Gjest jento Skrevet 17. september 2003 #1 Skrevet 17. september 2003 Hei! Jeg ble for 3 måneder sammen med en mann på 41 år- og er selv 21. Har aldri vært så forelska og lykkelig før! Eneste negative er at vi ikke kommer til å fortelle om forholdet til familie og kjente før om sikkert 1 år- når vi vet det er verdt det. Han er nemlig en god venn av familien min, og har vært sammen med tanten min (for 20 år tilbake...)....og vil egentlig ikke engang skrive dette her, men er jo anonym, så...han har også hatt et kort forhold til min mor- kun i noen måneder...rett før vi ble sammen. Men der var det ikke ekte kjærlighet. Huff...Tar ikke sjansen på å bli heve på hue ut av familien uten å vite at det helt sikkert er verdt det! Her og nå har jeg ingen tvil om det :D Lurer bare på hva dere mener om aldersforskjell? Selv mener jeg at kjærlighet har ingen alder! Og hva tror dere kan bli utfallet når vi forteller familien min om det? Selv tør jeg ikke helt sette meg inn i det.... *peace da...*
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #2 Skrevet 17. september 2003 Denne var ærligtalt til vrien...Tenker da på både tante, mor og sikkert bestemor óg for alt du vet? Vet ikke hva jeg skal si til aldersforkjellen heller... Er du voksen for alderen? Er han litt sånn guttete? du skjønner, ikke sånn gubbete? Seriøst tror ikke alderen har noe å si, hverken den ene eller den andre veien. Men, det er nu min og mange med meg sin mening. Du? Tror du ærligtalt ikke de har øyne og ører?? Hvordan i vide verden skal dere klare å skjule det? Eller bor dere veldig langt fra familien? Helt seriøst igjen, slikt ryktes fort! Til syvende og sist, om dem ser at dere er lykkelig, så tror jeg ikke dem tenker på hverken fortiden eller alderen. Tror du skal ta livet helt med ro når det gjelder de bekymringene, nyt dagen med din kjære utkårede. Og gi f...i å tenke så negativt
Gjest Jento Skrevet 17. september 2003 #3 Skrevet 17. september 2003 Takk for svaret! Gjorde meg faktisk litt beroliget. Det har seg sånn at han bor på sørlandet, hvor hele familien min også bor- mens jeg bor på vestlandet med min mor. Om vi begge hadde bodd i samme by hadde det kanskje blitt mer vrient å holde forholdet skjult...
Gjest Kinga Skrevet 17. september 2003 #4 Skrevet 17. september 2003 Aldersforskjellen er en ting, det at han faktisk har hatt et forhold til din mor er noe annet. Tenk deg om din mor plutselig hadde blitt sammen med din 20 år gamle eks-kjæreste?
Gjest GreenSky Skrevet 17. september 2003 #5 Skrevet 17. september 2003 ops. Må si jeg ble litt skeptisk til det du skrev. Jeg har selv vært borti det med aldersforskjell. Jeg er 25 år, var sammen med en fyr som var 12 år eldre enn meg. Syntes det var problematisk, mest fordi vi var på foskjellige nivåer. Han hadde mye mer livserfaring enn meg. Bl.a ville han at vi skulle gifte oss -jeg følte meg ikke moden til det, men det gjorde han. Det ble det slutt, forskjellene mellom oss ble større enn vi kunne takle. Forelskelsen var ikke nok. Likevel, 12 års aldersforskjell er mye mindre enn 20 års aldersforskjell!! Har dere snakket om framtiden sammen, hva dere ønsker? Hvilke planer har dere framover? Du er fremdeles ung, du har bare vært "voksen person" i tre år, mens fyren er jo dobbelt så gammel som deg! Jeg er redd for at aldersforskjellen mellom dere to vil gjøre seg mer og mer merkbar etterhvert. Må også si at jeg reagerte på at han hadde vært sammen med både tanta og mora di??? Hjelp Har han et skikkelig desperat ønske om å bli medlem av familien??? Jeg er nok stygt redd for at familien din vil stille seg svært skeptisk til dette forholdet, ja...
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #6 Skrevet 17. september 2003 Hehe, hva er det med denne mannen, som nå er involvert med kvinne nr 3 i familien? Syns det er veldig merkelig at han skal falle for 3 kvinner i en og samme familie, veldig merklig er det. Og hvordan kunne han være sammen med din mor rett før dere ble sammen? Elsket han ikke henne? Brukte han henne bare for å komme i posisjon for å få deg? Jeg mener, om han hadde følelser for henne, så syns jeg det er merkelig at han også plutselig fikk følelser for deg når det ble slutt mellom dem. Syns også aldersforskjellen er veeeeldig stor, og er redd for at den vil komme til å innhente dere senere.
Sandman Skrevet 17. september 2003 #7 Skrevet 17. september 2003 Er du sikker på at han ikke har hatt sex med faren din også? Har man som mål å feie over en hel storfamilie, så bør ikke kjønn være noen hindring.
Suzy Skrevet 17. september 2003 #8 Skrevet 17. september 2003 Aldersforskjellen syns jeg er det minste problemet her. Har selv hatt forhold til menn som har vært både tjue og tredve (!) år eldre enn meg og de har vært gode og givende - og har til syvende og sist ikke gått istykker på grunn av aldersforskjellen. Syns du skal ta det med ro på det området... MEN... blir litt undrende når han har vært sammen med moren din.. :-? En ting er forholdet til tante (som var tjue år tilbake i tid og neppe har noe å si i dag), men forholdet til moren din blir litt pussig... Hva var det som ikke fungerte sammen med moren din og hvorfor vil det fungere bedre med deg? Lykke til uansett! Suz :blunke:
Gjest jento Skrevet 17. september 2003 #9 Skrevet 17. september 2003 Takker for alle svar! Gjest: Forholdet han hadde til min mor var først sex- så ville hun mer- og maste såpass på han om et forhold, at han hoppet inn i det. Nei, han elsket ikke min mor- og var heller ikke forelsket. Vi har snakket om dette, og han innrømte at han ble sammen med henne fordi han ville kunne ha det seksuelle forholdet. Og han hadde ingen tanker om meg før etter dette forholdet. Nok om det.... Greensky: Ja, vi har snakket sammen om framtiden. Vil si at jeg er "voksen" og erfaren for alderen, og han er ung i sinnet- og utseende for den slags skyld. Jeg merker ikke til aldersforskjellen...kanskje bare at han intresserer seg mer for mat og god vin enn meg (har hørt det er typisk når man kommer i den alderen) :D Sandman: Godt poeng Men lite sannsynlig! Suzy: Det som ikke fungerte mellom ham og min mor var at han ikke hadde følelser for henne- han var kun intressert i det seksuelle (han hadde ikke vært med noen på mange år, og savnet den nærheten. Han ble sammen med henne på en egoistisk måte- han ønsket ikke å miste det fysiske). Hele familien visste at de ikke ville fungere sammen, da de er ganske forskjellige. Forholdet tok slutt fordi det kun var krangling- de passet ikke sammen, og han hadde ikke de riktige følelsene (ikke vet jeg hva hun hadde). Som dere kanskje skjønner kan vi snakke om alt, og han er veldig ærlig mot meg- og jeg mot ham. Forskjellen er at vi er veldig forelsket- så forelsket at vi faktisk vil risikere å bli utstøtt fra min familie begge to- fordi det er verdt det! Men dette har vi altså tenkt å vente med en goood stund- så vi er 200% sikker. Så det så! :D
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #10 Skrevet 17. september 2003 Men er det ikke litt merkelig og ha sex med en som også har hatt sex med din egen mor :o , jeg synes det virker litt suspekt at han har hatt forhold til både tanten og moren din også deg. Hva sier han til det?
Mathias Skrevet 17. september 2003 #11 Skrevet 17. september 2003 Ja, vent med å si noe.. Dere har jo både alder, familieforhold, og avstanden mot dere.... Det kan gå, men oddsene er vel mest mot?... Så vent og ta dere tid...
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #12 Skrevet 17. september 2003 Er det ikke et "ordtak" som sier "Noen liker mora, andre liker dattera" ? :D Vil også si at problemet er heller forholdet han har hatt til din mor enn alderen.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #13 Skrevet 17. september 2003 Jeg sier som Suzy..Aldersforskjellen er det minste problemet her. Din mor hadde tydeligvis følelser for denne mannen da, siden hun ville noe mer. Sier ikke det deg noe? Jeg syns vel kanskje at du er egoistisk som er sammen med han, med tanke på at din mor hadde følelser for han. Og jeg hadde aldri klart å venne meg med tanken om at min kjæreste har hatt sex med mora mi for noen måneder siden! :o Jeg er selv sammen med en som er 12 år eldre enn meg, og det går som regel helt fint. Jeg syns vi utfyller hverandre fint, selv om vi har våre problemer vi også. Men uansett så syns jeg du skal tenke deg GODT Om før du hopper inn i dette forholdet. Sier det deg ingenting at han har vært sammen med både mora di og tanta di?? Det hadde ihvertfall vært nok for meg til at jeg ikke hadde involvert meg i han tror jeg. Lykke til :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #14 Skrevet 17. september 2003 Hvodan i huleste kan du klare å ha sex med samme mann som din egen mor har hatt..Aldersforskjellen er en ting...,men dette med at han og din mor har hatt et seksuelt forhold,lager en grense du ikke bør gå over..for hennes og din egen del!! Synes du kan virke litt umoden som i det hele tatt kan tenke i de baner,eller synes du dette rett og slett er spennende? Nei,du er ung..ikke ødelegg ditt forhold med din familie pga en mann som har lagt med din mor og tante!!!Hvem blir den neste,da? din søster..?
Gjest Kinga Skrevet 17. september 2003 #15 Skrevet 17. september 2003 Vel, lykke til Jento, du trenger det. Du svarte meg ikke på hvordan det ville vært å sett din mor sammen med en av dine x'er på din egen alder. Du snakker om å bli utstøtt av familien...og hvis din mor fremdeles har følelser for denne mannen, eller en gang i tiden har følt veldig sterkt for han, tror jeg neppe hun takler det så greit å plutselig se han sammen med sin datter... Det er forresten noe med det der å gå etter døtre til kvinner man er sammen med..synes det er ekkelt.. jeg får sånne incestiøse vibber... Ja, ja, du er jo voksen.
Gjest sexysadie Skrevet 17. september 2003 #16 Skrevet 17. september 2003 Å pule en fyr som har pult både din mor og din tante???? Eier du ikke selvrespekt???
Gjest Jento Skrevet 17. september 2003 #17 Skrevet 17. september 2003 Jo- jeg eier selvrespekt. Synes det er respektløst å si jeg er egoistisk. Jeg er forelska- det er han òg- og dette har ikke noe med egoisme å gjøre Når det gjelder tanken på han og min mor i senga, så er det noe jeg ikke vil- eller tenker på! Tanken er kvalm, derfor unødvendig. Kinga: Om min mor hadde blitt sammen med en av mine ex`er, hadde det vært hennes sak. Så lenge ikke fysisk berøring og slikt hadde foregått i mitt nærvær. Og nei, hun har ikke hatt store følelser for ham. De var sammen i 3 måneder, og hun gjorde det slutt...sier det deg noe?
Champagne Skrevet 17. september 2003 #18 Skrevet 17. september 2003 Uff, jeg synes også det der var litt ekkelt.. Uff, får ekle tanker om min stefar... UUUU!
Champagne Skrevet 17. september 2003 #19 Skrevet 17. september 2003 Kunne forsåvidt ikke blitt sammen med ex'n til mine venninner en gang, ikke om de kun var forelska i typen en gang. Er på en måte en hellig grense der, man holder seg unna gutter en venninne/mor/søster o.l. har/har hatt følelser for.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #20 Skrevet 17. september 2003 Og nei' date=' hun har ikke hatt store følelser for ham. De var sammen i 3 måneder, og hun gjorde det slutt...sier det deg noe?[/quote'] I et tidligere innlegg skrev du følgende: Hva stemmer egentlig? Virker da her som om moren din ville ha mer enn sex med denne fyren, men at følelsene ikke ble gjengeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå