@riel Skrevet 19. november 2004 #3 Skrevet 19. november 2004 Hvis du er ute etter prevansjon, kan du like godt gå for Pearly. Den er billigere en Ladycompen fordi den ikke lagrer så mange syklusdager (den lagrer 99, Ladycomp rundt 150) Men den er like sikker som prevansjon, og mye tøffere
Gjest Mina27 Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Er du fortsatt fornøyd med Pearly, @riel? Jeg vurderer å bestille en...Noen andre som har gjort seg erfaringer med Pearly eller Ladycomp i det siste?
@riel Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Fortsatt veldig fornøyd. Brukt den i over 6 md nå, og den fungerer kjempebra. Har lært kroppen å kjenne, og får mindre og mindre røde dager nå som syklus er stabil
Gjest Mina27 Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 nevnte det for kjæresten min i går, men han er svært negativ, livredd for at jeg skal bli gravid! så da blir det p-piller noen år til! går på cerazette da, så jeg sliter jo ikke med bivirkninger eller noe sånt.
@riel Skrevet 27. april 2005 #7 Skrevet 27. april 2005 Hvorfor ikke la han lese brosjyren? Så forstår han at sjansen er like liten for å bli gravid med PFC som med p-piller. Så kan du jo prøve å forklare han at det faktisk er bedre for kroppen din å få være naturlig enn å måtte være hormonelt påvirket.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #8 Skrevet 27. april 2005 Og tror han ikke på brosjyren så tror han kanskje på denne studien av Ladycomp og Babycomp: http://www.ladycomp-babycomp.com/english/study8.htm som viser at mindre enn 1 av 100 kvinner som bruker Ladycomp riktig blir gravide.
Gjest Mina27 Skrevet 27. april 2005 #9 Skrevet 27. april 2005 men denne undersøkelsen ligger jo på sidene til de som selger produktet! kan man stole på den da mon tro? kanskje jeg skal høre med legen min. kjæresten vet at jeg ikke ville tatt abort dersom jeg ble gravid nå, mens han absolutt ikke er klar for farsrollen ennå. han sier han ikke vil tørre ha sex dersom jeg slutter på p-pillene. og det er det ikke verdt :-?
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #10 Skrevet 27. april 2005 men denne undersøkelsen ligger jo på sidene til de som selger produktet! kan man stole på den da mon tro? kanskje jeg skal høre med legen min. kjæresten vet at jeg ikke ville tatt abort dersom jeg ble gravid nå, mens han absolutt ikke er klar for farsrollen ennå. han sier han ikke vil tørre ha sex dersom jeg slutter på p-pillene. og det er det ikke verdt :-? Jeg brukte linken fra deres sider fordi det var kun der hele rapporten lå. Ellers finner du abstraktet her, her og her. Det virker som slike prevensjonsmidler ikke er noe for deg, legen din vil nok si det samme.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #11 Skrevet 27. april 2005 tisser man på denne dingsen eller? er ute etter hormonfri prevensjon... Er det vanskelig å bruke den? :-?
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #12 Skrevet 27. april 2005 Nei, man måler temperaturen hver morgen, vanskeligere enn det er det ikke. http://www.buenaventura.no/
jordbær Skrevet 27. april 2005 #13 Skrevet 27. april 2005 Vel, jeg har brukt den saken i 1,5år og har fortsatt ikke blitt gravid. Kjæresten din må kanskje forstå at ingenting er 100% sikkert og vil han ikke bli pappa, får han holde seg unna sex
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #14 Skrevet 28. april 2005 LC eller perly er like sikkert som p-piller, heller ikke de er 100% Dette forklarte jeg nøye for min samboer, som heller ikke er klar for en baby. Men vi er begge enige om at skjer det, så blir vi glade likevel da, så for oss er det ikke så farlig, så dette passer greit for oss. Vi valgte ladycomp heller enn perly, selv om sistnevnte er billigere, fordi den er oppladbar. perly må du bytte batteri (altså sende den inn til dem) etter ca 2 år. Jeg planlegger å bruke denne resten av mitt fruktbare liv, kanskje 20 år, det kunne blitt såpass mange batteribytter at vi heller tok den oppladbare. Og den funker greit. Men jeg har bare brukt den i halvannen måned, og alt tyder på at jeg ikke hadde EL den første måneden etter p-pilleslutt, så faren for å ha blitt gravid er nærmest ikke-eksisterende, og jeg får maaaaange røde dager for tiden. Pga at den altså ikke kjenner kroppen og syklusen min enda. Særlig siden jeg ikke hadde EL forrige måned, da lærte den jo egentlig ingenting om meg. Men jeg synes den fungerer greit sånn ellers
Gjest Mina27 Skrevet 28. april 2005 #15 Skrevet 28. april 2005 Takk for mange gode svar! Det å holde seg unna sex hvis man ikke vil ha barn er vel litt drastisk...Cerazette funker bra (bortsett fra at det er hormoner da), så det blir nok det. Leste en artikkel i avisa om ny forskning på eggløsning, hvor konklusjonen var at sikre perioder omtrent er ikke-eksisterende. Så kjæresten min holder nok det sterkeste kortet foreløpig...
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #16 Skrevet 28. april 2005 Poenget med det å måtte "holde seg borte fra sex" er at p-piller ikke gir 100% sikkerhet, at sikkerheten ved p-piller korrekt brukt og ladycomp (og de andre, babycomp og pearly) er ca lik. Det er målt ved hvor mange som reelt ble gravid ved korrekt bruk, ikke teoretisk sikkerhet. Du BLIR ikke gravid dersom der ikke er et egg som møter sædcellene. Men "sikre perioder" er meget usikekrt dersom du ikke vet når EL finner sted. Derfor er ikke "sikre perioder" noe å satse på alene, men om du følger med på temp, og evt kombinerer det med å sjekke utflod og/eller livmortappen, så finner du ut når EL er, og da er det sikkert "resten av måneden" Lc er en fin sikkerhet, helt alene. Du må jo da bruke kondom eller avstå fra sex de røde dagene. For oss er i alle fall ikke dette noe problem. Men jeg ØNSKET å slutte på p-pillene fordi jeg var plaget av hormonene som fjernet sexlysten og gjorde meg irritabel og trist. Dessuten anser vi ikke barn som noen krise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå