Gå til innhold

Alenemor+kjæreste: vente hvor lenge med å flytte sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest Reservoir dog
Skrevet

Etter hvor lang tid ville dere flyttet sammen hvis dere var alenemor og hadde en kjæreste?

Gjest Violetta
Skrevet

Omtrent like lenge som jeg ville ventet om jeg bare var singel uten barn, til jeg følte meg trygg på at det var det jeg ville satse på. Slik jeg ser det er forskjellen med og uten barn at man forbereder seg på en annen måte, ikke nødvendigvis hvor lang tid det tar.

Så lenge man ikke hopper i det etter et par uker da... :ler:

Gjest Gjestedame
Skrevet

Flyttet sammen etter 5 mnd, men i ettertid kanskje litt i tidligste laget. Men så er jeg ikke typen til å kunne si at dette varer livet ut... Burde nok bare bo alene og heller ha en kjæreste innimellom... :wink:

Skrevet

gi det god tid ihvertfall.

når du har barn, teller det også litt at barna får en sjans til å bli litt komfertabel med dette.

bor man hver for seg, men ligger over hos hverandre med økende mengde, så vil vel barnet/a bli mer vant til tanken på at den nye er der også.

tenk mye på barnet og dets reaksjoner på dette punktet, mener jeg.

Gjest Reservoir dog
Skrevet

Cheezez! Er det ikke mulig å stille et spørsmål og få svar på det man spør om i dette forumet? HVOR LANG TID var spørsmålet. Ikke HVA BØR VI VURDERE FØR VI FLYTTER SAMMEN!

Skrevet

er du så teit at du tror det finnes ett fasitsvar og at noen skulle komme med konkret tidspunkt for hvor lang tid alle bør bruke på å flytte sammen dersom en av partene har barn, så er det vel oss som burde si "Cheezez!" :roll:

DET FINNES IKKE NOEN FASIT PÅ SÅNT!!

det eksisterer ikke ett satt antall dager på hvor lang tid enhver aleneforelder må vente før vedkommende kan flytte sammen med kjæresten sin!!

JEG synes det bør ta den tiden det tar barnet å bli komfertabel på tanken om at en kjæreste er i bildet i så stor grad, hvor lang tid det tar er det heller ikke noen fasit på gitt!! :o :roll:

vil du ikke ha andres meninger og tanker, så dropp å spør da!

Gjest SumoBryter
Skrevet

Umulig å si... spørs helt på mannen. Jeg flyttet sammen med min etter bare et halvt år eller noe, men det har gått bra hittil og jeg tviler på at det noen gang blir slutt mellom oss heller. Det spørs liksom hvor sikker du er på forholdet, og da må man ta det en dag om gangen.

Gjest Reservoir Dog
Skrevet
er du så teit at du tror det finnes ett fasitsvar og at noen skulle komme med konkret tidspunkt for hvor lang tid alle bør bruke på å flytte sammen dersom en av partene har barn, så er det vel oss som burde si "Cheezez!"  :roll:  

DET FINNES IKKE NOEN FASIT PÅ SÅNT!!  

det eksisterer ikke ett satt antall dager på hvor lang tid enhver aleneforelder må vente før vedkommende kan flytte sammen med kjæresten sin!!  

JEG synes det bør ta den tiden det tar barnet å bli komfertabel på tanken om at en kjæreste er i bildet i så stor grad, hvor lang tid det tar er det heller ikke noen fasit på gitt!!  :o  :roll:  

vil du ikke ha andres meninger og tanker, så dropp å spør da!

Hvis du ikke mener det er noen fasit på det så får du vel overlate til de som HAR svar på spørsmålet mitt å svare da. Jeg spurte fortsatt ikke om hva du syntes man bør ta hensyn til, jeg spurte etter hvor lang tid man kan flytte sammen.

Hvis noen spør deg hva 2+2 er, svarer du da at du ville skrevet svaret med rød penn?

Og du spør hvem som er teit.... Svar på det du har svar på du, og la de andre svare på resten.

Skrevet

:o :ler: jeg vet nå hvem jeg synes ser teitest ut :tunge1:

Skrevet

Og du spør hvem som er teit.... Svar på det du har svar på du, og la de andre svare på resten.

Ja, og takk for seg!

Skrevet

I ditt tilfelle: La det gå minst 5 år, og spør på ny da.

Skrevet

Hvis du ikke mener det er noen fasit på det så får du vel overlate til de som HAR svar på spørsmålet mitt å svare da. Jeg spurte fortsatt ikke om hva du syntes man bør ta hensyn til, jeg spurte etter hvor lang tid man kan flytte sammen.

Hvis noen spør deg hva 2+2 er, svarer du da at du ville skrevet svaret med rød penn?

hadde du spurt ett spørsmål det VAR ett fasitsvar på, så hadde folk svart deg fasitsvaret, som hva to pluss to blir.

du stiller ikke ett spørsmål som det FINNES noe fasit på, du kan få andres private erfaringer, men du KAN ikke få noen fasit, ikke fra meg og ikke fra andre.

jeg forsøkte å svare på en hyggelig måte, noe du ikke virker å være i stand til verken ta imot eller gjøre selv.

om noen prøver å hjelpe deg, er det vanlig for deg å kappe hodet av dem om de ikke gjør det på din måte?

Skrevet
:o :ler: jeg vet nå hvem jeg synes ser teitest ut :tunge1:

:ler::Nikke:

( :o les dine egne innlegg da, Reservoir Dog)

Skrevet
I ditt tilfelle: La det gå minst 5 år' date=' og spør på ny da.[/quote']

:ler:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg synes dere skal flytte sammen så fort som mulig. Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men ikke senere enn 6 mnd etter dere ble et par.

Så kan det jo hende at du forstår hvorfor det er viktig å vurdere en rekke saker før man flytter sammen.

Skrevet

Jeg synes du bør vente til barna er blitt så store at de er flyttet ut - fem år er alt for lite (om ikke barna flytter ut før den tid)

Skrevet
Jeg synes du bør vente til barna er blitt så store at de er flyttet ut - fem år er alt for lite (om ikke barna flytter ut før den tid)

men billa da, det er ikke synsing hun er interessert i!!

det er fasitsvar!

kan du ikke komme med eksakt antall dager, så kan du like greit la være å svare.

Skrevet

Fasitsvaret: Alenemødre bør vente 77,5 dager før de flytter sammen med ny kjæreste, ikke en dag mer. Ikke ta hensyn til noe som helst, ikke tenk på om forholdet har vart så lenge og er så stabilt at du tror det vil vare enda lenger, ikke tenk på hva ungen din vil synes om å plutselig finne et nytt menneske på soverommet ditt en morgen eller noe av det de andre her har prøvd å nevne.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Snakker om hvem som er teit her, himmel og hav du kan ikke være gammel. :roll:

Ja, det var til trådstarter ( om det er samme perosn som ahr svart videre i tråden)

Skrevet

men billa da, det er ikke synsing hun er interessert i!!

det er fasitsvar!

kan du ikke komme med eksakt antall dager, så kan du like greit la være å svare.

.. Ja men det er jo fasiten . :rosaengel: . selv om jeg skrev at jeg synes... (dumt av meg) :klaske:

Men det var jo fordi jeg ikke visste hvor lenge det var til barne flyttet ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...