Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i et fast forhold, som er veldig bra, vi har det kjempefint sammen.

I går var jeg ute med jobben, og fikk utrolig god kontakt med en kollega som jeg ikke hadde truffet før. Vi hang sammen hele kvelden, snakket og danset. Jeg var åpen om det at jeg var samboer og hadde barn, og absolutt ikke var tilgjengelig. Han er singel.

Han var bare så sjarmerende, vi hadde det kjempegøy. Da vi gikk fra hverandre fikk jeg et lett kyss på munnen og en klem, og det var det.

Men likevel har jeg i dag utrolig dårlig samvittighet, føler det omtrent som om jeg har vært utro!! Har jeg vært utro?? :o

Jeg hadde selvsagt ikke hengt sammen med denne mannen på den måten hvis kjæresten min var med på festen, og min filosofi har vært at jeg ikke skal gjøre ting når jeg er alene ute som jeg ikke hadde gjort hvis kjæresten min var med.

Har fortalt sambo at jeg flørtet litt vel mye, men ikke at han kysset meg da vi gikk fra hverandre. Bør jeg si det?...

Men hvor går egentlig grensen? Hvor langt kan flørten gå før man kaller det utroskap?

Tankerekken min går til og med så langt at jeg tenkte det kan ikke være normalt for et menneske å være monogam hele livet. Jeg elsker samboeren min, men kan jeg virkelig bare være med ham resten av livet? :roll:

Fyllenerver? Ja!! :o :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe....klart en ikke er sånn som man er med typen når en er alene på byen...det er ikke han heller. Vi flørter og får bekreftelse på at vi fremdeles er vakre og tiltrekkende for det motsatte kjønn. Vi danser, spanderer drinker etc. Men det betyr ikke at vi vil noe mer enn det....klart kysset på munnen kanskje var litt over streken, men det var det han som gav deg et lett kyss(sånn som amerikanerne gjør når de hilser?)....Ikke noe intimt eller tunge?

Da tror jeg det er best at du holder det for deg selv, da det bare kan føre til unødvendig smerte på noe som bare var teit....

Klart; Hvordan tenker du på denne kollegaen idag? Treffer du ham igjen, kan det bli farlig....

Skrevet

hva ville du følt dersom det var samboeren din som hadde opplevd dette?

snu situasjonen, om det var han som fikk supergod kontakt med en kvinnelig kollega som han ikke kjente fra før, flørtet og danset og moret seg med henne hele kvelden, og hun kysset ham på slutten av kvelden.... hvordan ville det føltes for deg?

ville du sett på det som om han gikk for langt?

når du lurer på om dette med å være monogam, kan du se for deg livet uten ham?

eller kan du se for deg livet med ham, med litt flørting og kyssing også fra hans side når du ikke er der?

Skrevet

Jeg ser ikke på uskyldig flørting og et lett kyss som utroskap, overhodet ikke! Jeg synes det er forfriskende med en liten flørt, jeg, og man skal ikke langt utenfor Norges grenser for å oppleve at småflørting er en helt normal omgangsform mellom menn og kvinner. Utroskap er noe langt mer dyptgripende enn det, mener nå jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke ta det så tungt. Jeg hadde sikkert ikke blitt glad hvis min kjære hadde kysset noen lett på munnen, men det finnes jo verre ting :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg hadde ikke likt om kjæresten min gjorde det, men samtidig ville jeg ikke kalle det utroskap. Siden du jobber med han så er det vel kanskje nå du kan sette en grense. Alle i forhold treffer vel noen de blir betatt av innimellom, poenget er hva man gjør med det :) Men om du skal si det eller ikke, det vet jeg ikke egentlig. Mener ikke at du må eller skulle si det, men det er ikke sikkert at det hadde vært så ille om du sa det heller, kanskje det kan bli bare bedre av det. Jeg vet ikke :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er klart, dersom du sliter med tanken på det kysset så kan det jo vbære greit å si det. Ihvertfall i forhold til at da vet han det. Vanskeligere for deg å krysse en grense igjen...

Er så utrolig vanskelig å råde noen i sånne saker... Lytt til samvittigheten din, og tenk hva du ville ha visst

Gjest Chrizzy
Skrevet
Det er klart, dersom du sliter med tanken på det kysset så kan det jo vbære greit å si det. Ihvertfall i forhold til at da vet han det. Vanskeligere for deg å krysse en grense igjen...

Det der syns jeg var godt sagt :)

Gjest Sukkerert
Skrevet

Det kunne vært mye verre, men du har like fullt trådd over en grense.

Skrevet

Jeg tror også det kan være lurt å snu litt på situasjonen...spørre seg selv om du hadde syntes det var å gå over streken dersom partneren din gjorde dette!

Og når det er sagt, synes jeg kke dette kan defineres som utroskap.

Men du kan jo ta vare på det du føler akkurat nå til neste gang du møter denne mannen. Så unngår du nok slike situasjonen igjen.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg kan ikke la være å undre meg over hva som hadde blitt svarene om det hadde vært en mann som skrev hovedinnlegget her...

Gjest Sukkerert
Skrevet
Jeg kan ikke la være å undre meg over hva som hadde blitt svarene om det hadde vært en mann som skrev hovedinnlegget her...

Godt poeng.

Gjest johoo
Skrevet

Dt finnes jo verre ting enn dette, men for meg hadde jeg reagert sterkt om min mann hadde oppført seg som du.

Noe av det mest ydmykende jeg kan tenke meg er om min mann, foran venner og kolleger sikler åpenlyst etter et annet kvinnfolk. At folk skal tenke "ja, du skulle bare visst hvordan din mann oppfører seg når du ikke er til stedet"...

Jeg kan da flørte jeg også, men jeg står ikke ved samme type hele kvelden og sender ut et signal til omverdenen at jeg hadde vært klar som et egg om jeg ikke hadde hatt type... Liker ikke at mine venninner/kollegaer skal møte min mann og vite slikt. Det er nedverdigene og lite respektfullt ovenfor han.

Skrevet
Det kunne vært mye verre' date=' men du har like fullt trådd over en grense.[/quote']

Hvordan kan du si dette? Hva slags grense? Din? Hennes? Kollegaens? Jeg bare lurer jeg!

Til Anki vil jeg si at du har moret deg, du har vært åpen om at du er i et forhold og du stoppet flørten mens leken var god. Hva galt har du gjort? Ikke noe slik jeg ser det ihvertfall!

Skrevet

Har vært i samme situasjon for et par år siden. Jeg liker å flørte, og ser ikke noe galt i det. Men pga det ene lille kysset når jeg skulle gå, så fikk jeg utrolig dårlig samvittighet. Jeg fortalte det til samboeren min, men han syntes ikke det gjorde noe i det hele tatt.

Snur vi på situasjonen, så tror jeg ikke at jeg hadde brydd meg noe særlig om at han hadde kysset ei annen jente heller.

Gjest Gjesta
Skrevet

Neida, dette var uskyldig. Jeg hadde ikke tenkt over det en gang!!! sier kanskje mere om meg da, men jeg synes ikek det var noe galt i det du gjorde...

Skrevet

mitt svar hadde vært akkurat likedan.

jeg synes ikke det er forskjell på menn og kvinner når det kommer til god oppførsel og hva man bør og ikke bør gjøre i forhold til en partner.

hvorfor skulle det være det?

Skrevet

Hvis flørting blir forbudt, et tabu, så vil jeg anta at vi kommer til å se enda mer utroskap.

Ikke vær så streng mot dere selv. Det er gøy der og da, men i det virkelige liv....Og det ser de fleste tror jeg...

Skrevet

flørting kan være en ting, kyssing er tabu når man er i forhold for min del.

hva andre gjør i deres forhold, er deres sak, så lenge jeg og min kommende har de samme grensene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...