lena24 Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 hvordan lager dere den beste sjokoladekaka dere vet om. en skikkelig kalori bombe. ike gjør det noe om den er enkel også- :-) :-)
Arkana Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Denne er utrolig god. Mississippi Mud Cake 250 g smør 150 g mørk sjokolade 440 g sukker 2,5 dl varmt vann 80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao) 1 ss kaffepulver 260 g hvetemel ½ ts bakepulver 25 g kakao 2 egg Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (jeg har funnet ut at 1 time holder ellers blir den for tørr og mud cake skal være rå i midten, men ovner er forskjellige så sjekk etter 1 time og stek evt litt til). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist.
Gjest piaf Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 La stå 30 minutter før den avkjøles på rist. Hva menes med akkurat dette, har jeg lurt på. La stå hvor før den avkjøles på rist... ?
Arkana Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Hva menes med akkurat dette, har jeg lurt på. La stå hvor før den avkjøles på rist... ? Det betyr at den skal stå i formen en stund før du tar den ut av formen og legger på rist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå