Gå til innhold

Hva kom først - kjole, eller undertøy??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lønner det seg å kjøpe undertøyet (torselette) først og deretter gå for å shoppe kjole slik at man får prøvd kjolen med "riktig" undertøy på????

Hva har du gjort?

Suzy - hjelpemannskap for "soon to be bride" :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjolen kom først, undertøyet etterpå. Tror det er lurt. Hva om du finner drømmekjolen, og så passer den ikke til det dyre undertøyet du allerede har kjøpt...

loolaa

Skrevet

Oi :o aner ikke - selv kjøpte jeg kjolen først, og undertøyet etterpå....

Vil vel tro at de færreste kjøper underøyet først... :lol:

Skrevet

Kjolen ble kjøpt på impuls og definitivt først. Undertøyet kom noen måneder etterpå. Valget av undertøyet mitt var enkelt: "dette eller ingenting". Stroppeløs torsolette i 75E var det ikke flust av, nei.

Skrevet

Takk for responsen!

Cluet er at bruden trenger undertøy i stor størrelse (altså stor cup - ikke stor ellers) og det er ikke det letteste å få tak i... Derfor kan hun få problemer med å tilpasse undertøyet til kjolen og jeg tenkte det kanskje var lurt å gjøre det omvendt....

Etter å ha vært med henne på et par prøvinger har jeg jo også lært at kjolen ikke sitter skikkelig uten undertøy også...

Suz :ler:

Skrevet
Ah, da så

loolaa (som er en beskjeden 70 B)

Ingen grunn til beskjedenhet av denn grunn :ler:

Skrevet

Selv kjøpte jeg stroppeløs kjole, hvilket var meget vågalt for meg med såpass store bryster. Men jeg trodde jeg skulle ha mer undertøy å velge i enn 1 da ... På Undertøyslageret (heter det vel) i Oslo har de masse å velge i - også i 75E, bare ikke torsolette... Jeg måtte nøye meg med noe rutete, kremgult undertøy - til to tusen kroner (og så har bikkja tygd opp trusa i ettertid!!!).

Jeg ville ha sett på undertøy først og så kjøpt kjole. Da vet man hva man har å velge i av undertøy og hvilke former/utrigninger man må unngå i kjolen. Ellers er det som du sier, at kjolen ikke sitter skikkelig før undertøyet er på plass. Selv med min stramme kjole og spiler i livet, ble kjolen mye penere med torsolette! Så kanskje det er en idé å kjøpe undertøy først og så kjolen?!

Skrevet

Ingen grunn til beskjedenhet av denn grunn :ler:

*loolaa setter fram brystet og spankulerer rundt mellom kontorene på jobben* :ler:

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole først, men jeg er gjennomsnittsstørrelse, 80 C,

så da har jeg vel antakelig flust av valgmuligheter.....

Skrevet

Jeg har kjøpt undertøy. Kjolen blir sydd, og da ville hun at jeg skulle ha undertøy på før hun begynte og måle. Det blir litt greiere! :)

Skrevet

Jeg fant kjole først og undertøy etterpå, men så er jeg 75b da så det er masse å velge i.

Skrevet

Jeg kjøpte også undertøy først av samme grunn som JULIBRUD- 04, det er enklere å sy og ta mål med riktig undertøy...men jeg visste jo sånn ca hvordan kjolen ble seende ut så jeg prøvde å velge undertøy som jeg trodde ville passe under.

Skrevet

Jeg fant kjolen først, og undertøyet etterpå. Tror dette er lurt. Noen kjoler har veldig spesielle utringinger eller stoff som gjør at man ikke kan ha hva som helst av undertøy. I mine øyne er også kjolen viktigere enn ubdertøyet, så det er viktigere å finne en kjole man er fornøyd med enn det "perfekte" undertøyet...

Skrevet

Kjolen først, har ikke kjøpt undertøy ennå ...... :o

Skrevet
Jeg fant kjolen først' date=' og undertøyet etterpå. Tror dette er lurt. Noen kjoler har veldig spesielle utringinger eller stoff som gjør at man ikke kan ha hva som helst av undertøy. I mine øyne er også kjolen viktigere enn ubdertøyet, så det er viktigere å finne en kjole man er fornøyd med enn det "perfekte" undertøyet...[/quote']

Da må jeg nesten få spørre deg om hvilken størrelse du bruker... (ikke for å være frekk, men for å høre hva slags muligheter som finnes der ute)

Suz :blunke:

Skrevet

Hmm...forstår ikke helt hvorfor du spør om dette, for dette har ingenting med størrelser å gjøre i det hele tatt. Slik som min kjole hadde dyp utringing bak og jeg måtte ha et torsolette som hadde dyp utringing bak, denne utringingen var likedan uansett om det var stor eller liten størrelse. Det var iallfall det jeg mente med innlegget mitt... Og det finnes massevis å velge i av både kjoler og undertøy om man skal ha en stor eller liten størrelse....

Uansett, kjolen min var i størrelse 44, mens torsoletten var vel i 85 c tror jeg....

Skrevet

Hmm...forstår ikke helt hvorfor du spør om dette, for dette har ingenting med størrelser å gjøre i det hele tatt. Slik som min kjole hadde dyp utringing bak og jeg måtte ha et torsolette som hadde dyp utringing bak, denne utringingen var likedan uansett om det var stor eller liten størrelse. Det var iallfall det jeg mente med innlegget mitt... Og det finnes massevis å velge i av både kjoler og undertøy om man skal ha en stor eller liten størrelse....

Uansett, kjolen min var i størrelse 44, mens torsoletten var vel i 85 c tror jeg....

Som sagt så var det ikke for å være frekk jeg spurte, men bruden (som ikke er meg) bruker en størrelse i torsolette som ikke er så vanlig (70 FF/G) og det er dermed ikke så mye å velge mellom på undertøysfronten.

Skal hun dermed finne undertøy som er bra - og virkelig sitter godt (og det er jo viktig om kjolen skal sitte godt) - så har hun (og jeg) tenkt at det kanskje er nødvendig å kjøpe dette først. Utvalget er jo garantert bedre i kjoler enn undertøy for hennes del. I alminnelig størrelse er hun 38/40...

Så størrelse har noe med saken og gjøre...

For hadde du nå svart at du ventet til etter kjolekjøpet og var en størrelse som tilsvarte henne - og at du hadde masse å velge mellom, så hadde jeg blitt veldig glad og rådet henne til å vente, for jeg ser helt klart ditt poeng også.

Tusen takk for svar!

Suzy :wink:

Skrevet
Som sagt så var det ikke for å være frekk jeg spurte, men bruden (som ikke er meg) bruker en størrelse i torsolette som ikke er så vanlig (70 FF/G) og det er dermed ikke så mye å velge mellom på undertøysfronten.

Skal hun dermed finne undertøy som er bra - og virkelig sitter godt (og det er jo viktig om kjolen skal sitte godt) - så har hun (og jeg) tenkt at det kanskje er nødvendig å kjøpe dette først. Utvalget er jo garantert bedre i kjoler enn undertøy for hennes del. I alminnelig størrelse er hun 38/40...

Okei, da fårstår jeg bedre! :D Men store undertøysforretning og brudebutikker vet jeg har alle mulige størrelser! Og kanskje de t.o.m. kan spesialbestille om det skulle være behov for det? Har iallfall hørt om flere her inne som har fått tak i "unormale" størrelser i spesialbutikker.

Skrevet
Men store undertøysforretning og brudebutikker vet jeg har alle mulige størrelser! Og kanskje de t.o.m. kan spesialbestille om det skulle være behov for det? Har iallfall hørt om flere her inne som har fått tak i "unormale" størrelser i spesialbutikker.

Jeg hadde torsolette i 75F, men hadde ingenting å velge i. Jeg fant ett i min størrelse. Det var ikke særlig behagelig og passet ikke perfekt, men det satt og holdt det det skulle, så jeg tok det.

PS: Jeg handler alltid BH i spesialforretninger. De har større utvalg, dvs. de har et utvalg i mine størrelser, men de har ikke stort utvalg for dét...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...