Gjest ufrivillig singel Skrevet 29. januar 2005 #1 Skrevet 29. januar 2005 I oktober gjorde jeg og samboeren min gjennom ett år og kjæreste gjennom tre år, det slutt. Vi hadde hatt ett turbulent forhold hvor jeg hadde vært utro og slått opp flere ganger fordi jeg ikke visste om vi egentlig passet sammen. Etter at det ble slutt nå, løp jeg rett i armene på en god kammerat av meg og vi hadde noe på gang i litt over en månedstid. Dette har nå rent ut i ingenting. Jeg har ingen følelser for denne kammeraten lenger. Da jeg var hjemme på ferie i julen fikk jeg mye tid på å reflektere over forholdet mellom meg og eksen. Jeg så plutselig mye klarere hva vi og jeg selv gjorde galt. Jeg vokste på dette og innså hvordan jeg vi ha det og hvordan jeg vil være som person. Da jeg møtte eksen etter jul, kjente jeg straks hvor sterke følelser jeg faktsik har for han. I et par uker var vi som kjærester igjen, men plutselig sa han at han ikke ville inn i noe nytt forhold og vil at vi bare skal være venner. Jeg ble KNUST. Jeg har aldri grått så mye som jeg har gjort de 10 dagene som har gått etter dette. Jeg elsker ham og det er forferdelig å ikke kunne vise ham dette. Jeg er så sikker på at vi kan få det til å fungere. Nå føler jeg det som om jeg har fått masse "clues" om hvordan vi kan få forholdet til å fungere, men så lenge vi ikke er sammen kan jeg ikke bruke dem. Det er forferdelig å komme hjem i leiligheten. Det er jo ikke hjem når ikke han er der! Jeg savner, lengter etter og tenker på ham hele tiden. Så spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg få ham tilbake? Hva skal jeg gjøre??? Han sier at jeg er viktig for ham og at han har sterkere følelser for meg enn det man vanligvis har for en venn, men han har det fint som han har det nå og vil ikke være mer enn venner. Framtiden vet han ingenting om, sier han.... I desember var det han som ville ha meg tilbake, men plutselig har han altså ombestemt seg. Jeg har fortalt ham om følelsene mine, hvordan jeg har det og at jeg elsker ham. Hva gjør jeg nå? Råd mottas med stor takknemlighet!
Nabodama Skrevet 29. januar 2005 #2 Skrevet 29. januar 2005 Du høres utroøig vinglete ut! Og det har du visst vært gjennom hele forholdet også, ettersom dere har gjort det slutt flere ganger fordi du ikke visste om han var rett for deg. Det må ha vært virkelig slitsomt for ham. Ikke rart han føler han har det bra nå. Tror du må prøve HARDT hvis du vil ha ham tilbake. Og hvrdan du skal greie det, vet jeg ikke. Du har jo fått flere sjanser, og han synes vel det er rart at du plutselig er så sikker nå. Tror du må innse at toget har gått for din del...
Gjest ufrivillig singel Skrevet 29. januar 2005 #3 Skrevet 29. januar 2005 Jeg forstår hva du mener... Jeg har oppført meg barnslig og naivt.. Jeg hadde ikke beina på jorda og var ikke flink til å sette pris på det jeg hadde. Alt dette angrer jeg på, og jeg har innsett hvor dum jeg har vært... nå føler jeg meg som en annen person, og det er denne personen jeg vil vise ham... Han vil stadig at vi skal finne på ting, sier at jeg er hans beste venn og at han ikke vil miste meg (som venn)... Skal jeg sitte på pinne og vente og se hva tiden bringer? Eller skal jeg begynne å jobbe med å legge alt dette bak meg å gå videre? Eller skal jeg sende brev til ham om tankene og følelesene mine? Han hører på og er interessert når jeg snakker om hva jeg føler, men jeg vet ikke hva det egentlig betyr for ham...
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #4 Skrevet 29. januar 2005 Jeg tror det eneste som kan hjelpe her er tid. Du må rett og slett VISE han at du er et nytt menneske. Han stoler jo ikke på deg, og det med god grunn. At du har innsett at du ikke har vært pålitelig er jo ikke noe han kan skjønne uten at du bruker lang tid på å bevise det. Hva ville du gjort i hans situasjon? Du kjenner han jo sannsynligvis ganske godt.
Nabodama Skrevet 29. januar 2005 #5 Skrevet 29. januar 2005 Jeg forstår hva du mener... Jeg har oppført meg barnslig og naivt.. Jeg hadde ikke beina på jorda og var ikke flink til å sette pris på det jeg hadde. Alt dette angrer jeg på, og jeg har innsett hvor dum jeg har vært... nå føler jeg meg som en annen person, og det er denne personen jeg vil vise ham... Han vil stadig at vi skal finne på ting, sier at jeg er hans beste venn og at han ikke vil miste meg (som venn)... Skal jeg sitte på pinne og vente og se hva tiden bringer? Eller skal jeg begynne å jobbe med å legge alt dette bak meg å gå videre? Eller skal jeg sende brev til ham om tankene og følelesene mine? Han hører på og er interessert når jeg snakker om hva jeg føler, men jeg vet ikke hva det egentlig betyr for ham... Og hvor lenge varer denne "nye" personen, lurer han sikkert på. Tror det kun er TID som skal til. Du må vise ham over tid at du er "ny og forandret", at det ikke er en ny vingling fra din side. Noe det kanskje er.
Flowery Skrevet 29. januar 2005 #6 Skrevet 29. januar 2005 Jeg synes det høres ut som om det at du hoppet rett til en kompis var dråpen som fikk begeret til å flyte over for ham. Du har antagelig såret ham så mye at han nå er over deg. Han fikk deg tilbake. Da har han fått det siste stikket og han kan gå videre etter å ha sagt takk og farvel til deg. Det er ofte det som skal til for å kunne gå videre etter et brudd; bare å få bekreftet at han kunne få deg og så kan han gå videre. Tror det beste for deg er å bare glemme dette og tenke igjennom hva du vil med livet ditt.
Cata Skrevet 29. januar 2005 #7 Skrevet 29. januar 2005 Skal jeg sitte på pinne og vente og se hva tiden bringer? Ja, hvis du vil ham tilbake så tror jeg faktisk det er det du må gjøre. Tror nok han trenger tid til å finne ut om han vil gå inn i et forhold til deg på nytt. Så du må nok bare vente til han kommer tilbake eller til du er klar til å gå videre livet uten ham.
Gjest Embla s Skrevet 29. januar 2005 #8 Skrevet 29. januar 2005 Jeg tror du burde gjøre det klart for ham at du ikke ønsker å være bare venn, og kutte kontakten en stund. La han helt i fred så han kan tenke gjennom ting og forhåpentligvis savne deg og komme fram til at livet med deg er bedre en livet uten.
Gjest trådstarter... Skrevet 30. januar 2005 #9 Skrevet 30. januar 2005 Jeg tenkte også det at det var best å ikke ha så mye kontakt med ham i hensyn til meg selv og det at han da kanskje vil begynne å tenke og finne ut at han savner meg... I går ble jeg invitert ut på date av en gutt jeg synes er ganske søt. Det var vel ikke feil av meg å takke ja til det??? Da jeg var sammen med denne gutten i går føltes det nesten som å være utro... altså jeg er usikker på hvor fri jeg egentlig er når jeg er i denne situasjonen? Jeg merker at jeg har veldig godt av at jeg møtte denne gutten og at jeg nå har noe og glede meg og tenke på annet enn eksen. Jeg og venninnene mine diskuterte faktisk i går hvorvidt jeg savner eksen eller bare det å ha noen... Hvordan vet man det? Ettersom jeg får tårer i øynene bare av å se eksen omtrent, tror jeg at det er HAN jeg savner, men det kan jo være alt det han representerer som gjør meg trist? Tryggheten ved å ha noen som er der for deg og elsker deg, men også alle feilene jeg har gjort, alt jeg angrer på, alt jeg kunne hatt hvis jeg hadde handlet annerledes... Svar mottas fortsatt med takk!
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #10 Skrevet 30. januar 2005 Selvfølgelig var det galt av deg å gå ut med en annen om du vil bevise eksen at det er han du elsker. Dersom han får vite om det får han jo det endelige beviset for at du ikke vil ha han, men leter etter en annen. Tror du må komme deg videre i livet ditt.
Annie Skrevet 30. januar 2005 #11 Skrevet 30. januar 2005 Klarer ikke helt å gi Trådstarter noe sympati her. OM du virkelig elsker eksen og vil vise at du har forandret deg så går du vel ikke på date med en annen??? Du viser vel ikke akkurat for han da, at du venter og er villig til å ofre noe særlig for han? Syns du burde slutte og gråte over spillt melk. Du har "driti på draget" og la han komme seg videre ved å kutte han ut. Kanskje han da etterhvert kan finne tilbake til deg. Tror ikke han har den nødvendige tilliten til deg på det nåværende tidspunkt, til å ville/tørre satse på deg igjen.
Nabodama Skrevet 30. januar 2005 #12 Skrevet 30. januar 2005 Du er altså fortsatt vinglete, og klarer ikke å bestemme deg?! Du har ikke håp om å bli sammen med eksen om du går ut med andre, det må du vel forstå?
maki Skrevet 30. januar 2005 #13 Skrevet 30. januar 2005 Klarer ikke helt å gi Trådstarter noe sympati her. OM du virkelig elsker eksen og vil vise at du har forandret deg så går du vel ikke på date med en annen??? Du viser vel ikke akkurat for han da, at du venter og er villig til å ofre noe særlig for han? Syns du burde slutte og gråte over spillt melk. Du har "driti på draget" og la han komme seg videre ved å kutte han ut. Kanskje han da etterhvert kan finne tilbake til deg. Tror ikke han har den nødvendige tilliten til deg på det nåværende tidspunkt, til å ville/tørre satse på deg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå