januar 2004 #3 Del Skrevet 20. januar 2004 Det er derfor jeg sier at jeg har en pitt-puddel! Skrudde individer finnes innenfor alle raser, men helt ærlig, noen raser er jo mer aggresive enn andre, og med vilje! Ville f.eks. ikke hatt min menneske-elskende (pitt-)puddel som vakthund akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2004 #4 Del Skrevet 20. januar 2004 men noen hunderaser har nok generelt kortere lunte enn andre Joda, dét er sant. Men av hva jeg har erfart selv tidligere, så er faktisk pitbullen mye mer tålmodig enn det en Golden Retriver er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 21. januar 2004 #5 Del Skrevet 21. januar 2004 Joda, dét er sant. Men av hva jeg har erfart selv tidligere, så er faktisk pitbullen mye mer tålmodig enn det en Golden Retriver er. ja golden retriver er faktisk mer aggresiv enn man skulle tro.. men det er faktisk schaefer som står for flest angrep på mennesker og andre hunder.. så hvorfor er det ingen som snakker om å forby schaefer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2004 #6 Del Skrevet 21. januar 2004 men det er faktisk schaefer som står for flest angrep på mennesker og andre hunder.. så hvorfor er det ingen som snakker om å forby schaefer Det lurer jeg også på! Noen som veit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 22. januar 2004 #7 Del Skrevet 22. januar 2004 Man kan da ikke forby alt som er farlig mener nå jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 22. januar 2004 #8 Del Skrevet 22. januar 2004 Problemet er vel ofte at folk anskaffer seg hunder som de ikke klarer å trene skikkelig. Jeg vet om mange hunder fra såkalte "snille" raser som er helt umulige fordi eierne ikke har klart å trene de ordentlig eller gi de nok aktivitet. En hund med gjeter eller jakt-instinker (collier av forskjellige slag, schäfer, setterer, retriverer, spanieler, puddel og andre) kan være veldig farlige hunder hvis de ikke får skikkelig trening og aktivitetsnivå. Dette er hunder som ikke trives med mindre de blir både fysisk og mentalt stimulert, og dette er det mange som glemmer. Så alle kan være farlige uten skikkelig trening, men en gjeter-/jakt-hund vil være potensielt mer farlig enn en hund som er avlet fram til å være skjødehund. Her er det selvsagt individuelle forskjeller også, men dette mener jeg er hovedregelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2004 #9 Del Skrevet 22. januar 2004 Man kan da ikke forby alt som er farlig mener nå jeg.. Så hvorfor gjør de det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 22. januar 2004 #10 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg har alltid hørt at Golden ligger øverst på "bitestatistikken", lurven. Hvor vet du at Schæferen er "farligst" fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2004 #11 Del Skrevet 22. januar 2004 Skal man gå på alt det media sier, så greit. Her har vi noen eksempler. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=67726 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=67674 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9212876 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9806074 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=22420 Schæferne biter mest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 29. januar 2004 #12 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har alltid hørt at Golden ligger øverst på "bitestatistikken"' date=' lurven. Hvor vet du at Schæferen er "farligst" fra?[/quote'] Det har jeg hørt også, men man må se det i sammenheng med mengden av golden også. Og den misoppfatningen folk har om at golden er så snille, så barn kan gjerne leke ALENE i et rom med hunden uten voksne til stede. Det går ikke, det er ofte barna som faktisk plager hundene mer enn hundene er "slemme". Jeg har selv en golden, og kan oppleve innimellom at han kan bjeffe om sønnen min henger etter han hele tiden (om vi ikke er oppmerksomme nok og tar han bort) og jeg tror nok at om ingen hadde vært der så kunne han nok ha bitt (uten at jeg vet dette da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. januar 2004 #13 Del Skrevet 29. januar 2004 Schäfere er minst like gode familiehunder som en hvilken som helst annen hund. Det er snakk om dressur, og at hunden trives i miljøet. Hadde selv verdens snilleste schäfer og hadde aldri nølt med å skaffe det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 31. januar 2004 #14 Del Skrevet 31. januar 2004 Unnskyld Tari - synes du det er rart om hunden biter/bjeffer hvis sønnen din henger seg over? Jeg sier at jeg stoler på hunden, ikke på barna. Barn har en unik evne til alltid å tråkke over streken når det gjelder hunders/dyrs trivselssone. Hunden min er dødstålmodig med min super-masete niese, men jeg bruker mye tid på å få henne til å forstå at hunden må respekteres på linje med mennesker. Dessuten lar jeg henne aldri være alene med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2004 #15 Del Skrevet 1. februar 2004 Unnskyld Tari - synes du det er rart om hunden biter/bjeffer hvis sønnen din henger seg over? Jeg sier at jeg stoler på hunden' date=' ikke på barna. Barn har en unik evne til alltid å tråkke over streken når det gjelder hunders/dyrs trivselssone. Hunden min er dødstålmodig med min super-masete niese, men jeg bruker mye tid på å få henne til å forstå at hunden må respekteres på linje med mennesker. Dessuten lar jeg henne aldri være alene med ham.[/quote'] Nei, det syns jeg da ikke. Jeg har da ikke sagt det. Jeg sa at det hender han bjeffer om vi ikke er oppmerksomme nok, og ser at han har fått nok av sønnen vår. Jeg har akkurat samme syn som deg, og det er det jeg skrev i forrige innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå