Gå til innhold

"slemme" leger?

Fremhevede innlegg

Gjest Pleier
Skrevet

Jeg erfarte at min lege ikke tok meg på alvor når jeg hadde hadde ryggsmerter som gjorde at jeg ikke kunne gå rett. Han sa engang da jeg kom inn til han med dette anfallet (gikk i 90 graders vinkel); "trodde apenene bodde i afrika jeg, ha ha". Jeg ble faktisk veldig såret av denne komentaren, hadde vondt som juling og følte meg som en ape der jeg gikk. Han mente det nok som en humoristisk kommentar, men jeg klarer ikke å se noe humor i den.

Etter en utredning med CT, fikk jeg sendt røntgenbildene med kommentar fra instituttet. Hvor det stod at jeg hadde en prolaps. Jeg var bare 17 år på dette tidspunktet, og min far ringte legen for å høre om det var noe å få gjort med ryggen min (han fortalte ikke at vi hadde fått røntgen svaret). Legen sa da faktisk "Jeg vet ikke om det er hodet eller beina til **** som det er noe galt med". Min far ble da forbannet og fortalte det at vi hadde fått svarene og lurte på hva i h..... han holdt på med.

Legen ringte opp etter 10 min og unnskyldte seg osv.

Det jeg vil med dette innelgget er å høre om det er andre som har erfaringer med "slemme" leger, som ikke har tatt pasienten alvorlig osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest unni24
Skrevet

jada...

min "eks-lege" (har byttet nå) bare lo når jeg fortalte at jeg hadde gått en uke i strekk og prompet.

HAN: "Jahahahaha, du skjønner (fortelle om hvordan luft dannes i tarmene), noen promper mer enn andre, sånn er det bare"

MEG: "Okey, så jeg skal bare belage meg på å prompe resten av livet?"

HAN: "jahahaaa...altså, sånn er det. noen promper mer enn andre ja"

:o

Vel, jeg byttet lege og fikk påvist magekatar.

idiotlege altså!!

Det værste var at han friskmeldte meg også.

Skrevet

Jepp. Skulle til legen for å få en sjømannsattest som innebærerer bla. sjekk av syn, dybdesyn, sidesyn, hørsel, blod, urin mm.

Legen: Hvor jobber du?

Jeg: Er ikke i jobb. Skal begynne på skole.

Legen: Du trenger jo ikke noen attest. Hva faen sitter jeg og skriver alt dette her for??

Jeg: Nei, jeg vil bare ha den helsesjekken for å forsikre meg at alt er i orden før jeg starter på utdannelsen. Er ikke interessert i å gå flere år på skole for så å finne ut at jeg ikke fyller helsekravene for å få jobb.

(så fulgte en sjekk av blodtrykk, fargesyn og skjoldbukskjertel)

Legen: Betal nå 250 kr også går du.

Så nå skal jeg ut og finne meg en annen lege som forhåpentligvis sjekker det han skal sjekke.

Gjest sjukdom-elg
Skrevet

Har selv hatt veldig dårlig erfaring med min lungelege ved regionsykehuset her. Etter å ha blitt utredet både på Glittreklinikken og Rikshospitalet, virker det som han ikke engang leser epikrisene derfra. Ikke tar han deres anbefalninger seriøst heller. Jeg er til kontroll 1-2 ganger i året på rikshospitalet, og skulle vel hatt noen kontroller i året hos lungelegen min også. :-?

Har ikke hørt noe fra ham på snart 1 år. Siste gang jeg var hos ham så tok jeg opp en del ting de hadde funnet ut etter siste utredning, og da satt han der som et spørsmålstegn og avfeide alt. Makan til nisse. :o Noen leger er nok bedre egnet til sitt yrke enn andre leger. Jeg kommer iallefall til å bytte lungelege!

Gjest Gulltopp
Skrevet

Mange rare leger ute og går, ja. Selv brakk jeg den ene armen midt på vinteren, og kom på legevakten, hvor legen spurte om jeg ikke var vant til å gå på sne og is! :roll:

Skrevet
Jepp. Skulle til legen for å få en sjømannsattest som innebærerer bla. sjekk av syn, dybdesyn, sidesyn, hørsel, blod, urin mm.

Legen: Hvor jobber du?

Jeg: Er ikke i jobb. Skal begynne på skole.

Legen: Du trenger jo ikke noen attest. Hva faen sitter jeg og skriver alt dette her for??

Jeg: Nei, jeg vil bare ha den helsesjekken for å forsikre meg at alt er i orden før jeg starter på utdannelsen. Er ikke interessert i å gå flere år på skole for så å finne ut at jeg ikke fyller helsekravene for å få jobb.

(så fulgte en sjekk av blodtrykk, fargesyn og skjoldbukskjertel)

Da var du heldig da...du fikk den jo dritbillig. Fikk ny i går og den koster kr.1000. Heldigvis refunderer rederiet den.

Legen: Betal nå 250 kr også går du.

Så nå skal jeg ut og finne meg en annen lege som forhåpentligvis sjekker det han skal sjekke.

Gjest mjauws
Skrevet

En italiens lege som har et skrudd kvinnesyn. Spes.på Norske kvinner.

Er du skilt og har halsbetennelse, så spør han om hvor mange sexpartnere du har, så vil han abselutt ta GU.

Skrevet

Jepp.

En som nektet å godta at jeg hadde vondt i ryggen, da jeg var sengeliggende og hadde store smerter.

Fikk påvist en feil i ryggraden senere (hos kiropraktor, som sendte meg rett på MR), som forklarer mye av det.

Elendig.

Har egentlig sjelden fått hjelp av legen til mer diffuse plager enn brukket bein o.l.

Hovedrådet pleier å være "spis riktig og tren mer". Noe som ofte kan være et godt råd, men som ikke holder i svært mange tilfeller.

Jeg går kun til legen hvis jeg har brukket noe eller trenger vaksine - slike ting.

Skrevet

Min lege er heldigvis ok.. men søsteren min leverte i sin tid urinprøve ifm. legesjekk for dykkersertifikat .. og fikk beskjed om at testen var negativ .. hun var ikke gravid :o ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...