Xina Skrevet 8. november 2004 #1 Skrevet 8. november 2004 Hva skal dere ha til velkomst drink? Og hva hadde dere som har giftet dere?
smilepia Skrevet 8. november 2004 #2 Skrevet 8. november 2004 Vi lurer litt på Martini Asti. Det er en champagne, men en sort som de fleste liker (inkludert meg og jeg fordrar ikke champagne ellers, samma hvor dyr den er ) Var i bryllup i fjor sommer der den ble servert sammen med moreller, og det var absolutt vellykket. De hadde også Mozell som alternativ, som vi også har tenkt å "kopiere" - men vi velger sikkert å ha light-versjonen av mozell da brudgommens mor er diabetiker. -Smilepia-
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2004 #3 Skrevet 8. november 2004 Bryllupsassistenten min, lmari, har tipsa meg om Martini Asti - og det tror jeg det blir også. Fikk servert Vargtass i et bryllup vi var i, og det var også godt. K
Smiling Skrevet 8. november 2004 #4 Skrevet 8. november 2004 Vi hadde også Martini Asti, og det var helt fint. Det er en lettdrikkelig musserende hvitvin som ikke er for tørr for å drikkes uten mat til. Det er riktignok ikke ordentlig champagne, men jeg tror ikke det beyr noe særlig: alle typer sprudelwasser hever stemningen uansett :-) Carrington Vintage brut er også en veldig god musserende hvitvin, men er nok tørrere enn Martini Asti, og det gjør den kanskje litt vanskeligere tilgjengelig for dem som ikke er så glad i tørr vin. Ellers er det mye bra vin-stoff på http://www.aperitif.no/ Alkoholfritt apertif-alternativ i bryllupet vårt var lokalprodusert eplemost: kjempegod!
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2004 #5 Skrevet 8. november 2004 Ett vennepar av meg hadde "Peach Canei" i sitt bryllup.
Systo Skrevet 8. november 2004 #6 Skrevet 8. november 2004 Martini Asti og frossne jordbær... En klassiker Og virker utrolig godt på humøret... Også Mozell som alkoholfri variant...
Cajsa Skrevet 8. november 2004 #9 Skrevet 8. november 2004 Vi skal ha gløgg og glüwein som velkomst"drink". Har vinterbryllup, og sikkert mange kalde hender som kommer til mottagelsen. Skal heller skåle i champagne under kakespising
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #11 Skrevet 8. november 2004 Vi hadde Martini Asti (fordi det er vår thing) og Mozell som alkofritt alternativ. Vi serverte den i lekre glass som vi hadde kjøpt på Ikea og pyntet med ivoryfargede silkebånd med våre navn og bryllupsdatoen på, og gullringklistremerker. Var utrolig stilig, og flere av gjestene ville ha med seg glasset sitt hjem, noe de naturligvis kunne (ettersom vi i ettertid ikke hadde behov for 112 glass...) Glasset ble servert idet gjestene gikk inn i middagssalen, og alle hadde dermed "noe i glasset" da vi som brudepar ankom festlokalet. Utrolig velorganisert og vellykket.
Bokalven Skrevet 8. november 2004 #12 Skrevet 8. november 2004 Vi skal ha gløgg og glüwein som velkomst"drink". Har vinterbryllup' date=' og sikkert mange kalde hender som kommer til mottagelsen.[/quote'] Gløgg med rødvin er skikkelig godt, og for meg /veldig/ jul. Nå skal det også sies at jeg elsker julen, da. Kanskje jeg skal kræsje velkomsten deres og få meg litt gløgg?
Sita Skrevet 8. november 2004 #13 Skrevet 8. november 2004 Vi skal ha Matini Asti og Mozell som velkomst drink
nessi Skrevet 9. november 2004 #14 Skrevet 9. november 2004 Vi hadde Freixenet Samme hadde vi, og Mozel til de som ville ha alkoholfritt. Vi satte frem mineralvann gjestene kunne forsyne seg med når de ankom lokalet, så fikk de velkomstdrikken rett før vi ankom etter å ha vært hos fotografen.
Christinamor Skrevet 9. november 2004 #15 Skrevet 9. november 2004 Jeg kan på det varmeste anbefale Blue Nun Gold Edition. Den er halvtørr, musserende og har lekre , små gullblader oppi - og den tar seg så godt ut (og smaker godt)....Koster rundt 100-lappen og er verdt å prøve ut!!
Lula Skrevet 9. november 2004 #16 Skrevet 9. november 2004 Ett vennepar av meg hadde "Peach Canei" i sitt bryllup. Hjeeeeelp :o Jeg synes også at Martini Asti er alt for søtt. Passer bedre til dessert enn til velkomstdrink. En god musserende eller Champagne er alltid riktig i bryllup! Det litt mer fest og stil over det enn diverse bowler/blandede drinker/vargtass/dårlige søte viner etc...
Delfia Skrevet 9. november 2004 #17 Skrevet 9. november 2004 Vi skal også ha Martini Asti og Mozell som alkoholfritt alternativ.
Intego Skrevet 9. november 2004 #18 Skrevet 9. november 2004 Vi skal ha Toso Asti med jordbær i, og Mozell som alkoholritt alternativ.
Arwen Skrevet 9. november 2004 #19 Skrevet 9. november 2004 Tror vi skal ha Martini Asti, hvis ikke vi bestemmer oss for noe varmt. Er usikker enda.
~sikka~ Skrevet 9. november 2004 #20 Skrevet 9. november 2004 Vi hadde Martini Asti (fordi det er vår thing) og Mozell som alkofritt alternativ. Vi serverte den i lekre glass som vi hadde kjøpt på Ikea og pyntet med ivoryfargede silkebånd med våre navn og bryllupsdatoen på, og gullringklistremerker. Var utrolig stilig, og flere av gjestene ville ha med seg glasset sitt hjem, noe de naturligvis kunne (ettersom vi i ettertid ikke hadde behov for 112 glass...) Glasset ble servert idet gjestene gikk inn i middagssalen, og alle hadde dermed "noe i glasset" da vi som brudepar ankom festlokalet. Utrolig velorganisert og vellykket. I Nord-amerika er det vanlig å gi en liten gave til gjestene, og de glassene der hørtes perfekte ut til det. = )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå