Gjest anonym akkurat nå Skrevet 30. januar 2005 #1 Del Skrevet 30. januar 2005 ja jeg har blitt forlover og jeg kan ikke akkurat si jeg er kjempe fornøyd. FOr det første kjenner jeg henne ikke så godt, det er samboeren til en kamerat av min samboer. For det andre trur hun at en forlovers oppgave er og gjøre alt hun spør om- og det er jeg veldig fortvilet over!!! jeg skal pynte kirke, skal lage bordkort, lage invitasjoner, bake kaker, pynte bordet, kjøre henne hit og dit for og prøve kjoler etc, si min mening om absolutt alt og i tillegg ta ut salmer de skal ha i kirken..... unnskyld at jeg klager så fælt men jeg skal i tillegg til dette planlegge bryllupet til samboeren min og meg. En dag jeg vil skal være HELT PERFEKT!!!! VI bestemte oss for og gifte oss for en god del måneder siden, og nå for litt over to måneder siden bestemte de seg for plutselig og gifte seg også, tre måneder før oss. Og hun skal herme etter alt vi sier og gjør. Så nå kan jeg ikke si noen ting om hvordan vi skal ha det for da kopierer hun det med en gang - JEG ER SÅ UTROLIG LEI!!!!!!!! Hva er egentlig en forlovers oppgave???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #2 Del Skrevet 30. januar 2005 Strengt tatt; Å skrive under på et papir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. januar 2005 #3 Del Skrevet 30. januar 2005 Å skrive under på et papir. Si nei der du føler for det. Og det er da hun som skal gifte seg? Hvorfor skal du ordne med alt da? Enten så sier du at hun må gjøre masse av disse tingene selv, eller så får du be henne finne en annen. En forlover er ikke en bryllupsslave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 30. januar 2005 #4 Del Skrevet 30. januar 2005 Som forlover velges oftest hans/hennes beste venn/venninne. Forlovernes formelle oppgave er å avgi en skriftlig erklæring om at det ikke er noe i veien for at partene inngår ekteskap. Fra bryllupsweb.no mer om forlovers oppgaver finner du her. Jeg skjønner ikke hvorfor du i hele tatt sa ja jeg. For selvom det i det store å det hele egentlig bare er å skrive fylle ut de papirene, så ønsker de aller fleste at forlovern skal være med å prøve kjoler, hjelpe til med slør og kjole på den store dagen, holde en tale og slike ting. Syns hun krever/ønsker litt vell mye da. Hva ønsker du ut av din forlover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #5 Del Skrevet 30. januar 2005 Synes hun forlanger ALT for mye av deg.. Forloveren min skal få ta seg av utdrikkingslaget, skrive under på papiret, hjelpe meg litt på dagen og holde tale hvis hun vil.. Resten mener jeg er bruden og brudgommens oppgave og finne ut av. Er jo tross alt deres bryllup, så de får gjøre litt selv. Hun høres litt ut som den onde stemor(eneste sammenligning jeg kom på i farten) som hærsjer sånn.. Si at hun får ta del i dette, er hennes dag tross alt. Hvis hun ikke går med på dette og fortsatt er vrang, si at da gidder ikke du være forlover... Makan til kvinnfolk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soon Mrs S Skrevet 30. januar 2005 #6 Del Skrevet 30. januar 2005 Synes du skal si nei jeg... Ikke ta den oppgaven når du ikke vil og er i tvil i det hele. Jeg valgte min forlover fordi hun kjenner meg aller best og er den jeg har kunnet støtte meg til, og alt det ei vennine gjør. Det eneste jeg forventer av min forlover er at hun skal være sammen med meg på bryllupsdagen, hjelpe meg med å få på kjolen osv. og selfølgelig skrive under på papiret. Om hun arrangerer utdrikkingslag er helt opp til henne, men er ikke et must for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. januar 2005 #7 Del Skrevet 30. januar 2005 Du må forte deg å si fra om at du syns det er for mye ansvar på deg. Sett opp en liste på hva du kunne tenke deg å hjelpe til med. Om det ikke er greit for henne så får hun se seg om etter en annen forlover Hun skjønner vel at du har ditt eget bryllup å planlegge også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 30. januar 2005 #8 Del Skrevet 30. januar 2005 Kjære deg, dette høres jo fullstendig vannvittig ut! :o Det er riktignok snart 21 år siden jeg giftet meg - og jeg skjønner at forloveroppgavene har vokst seg "himmelhøye" fra den gang og fram til i dag! Min forlover kjøpte bryllupsgave, skrev en sang - og hang noen bokser bak veteranbilen da vi skulle kjøre fra kirken! Ærlig talt - vil du vite hva jeg mener? Jeg hadde forklart henne følgende: Ettersom dere er i full sving med å forberede deres eget bryllup, så føler du ikke at du vil kunne stille opp som forlover og konsentrere deg 100% om alle oppgavene hun ønsker hjelp til. Si at du beklager, men at du har kommet fram til at det er bedre for dere begge om hun velger en annen forlover - en som har tid og overskudd til å stille opp i større grad enn det du vil ha mulighet til nå framover. Hvis du ikke har mulighet til å gjøre det skikkelig, er det ærligere å si fra seg oppgaven. Dette går det an å gjøre på en fin og høflig måte! Det må da være måte på; kan skjønne hun må fatte at du ikke kan ha to brylluper i holdet på en gang! Og nå må du i rettferdighetens navn ha lov til å se fram til, planlegge og GLEDE DEG til ditt eget! Hadde dette vært din beste venninne, ville jeg nok ha vurdert det annerledes... Blir hun fornærmet, får det bli hennes problem. Jeg føler meg sikker på at du vil angre om du gjennomfører dette. Og så vil du antagelig være ganske sliten og lei før ditt eget bryllup. Og det er det vel ikke verdt? Hilsen sauen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 30. januar 2005 #9 Del Skrevet 30. januar 2005 Enig med de andre, her må du nok bare stte ned foten. Strengt tatt er jo forloverens oppgave å skrive under på et papir, i tillegg håper jeg min forlover vil arrangere utdrinkingslag, være med å se på kjole (ikke 1000 forskjelige steder), være med meg på selve dagen og holde tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 30. januar 2005 #10 Del Skrevet 30. januar 2005 Enig med Væren! Og det får da være måte på hva en forlover skal gjøre!!! Og dessuten; hold kjeft om deres planer, så må hun komme på sine egne ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 30. januar 2005 #11 Del Skrevet 30. januar 2005 jeg skal pynte kirke,- alene, sammen med venninner/henne? Vet mange forlovere gjør dette, men ikke fordi en brud har sagt skal.. skal lage bordkort,lage invitasjoner,- :o Man kan godt sette bort oppgaver, men man må da spørre først.. bake kaker,-og når skal du gjøre det? Mellom pynting av kirke og bord? pynte bordet, kjøre henne hit og dit for og prøve kjoler etc,- om du ikke har funnet kjolen din ennå, kunne du kanskje finne en kjole selv samtidig ? si min mening om absolutt alt,- hun må jo synes du har utrolig god smak og i tillegg ta ut salmer de skal ha i kirken,-da tror jeg jeg ville funnet noen salmer få kunne.. Dette er tydelig ikke en oppgave du har lyst på, forståelig nok. Kom deg ut av den på en hyggelig måte. Det vil være til felles beste. Forloveren holdt et utrolig bra utdrikkingslag, stilte på en gjennomgang av sermonien, slik at ho hadde sett stedet på forhånd.. og ho hadde laget en artig tale, i tillegg til å underskrive papiret. For meg var det mer enn nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #12 Del Skrevet 30. januar 2005 Hvorfor takker du ikke nei? Det ville jeg gort til en slik bridezilla. Selv om jeg takket ja i utgangspunktet. Det er måte på hva man kan forlange av folk! Min forlovers oppgave er å skrive under på papiret. Også er hun mer enn velkommen til å være sammen med meg den store dagen. THAT'S IT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 30. januar 2005 #13 Del Skrevet 30. januar 2005 :o Høres ut som om denne "venninnen" er mektig inspirert og imponert av dine egne planer og ideer til ditt eget bryllupp og dermed syns det er kjempelurt at du likegodt ordner alt for henne også, slik at hun får det like bra som deg. Eller noe sånt. :-? Det er sikkert vanskelig å si fra, men syns Værens forslag var veldig godt! På den måten kan du si fra uten å fornærme henne: "Du fortjener mye mer enn det jeg har mulighet til å yte". Enkelt og greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. januar 2005 #14 Del Skrevet 30. januar 2005 Signerer Værens innlegg. Søte lille deg, takk pent nei til oppgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #15 Del Skrevet 30. januar 2005 Signerer Værens innlegg. Søte lille deg, takk pent nei til oppgaven. ENIG! Skal man være forlover, skal man gjøre det fordi man føler at man står nær bruden, og kose seg med oppgaven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra:) Skrevet 30. januar 2005 #16 Del Skrevet 30. januar 2005 :o :o :o hva mer er det å si?!?! Føyer meg bare på her i listen jeg. Hun du skal være forlover til (eller ikke), må jo forgude deg! Du må jo virkelig ha god smak Ta det som et kompliment, men takk høfflig nei til oppgaven dersom hun ikke forstår at dette er altfor mye forlangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortsatt anonym Skrevet 30. januar 2005 #17 Del Skrevet 30. januar 2005 oi oi her var det mange som hadde skrevet inne ja, tusen takk for alle gode forslag. jeg er veldig fristet til og trekke meg, men hun har jo ingen venner - sukk!!! vil jo ikke såre henne heller. HVORFOR SKAL JEG ALLTID VÆRE SÅ DUMSNILL!!!!!! Får gå i tenkeboksen nå en stund tenker jeg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #18 Del Skrevet 30. januar 2005 Kanskje en grunn til at hun ikke har andre å spørre :o ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 30. januar 2005 #19 Del Skrevet 30. januar 2005 Kanskje en grunn til at hun ikke har andre å spørre :o ??? Tenkte det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 30. januar 2005 #20 Del Skrevet 30. januar 2005 Men hvis det er sånn at hun ikke har andre å spørre, og du føler at du vil være forlover for å vise medmenneskelighet, så kan du jo likevel sette ned foten og si på en fin måte at du dessverre ikke kan bake kaker, skrive innbydelser etc for henne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå