Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen drar jeg til Roma. (eller rettere sagt om 8 timer)

Adios! :tunge1:

Skrevet

God tur!!! :vinke: Kose deg masse!

Skrevet

Tænk ju :)

Skrevet

Da var jeg hjemme igjen.

Hatt en veldig fin tur, men som de sier; borte bra, men hjemme best.

Skrevet

Fortell fortell! Hva så du og sånt?

Skrevet

Takk! :) Fortelle skal jeg senere, men nå er jeg rimelig sliten, reist fra ti i dag morges og kom hjem for en time siden.

Referat i morgen :)

Skrevet

Sånn, da kan jeg fortelle :)

Har hatt det veldig fint, men slitsomt. Ble rimlig dårlig den dagen vi reiste, og ble verre og verre. Bihulebetennelse. Rimelig typisk av meg å få det når jeg skal ut å reise :roll:

Fikk likevel sett og gjort nesten alt jeg hadde planlagt.

Var fint å få noen dager sammen med mamma, det er ikke mye vi ser til hverandre i hverdagen, og da mest beskjeder og diskusjoner.

Byen Roma i seg selv var egentlig en skuffelse. Det var langt fra hvordan jeg hadde forestilt meg det, ettersom alle snakker om hvor flott Roma er.

Men det er nå så. Det var mye vakkert der! Det skal være sikkert. Ikke selve byen altså, men det andre.

St. Peter kirken er noe av det nydeligste jeg har vært borte i. Det kan ikke beskrives. Jeg gikk og gikk trundt inne der, øynene mine ble ikke mette. St. Peter kirken er alene en grunn til å dra til Roma.

Videre var vi i flere andre nydelige kirker, tok en sight seeing buss, tok en guida tur på colosseum (som egentlig også var en skuffelse, kjipt bare med ruiner :ler: Burde ha lest litt på forhånd.) shoppa litt, ++.

Maten var ganske skuffende. Ok priser, betalte rundt 6-7 euro for en rett, men det var små posjoner og nokså smakløst. PAstaen og pizzabunnen i seg selv var godt, men sausen smakte ingenting. Vi dynka maten med pepper og noen ganger ketchup :ler: De må ha trodd vi var helt rare.

Hjemturen ble ganske spesiell. Jeg skulle dra hjem alene, mamma kommer hjem på søndag. Først var det tog 45 min til flyplassen. Etter litt over en time skjønte jeg at det måtte være noe galt, selv om dette toget stoppet på alle stasjoner og det toget vi tok til Roma gikk direkte. Viste seg at jeg satt på et helt feil tog, i en helt feil retning. Jeg hoppet av, lette febrilsk etter en taxi med gråten i halsen. Fant til slutt en som ikke kunne engelsk. Jeg hadde kun 50 euro, men det var ikke nok. Fikk betale med norske penger. Var bare 3 kvarter til flyet gikk, og det tok 30 min å kjøre til flyplassen. Satt og grein mens jeg snakka med mamma i telefonen, drosjesjåføren skjønte at det var noe galt, kjørte så fort han kunne.

Var ved skranken 15 min før flyet skulle gå. Ikke snakk om at jeg fikk være med det flyet, uansett hvor mye jeg gråt og ba.

Deretter stod jeg ved billettskranken i 1 1/2 time for å finne en måte å komme meg hjem på. Det billigste alternativet var å dra til Amsterdam, sove der i natt og ta fly videre i dag tidlig. Mamma ville ikke det (snakket over meldinger, var masse frem og tilbake, ringte til klm i norge, +++) så det endte med at jeg kjøpte en ny billett. HAdde heldigvis med meg mammas mastercard. Tok et fly klokken 2, mellomlandet i Amsterdam, var på Gardermoen 21:30.

Utrolig deilig å være hjemme igjen! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg sittet på den flyplassen å grått enda :ler:

Men godt du kom deg hjem igjen vennen og at du hadde det fint :klem:

(er fremdeles misunnelig, men det kan jeg leve med ;) )

Skrevet

Huff så jævlig - det er ikke noe gøy. Har opplevd tull med hjemreiser selv så føler med deg.

Gjest baby-E
Skrevet

hei hei!

Høres jo ut som om du har hatt en fin tur da, solv om avslutning blei som den ble. Det er aldri morsomt å føle seg helt "lost" i et fremmed land! :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...