Gjest CrazyInLove Skrevet 4. mars 2005 #1 Del Skrevet 4. mars 2005 Er det noen som har prøvd å nett date noen over lang tid? Er litt fersk og lurer på om det er smart? Hvis det tar 3-4 måneder før man får en sjanse til å møtes, har det lett for å gå galt når man endelig treffes? Tenker at man vil kjenne personen veldig godt da og kanskje tillegge personen en del egenskaper som ikke stemmer og så bli skuffet. Eller hva hvis bildene ikke stemmer helt og man ikke blir noe tiltrukket av personen? Hva gjør man da? Har det lett for å gå galt, eller er det store sjanser for at det kan bli noe mer når man endelig møtes? Hva tror du eller hva har du erfart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wix Skrevet 4. mars 2005 #2 Del Skrevet 4. mars 2005 Har erfaring på å treffes rl etter både kort og lang tid. Min erfaring er nettopp som du sier - etter flere måneders nett-dating har man laget seg en veldig fin sky av drømmer som det er lett for at man faller gjennom når man treffer personen rl. Nei, jeg vet det er skummelt med en gang men det er mye bedre å hoppe i det etter 1-2-3 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 5. mars 2005 #3 Del Skrevet 5. mars 2005 Min erfaring er motsatt. Nokså begrenset erfaring da, men likevel... Jeg traff en etter bare en uke. Han forelsket seg hodestups. Siden jeg ikke var forelsket, ble det helt feil å fortsette å treffe ham - jeg ville gi ham signaler jeg ikke kunne gi, følte jeg. Selv om han var helt ok på alle måter. Dermed kuttet jeg. Nestemann traff jeg etter seks uker, og da veldig sporadisk en måneds tid. Full klaff, og vi er sammen fortsatt. For meg var det veldig riktig å bli godt kjent først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #4 Del Skrevet 5. mars 2005 Har gjort det bare en gang. Vi møttes etter 3 uker og er nå gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wix Skrevet 5. mars 2005 #5 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg tror det har med at den første var feil for deg og den andre var riktig. En kan kanskje argumentere for at det spiller ingen rolle - det som er viktig er klaffen mellom de to personene. Tviler på at det hadde gått så mye bedre med han jeg traff føste gangen etter noen måneder om jeg hadde truffet han etter 1 uke. Jeg hadde bare spart meg for mange søte kvelder foran pcen og en hel del grubling og tvil da jeg først traff han. Men det er nå en kjennsgjerning at en forelskelse innebærer å lage et litt urealistisk drømmebilde av den andre, der man ikke ser det negative. Å date via internett bygger opp under denne forelsken - en får enda større mulighet til å lage seg et urealistisk drømmebilde. Så jeg vil nå fortsatt anbefale å hoppe i det egentlig... Om ikke annet for å spare tid. Det er først når en møtes irl en kan begynne å bygge et liv sammen, hvis det skulle være aktuelt. Hvis ikke er det kanskje greit å vite det med det samme? (om en da ikke kun er ute etter en flørt da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 5. mars 2005 #6 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har både positive og negative erfaringer.. Førstemann ut var i militæret i Irak.. Der nede hadde de tilgang på gratis telefon hele tiden, så meg og han snakka sammen på ca en time på telefon hver eneste dag i en mnd ca.. Når han kom hjem skulle han komme på besøk til meg, først skulle han bare gjennom noe psykolog-greier og til Oslo en tur på fest med gutta fra militæret.. Den kvelden festen var sa han at han hadde falt for meg.. Samme kvelden låg han med ei anna dame ( som attpåtil var MYE eldre enn meg, han tente visstnok bare på eldre damer ).. Når han kom til meg hadde vi det kjempefint de to første dagene, så kvelden før han skulle dra gjør han det slutt.. Jeg klikka helt fullstendig og det endte med at han gikk uten et ord morgenen etter.. I ettertid fikk jeg vite at jeg var bare en av mange jenter han hadde håpet på å få seg noe av.. Han fikk heldigvis ikke meg.. Andremann trodde jeg virkelig var mannen i mitt liv, for meg og han var helt like.. Vi tenkte likt, vi likte alle de samme tingene, vi kunne prate sammen i mange timer og aldri gå tom for ting å si, vi hadde samme mål, drømmer og tanker om fremtiden og han sa at han var overbevist om at jeg var den rette for han.. Vi møttes og hadde det kjempefint, men så fikk han panikk.. Det var noe som skurret - det hadde med jobben hans å gjøre - han følte han måtte prioritere den - og dumpet meg.. Jeg skjønner hvorfor han gjorde det og det siste han sa var at han var sikker på at vi var ment for hverandre og at vi kom til å møtes igjen.. Vel, tiden vil vise.. Tredjemann er han jeg er sammen med nå, og det funker veldig, veldig bra.. Men det var ikke helt klaff med en gang.. Vi har det veldig morsomt sammen og jeg er veldig forelska i han, men jeg klarer ikke å forestille meg fremtiden med han pga han forrige, men vi passer veldig bra sammen.. Jeg syns det er veldig fint å få vite litt om mennesker før jeg møter dem, men jeg tror at hvis man virkelig legger opp til at dette blir dødsbra liksom før man møtes, så blir man veldig fort skuffa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 5. mars 2005 #7 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har bare gjort det en gang. Vi traff hverandre etter tre uker og har nå vært samboere 9 måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 5. mars 2005 #8 Del Skrevet 5. mars 2005 Har truffet to kjærester gjennom nettet og en erfaring var dårlig og en bra. Den første var totalt fiasko men jeg tror det var av andre grunner enn fordi vi ikke møttes med en gang. Han jeg er sammen med nå, kjente jeg som venn i to år før vi begynte å like hverandre. Etter det tok det 6 mnd. før vi fikk møttes (altså 2 og et halvt år til sammen) og nå har vi vært sammen i over et år. Gikk helt fint og han var akkurat lik i RL som han var over nettet (faktisk bedre ). Grunnen til at det tok så lang tid er fordi han bor i USA og det er ikke bare bare å fly over med en gang man har lyst liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 5. mars 2005 #9 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg og mannen min har vært gift i snart 3 år nå. Vi møttes i RL etter 4 mnd (måtte fly over dammen for å møtes - så det tok naturlig nok litt tid før vi fikk råd til å fly så langt). Tror det bare var godt for oss at det tok lang tid før vi møttes. Vi hadde t.o.m. vår første krangel på nett :o Var akkurat som om vi var sammen - og ingenting var annerledes i RL - untatt at vi kunne røre hverandre fysisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #10 Del Skrevet 6. mars 2005 Synes ikke 3-4 måneder høres ut som lang tid. Man kan bli veldig godt kjent på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #11 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg ville bare hoppet i det. Det er umulig å vite om det er kjemi før man treffer mennesket IRL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 6. mars 2005 #12 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg ville bare hoppet i det. Det er umulig å vite om det er kjemi før man treffer mennesket IRL. Det er vel ikke umulig! Jeg har god kjemi med mange på nettet jeg. Og det hadde jeg naturligvis med mannen min også både før og etter at vi møttes i RL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 6. mars 2005 #13 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er vel ikke umulig! Jeg har god kjemi med mange på nettet jeg. Og det hadde jeg naturligvis med mannen min også både før og etter at vi møttes i RL. Enig med gjest! En ting er å ha god kjemi på nett, det er ikke derimot sagt at man finner det samme IRL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 7. mars 2005 #14 Del Skrevet 7. mars 2005 Enig med gjest! En ting er å ha god kjemi på nett, det er ikke derimot sagt at man finner det samme IRL. Jeg henger meg og på gjesten her.. Man kan ha utrolig god kjemi over nett og evt på telefon og så plutselig når man møtes, så har man ingenting å snakke om - ikke kjemi i det hele tatt.. Men så har man jo flaks og av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå