Gå til innhold

Hvor mange ganger om dagen forer du hunden(e)?

Hvor mange ganger om dagen forer du hunden(e)?  

21 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger om dagen forer du hunden(e)?

• En gang (om kvelden)
      8
    • En gang (midt på dagen)
      7
    • En gang (på kvelden)
      2
    • To ganger
      25
    • Tre eller flere.
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

I lys av innlegget mitt om magedreining, hvor mange ganger om dagen forer du? Dette gjelder voksne hunder.

Selv forer jeg to. Morgen og kveld

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Hun får brødskive om til frokost og hundefôr til middagsitd. Hunde maten blir ofte stående en stund før hun spiser den så hun har alltid mat tilgjengelig.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Tørrfôr morgen og kveld.

Gjest Anonymous
Skrevet

du skulle hatt et alternativ som var at maten alltid står fremme..

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Mulig det, men i dagens opplyste samfunn trodde jeg ærlig talt ikke det var noen som gjorde det lenger..

Gjest Moonshadow
Skrevet
Mulig det' date=' men i dagens opplyste samfunn trodde jeg ærlig talt ikke det var noen som gjorde det lenger..[/quote']

Hva er galt med det da? Står alltid framme hos oss og hin er frisk og fin med helt normal vekt. Alltid gjort det sånn til alle våre hunder og har ikke hatt noe problemer med det.

Hun spiser ikke all maten på en gang, hun spiser litt da vi setter den ned også litt utover kvelden. Spiser ikke mye.

Skrevet

Hunden vår har alltid maten framme hun også. Vi prøvde i noen måneder med å gi henne mat to ganger om dagen, fordi hun var småspist og ikke særlig matglad.

Nå har vi resignert, hun er ikke spesielt glad i mat, og hun er tynn - men nå spiser hun ihvertfall når hun selv vil, istedenfor å ikke spise når hun fikk mat fordi det ikke passet henne akkurat da...

Vår konklusjon er at hun spiser mer nå enn med faste måltider - og det er viktig når man har en stankelbeinhund :)

Skrevet

Emma er 11 måneder. Hun får to brødskiver med leverpostei til frokost, et tørrformåltid på ettermiddagen og evnt. et tørrformåltid til før sengetid.

Skrevet

Min hund får sine 200 gram tørrfor når jeg går på jobb om morgenen. Han styrer selv når (og om) han vil spise det!

Hva er forresten forskjellen på om kvelden og kvelden?

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Hva er forresten forskjellen på om kvelden og kvelden?

:oops: Skrivefeil. Skulle vært på morgenen...

Gjest Dolphina
Skrevet

Tørrfôr rundt middagstider el. på morgenen.

+ litt middagsrester noen ganger på kvelden..

Skrevet

Jeg fòrer en gang om dagen (på kvelden), veterinæren som anbefalte det, siden hund er et rovdyr og det er omtrent slik som hadde vært naturlig for dem, men jeg vet ikke...... :wink: . I perioder der hunden er i stor aktivitet fòrer jeg to ganger om dagen, og med mye vann. Jeg sliter litt med å få hunden min til å drikke sjølom hun alltid har vann tilgjengelig. Jeg bruker alltid å ta bort matskåla hvis alt ikke blir spist med en gang (bruker ikke ha noe problem med det) og slik har jeg alltid gjort med den hunden jeg har nå. Men jeg kjenner frustrasjonen med en hund som blir tynnere og tynnere og nekter å spise (da har jeg hatt mat til den hele tida, vet ikke om den spiste mer, men bedre samvittighet for meg)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Emma er 11 måneder. Hun får to brødskiver med leverpostei til frokost' date=' et tørrformåltid på ettermiddagen og evnt. et tørrformåltid til før sengetid.[/quote']

hm må hun ikke ut på natta da da?

Nemi får frokost og middag med NP. :)

Skrevet

Nei, det har gått fint så langt :)

Før fikk hun bare frokost og middag, men siden hun spiser ganske lite, anbefalte oppdretterne at hun skulle få et tredje måltid.

Skrevet

Da den ble operert for magedreining (for ca 3 mnd. siden), ble jeg anbefalt å gi den 3 måltider pr. dag.

Fòret skal være oppbløtt, da blir noe av gassen borte før hunden får det.

Før den ble syk, fikk den alltid to måltider.

Å ja, magedreining er no dritt... :-(

• 3 måneder senere...
Skrevet
Mulig det' date=' men i dagens opplyste samfunn trodde jeg ærlig talt ikke det var noen som gjorde det lenger..[/quote']

Her må jeg også spørre: Hva mener du? Hva er galt med å la maten stå fremme hele tiden? Det fungerer gjerne dårlig for noen, er totalt uaktuelt for andre - mens for atter andre igjen fungerer dette helt glimrende.

:forvirra:

Utdyp!

Skrevet

Jeg har maten fremme hele tiden, og det har min venninne også, og hun er veterinær. Så at det er gammeldags og galt er jeg ikke enig i. Det kommer jo helt an på hunden da!

Det er ganske forskjell fra en matglad retriver til en småspist greyhound f.eks. Derfor må man tilpasse mat og mating til hundens rase og behov.

Jeg har en storpuddel, og jeg har alltid fôret fremme. Den spiser når det passer den, erfaringsvis er det 1-2 ganger om dagen (litt avhengig av middagsrester osv).

Skrevet

Min får morgen og kveld 1/3 av maten om morgenen og 2/3 av maten sånn på ettermiddagen/kvelden. .. styres av når vi går tur.

Jeg har hørt at om hunden vil ha mat to ganger for dagen er det det beste å legge opp til. Ikke vet jeg. jeg gjør det slik og har en sunn og fin hund.

Noen ganger kommer hunden og henter meg bort til forboksen for å fortelle at i dag må hun ha litt mer ... og da får hun det...siden dette skjer max 1 gang i mnd. nesten litt søtt :)

Gjest Gjesta
Skrevet

han får mat to til tre ganger om dagen. Hadde det vært opp til han , hadde han fått mat hel tiden. Skikkelig matvrak! Han kan mase litt om mat etter at han har vært ute, så "skal " han liksom ha mener han selv , selv om det bare er en liten tissetur rundt blokka :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...