Gå til innhold

Jeg er kvinne. Jeg har all makt!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Leser i noen av trådene på denne siden at likestillingsdebatten til tider er oppe, og vil i den forbindelse komme med noen synspunkter. Regner med at dersom menn leser dette vil det bli et forferdelig rabalder men det får stå sin prøve.

Fra tidenes morgen har det faktisk vært slik at kvinnene har all makt. Menn har til tider prøvd seg med undertrykking av forskjellige slag, dette slår som regel tilbake på de mest uventede måter.

Det er også en del kvinner som ikke forstår hvilken makt som ligger hos oss, og som ikke har forstått at vi i det hemmelige søsterskap faktisk styrer verden. De fleste menn tror at de ved å bekle høye stillinger også eier den makten som man skulle tro hørte til. Slik er det ikke. Det er en kjent sak blant enhver oppegående kvinne at ingenting er så enkelt som å manipulere en mann, enten det er hans kone, hans mor eller hans elskerinne, så har de mer nytte av hans posisjon enn han selv har, hans eneste funksjon er å være arbeider. Den virkelige makten ligger hos oss. På våre sammenkomster, i vårt sosiale samvær, skjer de virkelige bestemmelsene.

Systemet er selvfølgelig ikke helt perfekt, der finnes noen utbrytere slik det gjør i enhver saueflokk. Men som i saueflokken ender det som regel i katastrofe for den som bryter ut. Og vi kan koste på oss å lene oss tilbake, iaktta utbryteren og bivåne undergangen. Ingenting kan skade en mann slik som en kvinnes uvilje mot ham.

Det passer oss som regel best å jobbe på denne måten, bak kulissene.

Noen vil kanskje si at det i deler av verden foregår utstrakt undertrykking av kvinner og det kan ved første blikk synes riktig, men vi som kvinner har lange tradisjoner for å tenke langsiktig. Vi er i stand til å tenke på de kommende generasjoner, til og med ofre våre liv for artens videreførelse. Hvordan kan du vite hvordan kvinner i undertrykkende land har det? Hvor ligger dine sympatier? Hva syns du om de mennene som prøver seg på undertrykking av kvinner? De svarene du gir deg selv illustrerer på en utmerket måte hvordan kvinner arbeider.

Hvordan er det f.eks mulig at den såkalte likestilingskampen har fått et slikt rotfeste? Hvordan er det mulig at den delen av befolkningen som hevder at de er HERRER er villig til å gi opp alt de måtte ha av privilegier (innbilte eller ikke). Hvorfor går de fleste menn imot det de hevder er sin natur? Svaret er helt enkelt fordi at vi kvinner vil ha det slik akkurat nå!

Jeg skal ikke på noen måte påstå at menns hjerner er mindreverdige eller at de på noen måter står tilbake for kvinnen, de klarer bare ikke å se den store sammenhengen slik som vi gjør. De innser ikke den enorme makt vi har i kraft av vårt kjønn. De skjønner ikke at selve maktens kjerne ligger i vårt søsterskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det du sier er at de undertrykte kvinnene egentlig ikke er undertrykte, eller?

Skjønte ikke helt det der.

Og hvor er, og hvordan fungerer dette fantastiske søsterskapet for dem som lever med voldsalarm på grunn av en eller annen idiot som tror at fordi han traff ei dame en gang så eier han hennes liv?

Visst er vi kvinner sterke, men vi bør bli flinkere til å stå sammen i dette du omtaler som et søsterskap. Vi bør slutte å stikke hverandre i ryggen med våre kvinnelige sjalusier og vår hang til janteloven. Er det noen som er kvinner verst, så er det søren meg andre kvinner, og det vitner ikke om styrke. Det er ikke søsterskap.

Jeg ser tanken din, jeg vet hvor du vil - men vi kvinner har langt å gå for å nå dit hvor du sier at vi er. Jeg tror vi kommer dit, det tviler jeg ikke på i det hele tatt. Det er mye i dag som tyder på det, men altså, - det er endel småting vi bør plukke av oss og heve oss over.

Selv her inne i en liten snever verden som et kvinneforum ser du de negative trekkene ved kvinner, trekkene som hindrer oss fra og nå dit vi burde være....

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og det du sier er at de undertrykte kvinnene egentlig ikke er undertrykte, eller?

Skjønte ikke helt det der.

Og hvor er, og hvordan fungerer dette fantastiske søsterskapet for dem som lever med voldsalarm på grunn av en eller annen idiot som tror at fordi han traff ei dame en gang så eier han hennes liv?

Visst er vi kvinner sterke, men vi bør bli flinkere til å stå sammen i dette du omtaler som et søsterskap. Vi bør slutte å stikke hverandre i ryggen med våre kvinnelige sjalusier og vår hang til janteloven. Er det noen som er kvinner verst, så er det søren meg andre kvinner, og det vitner ikke om styrke. Det er ikke søsterskap.

Jeg ser tanken din, jeg vet hvor du vil - men vi kvinner har langt å gå for å nå dit hvor du sier at vi er. Jeg tror vi kommer dit, det tviler jeg ikke på i det hele tatt. Det er mye i dag som tyder på det, men altså, - det er endel småting vi bør plukke av oss og heve oss over.

Selv her inne i en liten snever verden som et kvinneforum ser du de negative trekkene ved kvinner, trekkene som hindrer oss fra og nå dit vi burde være....

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysan:

Joda de er undertrykte, men ikke av den grunn alle antar. De har selv satt seg i den situasjonen. Dessverre er det slik at vi blir litt for late, litt for overbærende , det blir litt for komfortabelt å overse snikende tegn på en begynnenede undertrykkelse. Men det er ingen tvil om at vi vil komme oss ut av slike situsjoner.

Så til søsterskapet. Det eksisterer overalt. Jeg sier ikke at vi kan ha andre kvinner som fiender for det kan vi, og de er i tillegg de verste fiender man kan ha. De tenker som deg og kjemper med samme midler. Sterke motstandere (og likeverdige). Et søsterskap trenger ikke være globalt for å eksistere og fungere.

Jeg er ikke enig i at vi har lang vei å gå. Vi er der vi vil være! Men vi forandrer oss, får andre ønsker, andre mål, og det ingen tvil om at vi hele tiden får hva vi ønsker oss.

Krangling, bakvaskelse og sladder er en del av det vi kvinner benytter oss av for å skaffe oss kunnskaper om andre mennesker, en del av den sosiale læringen vi må ha for å kunne kjenne andre mennesker. Det er den slags kunnskap som gir oss makt.

Når det gjelder kvinner som blir mishandlet, lever med voldsalarm osv er det bare en ting å si; De har voldsalarm! Dette sier hva samfunnet mener om slikt. Men mistilpassede (voldsmenn) mennesker vil alltid eksistere såfremt vi ikke begynner å henrette dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har selv satt seg i den situasjonen?

Generaliserer du litt vel mye nå? Det er ikke bare kvinner under voldelige menn som er undertrykte.

Det finnes kvinner i store deler av verden som er undertrykte, det være seg av religion eller andre ting utenfor deres makt, og da kan du ikke si at de selv har satt seg i den situasjonen. Noen synes sikkert det er trygt og godt å være der, men de som ikke synes det og som gjør opprør straffes jo faktisk med døden i noen tilfeller. Selvvalgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at jeg generaliserer veldig, men det er faktisk litt av vitsen. Man kan alltid finne enkeltsaker som som kan velte enhver påstand. Og ja, jeg mener at de kvinnene vi ser på som undertrykte i dag selv har satt seg i den situasjonen de er i. MEN de ønsker ikke å fortsette å være der fordi ting har forandret seg i forhold til mennene, går du tilbake i tid i et hvilket som helst land vil du finne at kvinnene ikke alltid har hatt den posisjonene de har i dag. Disse kvinnene har i tillegg klart å få en stemme, vi som bor hundrevis av mil borte hører faktisk hva de sier! Og det skjer ting i verden som viser at vi tar deres ord alvorlig. Dette er kjempesterkt gjort av kvinner som har det så vanskelig!! Du må ikke glemme at mitt perspektiv på disse tingene ikke strekker seg over ti-tjue eller hundre år. Det strekker seg over verden så langt det er mulig å ha oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rianjaa skrev:

"Jeg skal ikke på noen måte påstå at menns hjerner er mindreverdige eller at de på noen måter står tilbake for kvinnen, de klarer bare ikke å se den store sammenhengen slik som vi gjør."

Jo Rianjaa, jeg har nasten alltid forstått. Helt siden min mor forsøkte å få meg til å føle meg mindreverdig, som liten guttunge :roll:

Jeg er en av de få, til dags dato, som faktisk ser tvers igjennom kvinner agenda. Vi menn begynner etterhvert faktisk å forstå hva dere driver med, og dere vil ha det mye vanskeligere i fremtiden med "bedriftene" deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rianjaa skrev:

"Jeg skal ikke på noen måte påstå at menns hjerner er mindreverdige eller at de på noen måter står tilbake for kvinnen, de klarer bare ikke å se den store sammenhengen slik som vi gjør."

Jo Rianjaa, jeg har nasten alltid forstått. Helt siden min mor forsøkte å få meg til å føle meg mindreverdig, som liten guttunge :roll:

Jeg er en av de få, til dags dato, som faktisk ser tvers igjennom kvinner agenda. Vi menn begynner etterhvert faktisk å forstå hva dere driver med, og dere vil ha det mye vanskeligere i fremtiden med "bedriftene" deres.

Kjære Postmannen..

Jeg er lei meg over å høre at din mor gjorde oppveksten vanskelig for deg, hun har tydeligvis misforstått hele poenget med det å være kvinne!

For det er nemlig det motsatte av hva det din mor mor gjorde som er hele "opplegget".

Kvinner har alltid utøvd sin makt ved å behage mennene, ikke ved å få dem til å føle seg mindreverdige. Dette er helt feil og vil alltid slå tilbake på oss i en eller annen form. Du sier at du ser tvers igjennom kvinner og forstår hva vi driver med. Jeg kan love deg at den dagen du treffer en kvinne som er virkelig dyktig på sitt felt så vil du antagelig bli verdens lykkeligste mann uten å ane hva som har skjedd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalle!!!!

Fant vaffelteorien din..... Du er nok inne på noe der, ja! Hun som fant opp vafflene er faktisk opphøyd til helgen i vårt hemmelige søsterskap, de virker nesten alltid...... :sjarmor:

Topp dagbok forresten, jeg må nok følge med litt der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner har alltid utøvd sin makt ved å behage mennene, ikke ved å få dem til å føle seg mindreverdige.

De behager dem som går an å snurre rundt lillefingeren. Når det ikke nytter (når dere blir "sett" av menn), så gjør dere som du nevnte: "Og vi kan koste på oss å lene oss tilbake, iaktta utbryteren og bivåne undergangen."

Men når denne "utbryteren" (som meg) har en utrolig indre styrke, blir denne "undergangen" ikke noen ulykke. Den blir en kilde til intuisjon, klokskap OG kunnskap.

Du sier at du ser tvers igjennom kvinner og forstår hva vi driver med. Jeg kan love deg at den dagen du treffer en kvinne som er virkelig dyktig på sitt felt så vil du antagelig bli verdens lykkeligste mann uten å ane hva som har skjedd!!!

Å jo jeg har nesten alltid, sett den siden der også. Beklager, men jeg må nok skuffe deg i all din "allmakt". Det er ikke for ingenting kvinner alltid sier til meg: "Det nytter ikke med deg Postmannen". Nei Lille Pike, det gjør nok ikke det........ :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="Postmannen: Å jo jeg har nesten alltid' date=' sett den siden der også. Beklager, men jeg må nok skuffe deg i all din "allmakt". Det er ikke for ingenting kvinner alltid sier til meg: "Det nytter ikke med deg Postmannen". Nei Lille Pike, det gjør nok ikke det........ :hoho:

Og hvem taper på det tror du? Du må ikke glemme at vi i 90% av tiden faktisk er så snille som vi virker.....Vi som ER snille da... Men jeg forstår faktisk hva du sier enten du tror det eller ikke, og jeg synes det er sørgelig. Du virker ganske desillusjoner og trist syns jeg, det er ikke slik det skal være. Du har lært ting på en hard måte....men de fleste menn skjønner ikke hva som skjer, selv ikke når man forteller dem det.

Poenget er at du har skjønt en del, men ikke alt. Dette handler om mye mer enn "manipulering" og makt. Og noen ganger så er de faktisk slik at vi kvinner VET hva som er best for andre, vi har en evne til å se hva mennesker trenger og til å gi det på en en ganske kronglete måte.

Ling. Vi kan godt snakke om kraft også, men det er noe helt annet enn makt! Kraften i det å være kvinne leder til makt. Kraften er urinstinktet, vår naturlig kilde til overlevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvem taper på det tror du?

Det er ikke noe tap for meg, det kan jeg garantere deg! :)

Du virker ganske desillusjoner og trist syns jeg, det er ikke slik det skal være.

Ja. og jeg skjønner hvorfor[/] du skrev akkurat dette også

Du har lært ting på en hard måte....men de fleste menn skjønner ikke hva som skjer, selv ikke når man forteller dem det.

Poenget er at du har skjønt en del, men ikke alt.

Du forsøker å servere meg "vaffler"! Du får ha takk for det, men noe mer får du ikke av meg (ikke tror jeg du vil ha noe annet heller). ;)

Og noen ganger så er de faktisk slik at vi kvinner VET hva som er best for andre' date=' vi har en evne til å se hva mennesker trenger og til å gi det på en en ganske kronglete måte.[/quote']

Jeg forstår psyken din Rianjaa, jeg forstår også kvinner ut og inn uansett hva du tror.

Den største feilen du gjør, er å tilegne kvinner og det såkallte "feminine" allt som er positivt her i verden, og forestiller dit eget kjønn som noe "ultimat gudinnelig gudommelighet". Men det du ikke vet, er at menn har akkurat de samme positive og negative kreftene i oss, som kvinner, vi er mennesker vi også. M.a.o, det er ikke spesiellt feminint å være "feminin", ei heller spesielt maskulint å være "maskulin", heller.

I all din selvtilegnede "feminine gudommelighet", tror jeg at jeg forlater diskusjonen. Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere med medlemmer av Feministas-junta'n

PS. Jeg er Mann, jeg har også makt! The Ruler Of My Own Life!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...