Gå til innhold

Bruker du blinklys?

Bruker du blinklyset?  

1. 1. Bruker du blinklyset?

• Ja, hver gang.
      28
    • Ja, som oftest.
      14
    • Både og...
      1
    • Nei, bare innimellom.
      0
    • Nei, sjelden eller aldri.
      1
    • Annet
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (og mannen min) irriterer oss for tiden en del over enkelte bilister. Det er akkurat som om noen ikke synes det er noen vits i å bruke blinklys. Men hva er egentlig så vanskelig med å bruke det?

Har sett utrolig mange skumle situasjoner etter at bilister enten har glemt eller ikke giddi å bruke blinklyset. Javisst, kan alle glemme det innimellom...men jeg syn det bare blir flere og flere som ikke bruker der.

Er du flink til å bruke blinklyset? Hvorfor/hvorfor ikke? (Og da tenker jeg selvsagt ikke på de situasjonene man er helt alene på en øde vei uten andre biler... :blunke: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALLTID!!

På vei til jobb må jeg krysse to veier der ca 5=/50 av bilene skal inn en sidevei. hjelper meg veldig hvis de gidder å blinke, da veiene er svært traffikerte. men tenker alle på det? NEIIIDA! :x

Skrevet

ALLTID jeg også.

Men jeg er enig - det er irriterende hvor mange som ikke blinker. Ikke minst er det mange som bruker blinklyset helt feil.. Lyset skal brukes til å gi beskjed om at det snart kommer til å skje noe - da blir det helt feil å bremse kraftig ned, legge seg inn mot midstripa og SÅ blinke to blink før man svinger. Blinklyset skal komme FØR man bremser i det hele tatt!!!

lmari

trafikk-sint

Skrevet

Alltid!

Morsomt at du tok dette opp nå - jeg har akkurat nevnt det i dagboken min her...

Skrevet

Alltid.

Har vært borti en nestenkollisjon, da idioten foran meg ikke gadd å bruke blinklyset.

Skrevet

De som ikke blinker, samr de som blinker aaalt for sent fortjener en dult de!... (BOINK!!!! Oiiiiii du skulle nok blinket du lille venn....)

Skrevet

Ja det gjør jeg alltid :)

Irriterer meg grønn over folk som ikke kan bruke de. Og jeg snakker tydeligvis litt når jeg kjører. For her en dag så sto vi og ventet og ventet på å kjøre ut på en vei, og der svingte den ene etter den andre av veien. Selvfølgelig uten blinklys og da kom det fra 8 åringen min. Blinklys er en fin ting, kanskje du skulle brukt de :ler: Kjente jeg igjen den setningen, ja jeg gjorde vel det.

Skrevet

Alltid!

Men svogeren min derimot, sier at han bruker det "når det er behov"... Og han vet jo selvsagt når alle andre bilister rundt ham på veien kunne tenke seg at han skulle signalisere...

Gjest Anonymous
Skrevet

Irriterer meg grønn, spesielt når jeg står i et kryss og skal ut i veien, men fra venstre kommer det mange biler, og den fremste biler viser at han skal rett frem, men av en eller annen merkelig grunn skal han til høyre likevell, men da er det jo forsent til å kjøre utpå for etter bilen så er det kø.... :evil:

Jeg bruker alltid blinklys!!!

Skulle kanskje gjort som Anne-Cat Hæland sa tidligere, at hvis du ser en bilist som ikke bruker blinklys kan du gå bort til bilen og rive av blinklysspaken, for han har jo tydligvis ikke bruk for den likevell... :wink:

Men en annen ting tenkte jeg faktisk på senest i går, hvorfor noen starter å blinke til f.eks høyre så tidlig, og når innkjørselen han skal inn faktisk er etter to andre innkjørseler som han må kjøre forbi....

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er jeg som irriterer meg over dette. Og særlig i de tilfelle man står i evigheter i trafikkerte kryss og ikke kommer utpå, nettopp fordi folk ikke gidder å blinke!

Skrevet

Bruker alltid blinklys. Mulig jeg synder på øde landeveier om jeg skulle finne på å forville meg dit.

-viXen-

Skrevet

ja alltid. For det er så fryktelig irriterende med folk som ikke gjør det.

Men så harjeg tenkt på en ting... de menneskene som ikke bruker blinklys må da irritere seg over andre som ikke bruker blinklys de og. Så derfor burde vel de ta det som et tegn på at de skulle bruke det selv?!

Skrevet

Jeg blinker alltid, utenom når jeg skal ut av parkeringplasser og slikt. Nå bor vi på et tettsted, og derfor er det mange som ikke bruker blinklys, og det er så irriterende! :x

Gjest Student fra Hemnes
Skrevet

Satt på med Hølendingen i helga. Jeg ble imponert over hvor flink han er til å bruke blinklysa. Nå er det kun det ene som virker da, det andre har han fått kobla til ei steingammal grønn stålampe som ligger i baksetet. Må si det står i stil til lysarmaturet i grillen :hoho::hoho:

Skrevet

Ja bruker alltid blinklys! Irriterer meg over de som ikke gjør det ja.. :-?

Skrevet

Bruker alltid blinklys, og ser jeg at jeg kommer til et kryss hvor jeg skal opp til høyre, og noen står der og venter på å komme ut i krysset, så blinker jeg med en gang jeg oppfatter at vedkommende vil ut i krysset. Med engang faktisk, sånn at han skal slippe å vente unødig. Og det er ikke mer enn jeg forventer av andre traffikanter også... såh! :evil:

Skrevet

Selvsagt bruker jeg blinklys, noe annet er idioti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...