Gå til innhold

Om mannfolk og løgn...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest i dag...

Nå er jeg bare helt tom og skuffet, sint og fortvilet...

Historien er som følger.. For noen måneder siden tjuvtittet jeg på mobilen til gubben.. og fant diverse meldinger fra jenter han har truffet på tekst-tv.. Utveksling av fantasier sa han og bedyret at han aldri har møtt noen av dem. Akkurat det har jeg sjekket.. ved rett og slett ringe jentene og spørre. Klart de kan lyve, men føler at jeg overrumplet dem såpass at jeg hadde fersket det.

Uansett ... gubben mente at det kun var fantasier.. at dette ikke gav ham noe mer og han skulle slutte, men til gjengjeld måtte han kunne legge fra seg mobilen uten at jeg hele tiden sjekket hvem som hadde sendt melding osv (Synes forøvrig jeg hadde rett til å snoke etter det jeg fant jeg da!)

Vel.. jeg har holdt løftet mitt i et par måneder... helt til i dag.. Har ikke hatt følelsen av at han har løyet.. men sjekket bare for å få bekrefet at han ikke hadde slike meldinger på mobilen lenger... Og hva fant jeg? Joda.. at han som er 35 og en 18 år gammel jente nå skal utveksel bilder via post!!! Det er samme jenta han hadde fantasier med.. og ifølge han hadde hun samboer.. noe jeg overhode ikke tror på... de fleste 18-åringer har ikke samboere.. og når han har løyet før.. så lyver han sikkert igjen..

Problemet mitt jenter.. er jo at jeg også har brutt et løfte.. jeg snoket på mobilen igjen, noe jeg ikke skulle gjøre.

Men det er jo bare småtterier i forhold til hva han driver med! Har termin om noen uker.... må jo ta dette opp med han og bør jo hive han på hue og ræve ut!

Men jeg var faktisk så naiv at jeg trodde nesten en ukes bil-soving forrige gang hadde fått han på bedre tanker..

Hva i all verden er det som får mannfolk til å gjøre slik? Eier de ikke skyldfølelse for å gå bak ryggen på damene sine og enda verre, gå bak ryggen på sine gravide damer???

Akkurat nå er jeg bare oppgitt, gruer meg til oppgjøret som kommer.. men det er ingen tvil.. jeg vil få det mye bedre uten et mannfolk som lyver til meg..

Takk for at du hørte på!

PS: om du har en grei måte jeg kan ta opp dette uten å avsløre at jeg har snoket.. så tar jeg imot tips med stor takk (har litt følelsen av å kaste stein i glasshus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Hadde ikke hatt problemer med å fortelle han at jeg har snoket. Om han ikke hadde hatt noe å skjule ville det heller ikke vært noe problem at du sjekket meldingene hans. Jeg hadde aldri akseptert en slik oppførsel til mannen jeg liksom skulle dele livet med, fantasi eller ikke. Hvor går grensen for hva han mener er akseptabelt å gjøre?

Jeg hadde rett og slett bedd han ryke og reise med sine j**** fantasier som han kunne holde på med et annet sted.

Det er sikkert forferdelig for deg nå rett før du venter liten, men han er jo tydeligvis ikke typen som holder ord. Hvor langt vil du være med før du sier stopp? ja du har brudt en avtale dere hadde, men igjend et har han også, og som jeg sa i begynnelsen hadde han ikke hatt noe å skjule hadde det ikke vært noe problem.

Men tilbake til det du spurte om, hva om du tar telefonen hans mens han sitter der, og sier at du vil sjekke den, protesterer han kan du alltids spørre han om hvorfor du ikke får se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Kanskje, bare kanskje, fortjener dere begger noe helt annet?

Hans oppførsel er selvfølgelig ikke akseptabel - MEN DET ER IKKE DIN HELLER! Nåde den som snoker på min mail eller min mobil! Det er MITT!

Du kan gjøre et av to: Akseptere eller la være! Så enkelt (og vanskelig) er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren sjuler ikke mobilene for hverandre. Han tar min og jeg hans og vi leser hverandres mld, fordi vi ikke har noe og sjule. Så jeg tror rett og slett at dersom du vil ha gubben ut så har det jo ingenting å si at du snoket inn på den. Dersom han ikke hadde hatt noe å gjemme bort hadde det jo ikke hatt noe å si at du så inn på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest i dag

Jeg tok det opp med han da han kom hjem.. var ærlig og sa jeg hadde snoket på mobilen og at jeg overhode ikke aksepterte at han utvekslet bilder og sendte sms om sine seksuelle fantasier til noen og aller minst en 18 år gammel jente...

Natten er lang og den har mange timer til å tenke på og jeg vil ikke fortsette dette forholdet. Først var det jo "bare" sms-meldinger, nå skal de utveklse bilder. Hva blir det neste: At han har møtt henne (men vi hadde ikke sex altså og neste gang vi har jo bare hatt sex en gang Slik vil ikke jeg ha det..... og slik fortjener jeg ikke å ha det...

Men det er rart.. han ble faktisk mer opptatt av at jeg hadde snoket på mobilen enn at han har løyet meg rett opp i ansiktet da han lovte å slutte med disse sms-meldingene.. Tenk å sitte der i sofaen og si at han mente det nok da han lovte det!! Da kunne vel han vært ærlig oxo da.. og si at han hadde brutt løftet? Men det vil ikke skje noen gang.. og det er ikke slik et godt forhold skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest i dag

Jupp, dette forholdet er over... jeg orker ikke går rundt å lure på hva han gjør neste gang..

Synd at det ender slik, for i utgangspunktet er han en flott mann og en utrolig god far...... Nå er det viktigste å få til et godt samarbeid i forhold til ungene, slik at de har 2 foreldre til tross for at vi ikke lenger skal bo sammen..

Gud som jeg gruer meg til ukene/månedene fremover... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser mot og klarsyn som vet hva som er best for deg, og gjør noe med det! Men hvis dere har barn sammen er dere forpliktet til å gå til familieterapi før dere kan bryte, tror jeg.

:trøste: Lykke til fremover! Du er modig og tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snokingen på mobilen er etter min mening "lovlig" i denne situasjonen, du skal tross alt ha barn med denne slasken, nei få han ut, barnet ditt og du er bedre stilt uten, fader for en ekling. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev:

Kanskje, bare kanskje, fortjener dere begger noe helt annet?  

Hans oppførsel er selvfølgelig ikke akseptabel - MEN DET ER IKKE DIN HELLER! Nåde den som snoker på min mail eller min mobil! Det er MITT!  

Du kan gjøre et av to: Akseptere eller la være! Så enkelt (og vanskelig) er det!

Nei, det er jo mye bedre at man fortsetter å leve med mistanker og løgner. Herremin, kom ned på jorden og bli voksen, det er snakk om en gravid kvinne (og etter hva jeg forstod et barn til?) og en samboer som går bak hennes rygg og utveksler seksuelle fantasier med andre kvinner. Hva mener du med at de kanskje fortjener hverandre? Mener du virkelig at det at hun hadde lest meldingene på mobilen hans rettferdiggjør hans oppførsel? For det er jo faktisk det du skriver - hennes "ugjerning" skriver du endatil med store bokstaver.

Gjest idag: du har ikke gjort noe galt. Samboeren din høres ut som en forvokst 14-åring - jeg vil påstå at min sønn på 17 har mer omløp i hodet.

Da jeg gikk gravid så behandlet min mann meg som en dronning - han forgudet meg...det burde din også gjøre når du bærer hans barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halliburton

Jeg synes du har tatt en moden og riktig avgjørelse. En mann som attpåtil er far har ingenting med å rote rundt med 18 år gamle mobilberter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Hva mener du med at de kanskje fortjener hverandre?

Hvis du hadde lest innlegget mitt - så ville du sett at jeg skrev "kanskje fortjener dere begge noe helt annet" - mao - kanskje vil det være bedre å kutte et forhold som så til de grader er basert på mistillit og løgn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dette er den spenningen han trenger i hverdagen?

Kanskje han ikke har tenkt til å gjøre noe med det?

Kanskje han ikke har lyst til å gjøre noe med det?

Kanskje han ikke sa noe fordi han visste det ville såre deg?

Kanskje, kanskje, ingen som vet.

Men jeg ville nok også reagert som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg leste innlegget ditt feil, Brunhilde. Men allikevel så reagerer jeg på formuleringen din:

Kanskje, bare kanskje, fortjener dere begger noe helt annet?

Selvsagt bør man høre begge parters forklaringer, men her kan vi kun forholde oss til hennes innlegg - og der er det ingenting som forsvarer hans handlinger - etter mine begreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Denne tråden gjorde meg faktisk forbannet.

En fyr med en gravid samboer oppfører seg slik....

D er d jeg sier man bør virkelig passe seg og helgardere seg mht menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madam Felle
Jeg tok det opp med han da han kom hjem.. var ærlig og sa jeg hadde snoket på mobilen og at jeg overhode ikke aksepterte at han utvekslet bilder og sendte sms om sine seksuelle fantasier til noen og aller minst en 18 år gammel jente...

Natten er lang og den har mange timer til å tenke på og jeg vil ikke fortsette dette forholdet. Først var det jo "bare" sms-meldinger, nå skal de utveklse bilder. Hva blir det neste: At han har møtt henne (men vi hadde ikke sex altså og neste gang vi har jo bare hatt sex en gang Slik vil ikke jeg ha det..... og slik fortjener jeg ikke å ha det...

Men det er rart.. han ble faktisk mer opptatt av at jeg hadde snoket på mobilen enn at han har løyet meg rett opp i ansiktet da han lovte å slutte med disse sms-meldingene.. Tenk å sitte der i sofaen og si at han mente det nok da han lovte det!! Da kunne vel han vært ærlig oxo da.. og si at han hadde brutt løftet? Men det vil ikke skje noen gang.. og det er ikke slik et godt forhold skal være...

Sier jo mye om mannen da, prøver å legge det over på deg at det var du som hadde snoket, og det ksulle liksom være verre enn det han har gjort.

Stå på jente du finner sikkert en som respekterer deg mer enn det han her gjorde. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, kjære deg! :trøste:

For meg høres det ut som om du gjorde det riktige (hvertfall siden han ikke klarte å holde løftet sitt, virket jo ikke som om han gadd å bry seg om det i det hele tatt)

Du er en sterk kvinne - dette klarer du!

Vi skal tenke på deg!

Og husk.... ALT SOM IKKE KNEKKER DEG, BLIR DU STERKERE AV...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest i dag...

Tusen takk jenter.. det varmer..

Det har vært en lang dag.. tankene spinner hele tiden og jeg er sliten.. men fant ut at jeg må gjøre noe for slutte å trave i ring og for å ikke gå gal.. så jeg har rett og slett registrert meg og startet å skrive en dagbok her på KG..

Aner ikke om det hjelper.. men å skrive ned følelsene sine har aldri vært negativ.. å se på "papiret" de tankene som fyker rundtomkring gjør at de er lettere å fange og bearbeide..

At det skal gjøre så vanvittig vondt å bli såret og bedratt av den man elsker!!!

Jompis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...